5 شهر ایلام قرمز شد

به گزارش دَبی بلاگ، رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: با توجه به کاهش رعایت پروتکل های بهداشتی، شمار شهرهای دارای شرایط قرمز کرونایی این استان به پنج شهرستان افزایش یافت.

5 شهر ایلام قرمز شد

به گزارش خبرنگاران ایلام دکتر محمد کریمیان افزود:طی شبانه روز گذشته سه شهرستان ایلام، ایوان و چرداول نیز در شرایط قرمز کرونا قرار گرفتند که با احتساب شهرستان های آبدانان و دهلران تعداد شهرهای قرمز استان به پنج شهر افزایش یافت.

وی ادامه داد: شهرستان های دره شهر، بدره، مهران، سیروان، ملکشاهی و هلیلان نیز از امروز در شرایط نارنجی قرار دارند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام با بیان اینکه موج چهارم کرونا با سرعت در حال پیشرفت از نیمه غربی به سمت نیمه شرقی کشور است، یادآور شد: عدم استفاده از ماسک، حضور در دورهمی ها و مراسم عروسی و سوگواری از عوامل تغییر شرایط استان هستند که امیدواریم مردم این موضوع را جدی گرفته و بار دیگر کرونا را شکست دهند.

کریمیان گفت: استفاده از وسایل نقیله عمومی پر ازدحام، صرف غذا در رستوران و حضور در اماکن پرجمعیت و بخصوص سرپوشیده از دیگر عوامل اصلی انتقال کرونا است.

وی به افزایش تعداد بستری ها در مراکز درمانی اشاره کرد و افزود: افزایش تعداد مبتلایان و بستری ها در استان نگران کننده است و با ورود به پیک چهارم کرونا خطر افزایش تعداد فوتی ها نیز وجود دارد.

کریمیان تاکید کرد: بدحالی و شدت بیماری ماندگاری بیماران را بدنبال داشته و با ادامه این فرایند کمبود تخت های بیمارستانی از چالش های جدی استان خواهد بود.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 22 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 8 مهر 1400 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 17183

به "5 شهر ایلام قرمز شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "5 شهر ایلام قرمز شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید