8+1 نکته ساده برای ایجاد طعم بهتر در غذا

به گزارش دَبی بلاگ، روش ها و دستور پخت متفاوت غذا برای بهتر کردن طعم آن است. غذا خوردن بدون شک یکی از لذت های دوست داشتنی برای هر فرد است. ما غذاهای مختلف را با دستور های پخت متفاوت امتحان می کنیم. ما با توجه به ذائقه غذایی خود انتخاب می کنیم که کدام دستور پخت بیشتر باب میل ما است. بعضی غذاها با ذائقه بیشتر افراد همخوانی دارد و شاید دلیل آن داشتن یک دستور پخت جادویی باشد اینطور نیست؟ حقیقتا خیر. آشپزهای حرفه ای نکات کلیدی را در مورد آشپزی و طعم های مجذوب کننده و پرطرفدار به خوبی می دانند و از این نکات برای بهتر کردن غذاهای خود استفاده می کنند. ما استجا هستیم تا چند مورد از نکات مربوط به آشپزی را با شما در میان بگذاریم.

8+1 نکته ساده برای ایجاد طعم بهتر در غذا

ادویه های محبوب را استفاده کنید

استفاده از بعضی ادویه ها در غذا طعم و مزه ای تازه و البته مجذوب کننده به غذا می دهد. ادویه های محبوب برای غذاهای مختلف متفاوت هستند اما بعضی ادویه ها کاربرد بیشتری نسبت به سایر چاشنی ها دارند.

  • فلفل یکی از ادویه های پرکاربرد است که می توان از آن در بسکمک از غذاها استفاده کرد. انواع پودر فلفل های تازه برای استفاده در غذاها مناسب هستند. فلفل خشک مانند فلفل تازه پرطرفدار است. این ادویه در بیشتر فست فود ها، غذاهای خورشتی، سوپ و سالاد و غذاهای گوشتی مانند کباب و ماهی استفاده می شود. فلفل های انواع مختلفی دارند و نخستین بار در قاره آمریکان مشاهده شدند. این ادویه برای ایجاد طعم بهتر غذا عالی است.
  • آویشن یکی دیگر از ادویه هایی است که در ایجاد یک طعم خاص و منحصربه فرد عالی عمل می کند. آویشن کوهی گیاهی پرخاصیت برای بدن است که طعم نعنایی آن باعث مجذوب کنندهیت بیشتر این ادویه شده است. این گیاه تنوع بالایی از نظر طعم دارد و از آن در تهیه انواع سس، لازانیا، سالاد و بعضی غذاها استفاده می شود که از طریق خرید اینترنتی آویشن خشک می توانید بهترین نوع آن از برند مد نظر خود را انتخاب کنید.
  • جوز هندی نوعی ادویه است که از درخت جوز بویا به دست می آید. این ادویه شبیه به تخم مرغ و گردو است. ظاهر چین خورده آن چیزی شبیه به یک گردوی خاکستری رنگ است. پس از شکستن پوسته سخت آن به دانه جوز هندی می رسید. این دارنه پس از آسیاب به عنوان ادویه مورد استفاده قرار می گیرد.

تا زمانی که روغن به مقدار کافی داغ نشده مواد را به تابه اضافه نکنید

اگر روغن آماده نباشد، غذا به جای سرخ شدن شروع به خیس خوردن در میان روغن می کند و نتیجه نهایی طعم خوبی نخواهد داشت. روغن را به مقدار ای داغ می خواهید که هنگام حرکت ماهیتابه بچرخد یا موج بزند، اما نه آنقدر داغ که دود کند. روغن و تابه باید به مقدار ای داغ شوند که مواد به ماهیتابه نچسبد و به راحتی روی آن حرکت کند. اگر ماهیتابه شما کیفیت خود را از دست داده بهتر است پس از تعویض آن شروع به سرخ کردن غذا کنید.

قبل از سرخ کردن خشک کنید

گوشت می تواند لایه ای از رطوبت را در خارج نگه دارد، بنابراین اگر می خواهید این لایه مرطوب سوزانده نشود و رطوبت از بین نرود قبل از سرخ کردن بهتر است تا گوشت و مرغ را سرخ کنید.

هنگام کار با ادویه، در آخر سیر را اضافه کنید

از آنجایی که سیر به راحتی می سوزد، بسکمک از دستور العمل ها به شما می گویند که آن را در آخر اضافه کنید، و این یک قانون فوق العاده است. به خصوص اگر ریز شده یا خرد شده باشد.

چیزهایی مانند قارچ و کدو سبز را بعد از تفت دادن مزه دار کنید، نه قبل از آن

هر دوی این موارد آب اضافی زیادی را در خود جای داده اند و نمک را پس می زنند و باعث خیس شدن غذا می شود. انها را مزه دار نکنید و اجازه دهد چند دقیقه تفت بخورند و اجازه دهید ابتدا کمی رنگ بگیرند و مایع اضافی خود را بریزند. سپس نمک را اضافه کنید. (همچنین، قبل از اینکه به تابه برخورد کنند، مطمئن شوید که کاملاً خشک شده باشند!)

سینه های مرغ را قبل از پخت آب نمک بزنید تا مزه دار شوند

خیساندن مرغ در آب نمک رطوبت را حفظ می کند و مرغ را آبدار و خوش طعم نگه می دارد. این روش بسیار ارزشمند است و باعث می شود طعم مرغ بهتر و مطلوب تر شود. نمک کلید غذای نهایی است و باید آن را در انتهای کار افزود اما اسید در رده دوم قرار گرفته است. اسید (مانند سرکه یا مرکبات) به افزایش و متعادل کردن طعم کمک می کند. اگر طعم غذای شما صاف است و قبلاً نمک اضافه کرده اید، یک قاشق آب لیمو یا آب نارنج به آن اضافه کنید و سپس مجدد مزه آن را تست کنید.

کره را جایگزین روغن کنید

زمانی که غذا را آماده کردید و می خواهید عطر بهتری از غذا را داشته باشید بهتر است مقداری کره به آن اضافه کنید. کره عطر تازه و متفاوتی به غذا می دهد و طعم آن را دلنشین تر می کند. عطر کره به راحتی از بین می رود بنابراین بهتر است در انتهای کار و زمانی که شعله را خاموش کردید آن را به غذا اضافه کنید تا عطر خوب کره روی غذا باقی بماند.

پس از خاموش کردن شعله درب ظرف را برای چند دقیقه بردارید

گرمای باقیمانده می تواند به سرعت یک غذا را از پخته شدن کامل به یک غذای سوخته یا نیم سوز تبدیل کند. گوشت را درست قبل از اینکه به دمای داخلی مورد نظرتان برسد از فر خارج کنید. در حالی که گوشت استراحت می کند، دمای آن همچنان بالا می رود.

دستور غذا را به طور کامل بخوانید و همه مواد را آماده کنید

آماده کردن مواد و ابزارها قبل از پختن، پخت و پز را بسیار آسان تر می کند. همچنین، خواندن کل دستور غذا از قبل (از جمله نظرات، جایی که اغلب پیشنهادات مفیدی وجود دارد!) به این معنی است که بعداً دچار مشکل نمی شوید و شما خود را برای آشپزی کارآمدتر آماده می کنید.

این نکات به راحتی تمام موارد مورد نیاز برای یک غذای ساده اما خوش طعم را به شما می آموزند. نکات بسکمک هستند که با رعایت آنها می توانید به یک آشپز برجسته تبدیل شوید. اگر این هدف شما است باید تمام تلاش خود را بکنید تا روش های مختلف برای طبخ غذا را فرا بگیرید.

منبع: فرارو
انتشار: 8 آبان 1401 بروزرسانی: 8 آبان 1401 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 27732

به "8+1 نکته ساده برای ایجاد طعم بهتر در غذا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "8+1 نکته ساده برای ایجاد طعم بهتر در غذا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید