ادعای اف بی آی؛ اجرای عملیات شکار روباه توسط چین در آمریکا

به گزارش دَبی بلاگ، مدیر اف بی آی بیان نمود، عوامل چین صد ها تبعه چینی ساکن آمریکا را در کوشش برای وادار ساختن آن ها به بازگشت دنبال می نمایند و این بخشی از یک کمپین جهانی موسوم به عملیات شکار روباه است.

ادعای اف بی آی؛ اجرای عملیات شکار روباه توسط چین در آمریکا

به گزارش ایسنا به نوشته روزنامه گاردین، کریستوفر رای، مدیر اداره تحقیقات فدرال آمریکا در سخنانی درباره آنچه تهدید امنیتی چین خواند، گفت عملیات ضد اطلاعات پکن بزرگترین و طولانی ترین تهدید علیه اطلاع رسانی و مالکیت معنوی کشور ما و علیه سر زندگی مالی ماست.

او در ادامه مثالی از یک هدف شکار روباه ذکر کرد که با حق انتخاب بازگشت به چین یا کشتن خودشان روبرو شدند.

عملیات شکار روباه شش سال پیش به دست شی جینپینگ، رئیس جمهوری چین به راه افتاد تا مقام ها و مدیران اجرایی فاسد را که به خارج از چین گریختند، دنبال کند. پکن این موفقیت را جشن گرفته و بازگشت صد ها فراری مالی را علنی ساخته و فهرست هایی از اسامی فراری ها منتشر نموده است. دولت اوباما سال 2015 از فعالیت های مخفی عوامل چینی ابراز نارضایتی نموده بود.

مدیر اف بی آی گفت، در حال حاضر هدف اصلی این عملیات سرکوب مخالفان در میان جمعیت فراری هاست.

کریستوفر رای در موسسه هادسون در واشنگتن گفت: چین از شکار روباه به عنوان نوعی کمپین ضد فساد بین المللی یاد می نماید. اینطور نیست. در واقع، این عملیات کوششی از سوی شی جینپینگ برای هدف دریافت اتباع چینی است که از نظر او تهدید به شمار می فرایند و خارج از چین و در سراسر دنیا زندگی می نمایند.

مدیر اف بی آی گفت: ما درباره رقبای سیاسی، مخالفان و منتقدان حرف می زنیم که کوشش دارند نقض های حقوق بشری گسترده چین را فاش نمایند. صد ها تن از قربانیان عملیات شکار روباه که اینجا در ایالات متحده هدف گرفته شدند، شهفرایند آمریکا یا دارندگان کارت سبز بودند. دولت چین می خواهد آن ها را وادار به بازگشت کند و تاکتیک های چین برای دستیابی به آن هدف شوکه نماینده است.

کریستوفر رای اضافه نمود: به عنوان مثال، زمانی که نتوانند محل یک هدف شکار روباه را شناسایی نمایند، دولت چین یک مامور برای دیدار با خانواده آن هدف به آمریکا اعزام می نماید. آن ها می خواهند این پیغام منتقل گردد؛ هدف دو گزینه دارد، به سرعت به چین بازگردد یا خودکشی کند.

به گفته این مقام اف بی آی، عملیات های شکار روباه که از سوی وزارت امنیت عمومی چین رهبری می گردد، همچنین در دیگر کشور ها در جریان است و این نهاد آمریکایی با دیگر شرکایش همکاری دارد تا کوشش های چین برای ایجاد رعب و وحشت را خنثی کند. او گفت، اتباع چینی در آمریکا اغلب با خانواده هایشان تهدید می شوند.

او در پاسخ به اینکه روش های دیگر آن ها چیست، گفت: از تصور خودتان بهره ببرید.

کریستوفر رای چین را به عنوان یک رقیب متخاصم با اندک توجه یا عدم توجه به قوانین بین المللی یا ملی توصیف کرد. او گفت، تقریبا نیمی از 5000 پفراینده ضد اطلاعاتی فعال اف بی آی مرتبط به چین هستند.

چین با استفاده از نفوذ، فشار یا قانع کردن به وسیله واسطه ها بر روی مقام های فدرال، ایالتی و محلی و همچنین شرکت ها و رسانه های آمریکایی، توانست از مواضع سیاست خارجی چین حمایت کند. کریستوفر رای گفت که چنین کوشش هایی در هنگام شیوع ویروس کرونا افزایش یافته است و هدفش گسترش ستایش از نوع مدیریت پکن در این پاندمی است.

گرچه مدیر اف بی آی نگفت که آیا چین از دونالد ترامپ یا جو بایدن در انتخابات آینده حمایت می نماید، اما مدعی شد که چین ترجیح های خودش را برای نتایج انتخابات ریاست جمهوری 2020 دنبال می نماید.

رای گفت: کمپین نفوذ خارجی بدیمن چین، سیاست ها و مواضع ما را هر روز هفته به صورت شبانه روزی و هر 365 روز سال هدف می گیرد. بنابراین، این تهدید مختص انتخابات نیست. اما قطعا این مفهوم هایی برای انتخابات دارد و آن ها قطعا تمایلاتی دارند که دنبال نمایند.

به گفته مدیر اف بی آی، چین همچنین در برنامه های هک، سرقت هویت و جاسوسی مالکیت معنوی نقش دارد و 1000 مورد تحقیقات درباره سرقت و کوشش برای سرقت فناوری از سوی چین وجود دارد. او اضافه نمود: مردم ایالات متحده، قربانیان این سرقت چین هستند که بیانگر یکی از بزرگترین انتقال های ثروت در تاریخ بشریت است.

پریها: پریها، اخبار، سرگرمی، ورزش، فال، پزشکی، سینما، هنر، گردشگری

مجله سرگرمی: مجله سرگرمی و تفریحی

منبع: فرارو
انتشار: 1 شهریور 1400 بروزرسانی: 8 مهر 1400 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 10236

به "ادعای اف بی آی؛ اجرای عملیات شکار روباه توسط چین در آمریکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ادعای اف بی آی؛ اجرای عملیات شکار روباه توسط چین در آمریکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید