اردوغان از کشف یک میدان گازی عظیم در دریای سیاه اطلاع داد

به گزارش دَبی بلاگ، رئیس جمهور ترکیه گفت که این کشور توانسته یک میدان گازی عظیم در آب های دریای سیاه کشف کند که ترکیه را از واردات انرژی بی احتیاج می نماید.

اردوغان از کشف یک میدان گازی عظیم در دریای سیاه اطلاع داد

به گزارش گروه مالی خبرنگارانرجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه روز آدینه (دیروز) در یک کنفرانس خبری در استان زونگولداغ در مجاورت دریای سیاه گفت که این کشور توانسته یک میدان گازی 135 میلیارد متر مکعبی گاز طبیعی در سواحل دریای سیاه کشف کند.

به نوشته وبسایت شبکه الجزیره، اردوغان گفت که با کشف این میدان گازی در منطقه نفتی آماسرا 1، کل ذخیره گاز اکتشافی ترکیه به 540 میلیارد مترمکعب می رسد. او چندی پیش گفته بود که در روز آدینه می خواهد خبر خوشی را درباره کشف میدان گازی و نفتی تازه در دریای سیاه بدهد.

به گفته اردوغان عملیات اکتشاف در منطقه آماسرا 1 ادامه دارد و باید منتظر اخبار تازهی در مورد اکتشافات تازه باشیم.

با این حال خبرگزاری بلومبرگ نوشته است که گزارش های اولیه نشان از وجود مقادیری گاز در میدان آماسرا 1 خبر می دهند، اما حجمی که ترکیه از آن سخن می گوید، از سوی هیچ نهاد مستقلی تأیید نشده است.

ترکیه در سال گذشته از کشف بزرگترین حجم گاز طبیعی در دریای سیاه به میزان 405 میلیارد متر مکعب در میدان تونا 1 در مجاورت اماسرا 1 اطلاع داد.

اردوغان می گوید که اکتشافات تازه در حوزه انرژی می تواند بعضی مسائل مالی این کشور از جمله احتیاج به واردات انرژی را از بین ببرد. وارداتی که فشار زیادی بر ذخایر ارزی ترکیه تحمیل نموده است.

pariha.com: پریها: اخبار، سرگرمی، ورزش، فال، پزشکی، سینما، هنر، گردشگری

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 8 آبان 1400 بروزرسانی: 8 آبان 1400 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 18999

به "اردوغان از کشف یک میدان گازی عظیم در دریای سیاه اطلاع داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اردوغان از کشف یک میدان گازی عظیم در دریای سیاه اطلاع داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید