آمبولانس های قدیمی اورژانس نوسازی می گردد

به گزارش دَبی بلاگ، رییس سازمان اورژانس کشور از برنامه ریزی برای خرید آمبولانس های تازه، افزایش آمبولانس های تیپC و نوسازی آمبولانس های قدیمی این سازمان اطلاع داد.

آمبولانس های قدیمی اورژانس نوسازی می گردد

جعفر میعادفر در گفت و گو با خبرنگاران، درباره کمبود آمبولانس در مجموعه اورژانس کشور و راهکارها برای حل این مشکل اظهارکرد: بعد از نیروی انسانی مهم ترین حوزه کاری ما ناوگان آمبولانسی ماست و در واقع اگر هر کدام از این دو بخش، یعنی نیروی انسانی و ناوگان آمبولانسی مختل گردد، کار دیگری هم مختل می گردد.

وی با بیان اینکه بالای 95 درصد از ناوگان آمبولانسی اورژانس کشور در حوزه فوریت های پزشکی از نوع تیپ B است، گفت: یک درصد محدودی از آمبولانس ها هم از نوع تیپC است که ما برای افزایش این آمبولانس ها برنامه ریزی نموده ایم.

رییس سازمان اورژانس کشور درباره تفاوت آمبولانس های تیپB و تیپ C گفت: هر دو آمبولانس استاندارد هستند و شرایط لازم را دارند. اما آمبولانس های تیپC دارای خدمات ویژه تری است و معمولا برای انتقال بیماران یا مجروحان بدحال به مراکز تخصصی تر درمان از آنها استفاده می گردد. گاهی ضروری است بیماران بدحال با تجهیزات و امکانات ویژه تری منتقل شوند که به این آمبولانس ها تیپC می گویند.

میعادفر نوسازی آمبولانس ها را هم اولویت دیگر سازمان اورژانس کشور برشمرد و گفت: این اقدام در واقع یک مسکن موضعی است، دولت در این خصوص اعتباری قرار داده و امیدواریم بتوانیم بخشی از آمبولانس های قدیمی را بازسازی و نوسازی کنیم و از آنها در ناوگان آمبولانسی کشور استفاده کنیم.

وی از برنامه ریزی بلندمدت برای خرید آمبولانس تازه هم اطلاع داد و به خبرنگاران گفت: متاسفانه تحریم ها، کرونا و ... از جمله مواردی است که باعث شد تا حدود سه سال اخیر نتوانیم آمبولانس تازهی وارد کشور کنیم. ما در پی این هستیم تا با یاری نمایندگان مجلس شورای اسلامی این موضوع را در بودحه 1401 پیش بینی کنیم.

رییس اورژانس کشور اضافه نمود: پیش بینی خرید حدود 3000 دستگاه آمبولانس در یک برنامه چهار ساله اجرا شده و ما امیدواریم که بتوانیم سالی 500 تا 1000 دستگاه آمبولانس تازه را وارد مجموعه اورژانس کنیم.

میعادفر در انتها ابراز امیدواری کرد که با مجموع اقدامات اجرا شده، بخش اعظمی از مسائل ناشی از کمبود آمبولانس حل گردد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 14 آبان 1400 بروزرسانی: 14 آبان 1400 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 21133

به "آمبولانس های قدیمی اورژانس نوسازی می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمبولانس های قدیمی اورژانس نوسازی می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید