از گاد آو وار رگناروک تا معرفی اسپایدرمن 2؛ برترین های بازی های ویدیویی

به گزارش دَبی بلاگ، اگر فرصت مطالعه اخبار و مقالات مهم صنعت بازی و بازی سازی را ندارید، می توانید مجموعه ای از مهم ترین اخبار و برترین مقاله ها و ویدیوهای بازی را در خبرنگاران مگ پیدا کنید. ما در سری مطالب برترین های بازی های ویدیویی، هر دوشنبه 10 مقاله و ویدیوی مجذوب کننده و پربازدید هفته گذشته را در یک مجموعه کنار هم در اختیارتان قرار می دهیم.

از گاد آو وار رگناروک تا معرفی اسپایدرمن 2؛ برترین های بازی های ویدیویی

اولین نگاه به گاد آو وار رگناروک؛ جزئیات داستانی و گیم پلی

پس از انتظارهای فراوان، بالاخره سونی همان چیزی را نشان داد که مدت ها خواستار آن بودیم. همان طور که حدس زده می شد، در جریان مراسم تازه پلی استیشن شاهد اولین رونمایی از بازی گاد آو وار رگناروک (God of War Ragnarök) بودیم. استودیوی سانتا مونیکا سال گذشته در یکی از رویدادهای پلی استیشن برای اولین بار با پخش تیزر کوتاهی از قسمت تازه بازی گاد آو وار رونمایی کرد. با این حال، در این یک سال گذشته به جز خبر تأخیر بازی تا سال 2022 و تأیید شدن آن برای هر دو کنسول پلی استیشن 5 و پلی استیشن 4 خبر خاصی از آن نشنیدیم و هیچ نمایش تازهی را هم شاهد نبودیم. بالاخره نوبت آن رسید که سانتا مونیکا نمایش تازه ای را از بازی تازه خود که نام رسمی آن گاد آو وار رگناروک خواهد بود، نشان دهد.

اسپایدرمن 2 رسما برای پلی استیشن 5 معرفی گردید

مدت زیادی از اولین تریلر فیلم مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست و هیاهو و هیجان زیادی که ایجاد نموده، سپری نشده است. حال، سونی و پلی استیشن فرصت را غنیمت شمرده و در برترین زمان ممکن بازی مرد عنکبوتی 2 (Marvels Spider-Man 2) را به صورت رسمی معرفی نموده اند. در حالی که استودیوی اینسامنیاک کمتر از یک سال پیش و در اواخر سال 2020 همراه با عرضه کنسول پلی استیشن 5 بازی مرد عنکبوتی: مایلز مورالز را عرضه نموده بود، آن ها شب گذشته در جریان رویداد پلی استیشن به صورت غافلگیرنماینده ای از دنباله بازی مرد عنکبوتی رونمایی کردند. اثری که قرار است با نام Marvels Spider-Man 2 منتشر گردد.

گرن توریسمو 7 اسفند ماه روی PS4 و PS5 عرضه می گردد؛ تریلر تازه بازی را ببینید

نمایشی مفصل از گیم پلی گرن توریسمو 7 و اعلام تاریخ انتشار این بازی، بخش مهمی از برنامه دیشب سونی بود. طبق خبری که سونی اعلام نموده است، بازی گرن توریسمو 7 در روز 4 مارس سال آینده میلادی روی پلتفرم های پلی استیشن 4 و پلی استیشن 5 عرضه خواهد شد. پس از نمایش تریلر عالی بازی که به خوبی بازگشت گرن توریسمو 7 به ریشه های این مجموعه را به نمایش می گذارد، کازونوری یاماگوچی، خالق این سری بازی ها، طی پستی بلند و بالا در وبلاگ سونی از همین موضوع گفت. گرن توریسمو 7 قرار است برترین بخش های این سری بازی ها را در خود داشته و کامل ترین شماره این مجموعه باشد.

بازی ولورین به صورت انحصاری برای پلی استیشن 5 معرفی گردید

یکی از غافلگیری های عظیم رویداد دیشب سونی که برای نمایش بازی های آینده پلی استیشن 5 برگزار شده بود، بازی ولورین بود. بازی ولورین به وسیله سازندگان برترین بازی مارول تاریخ یعنی اسپایدرمن پلی استیشن 4 ساخته می گردد. بازی Marvels Wolverine به وسیله استودیوی بازی سازی اینسامنیاک گیمز و با تهیه نمایندگی سونی به صورت انحصاری برای پلی استیشن 5 در دست ساخت است.

20 بازی برتر افسانه زلدا؛ پدر ماجراجویی در بازی های ویدیویی

افسانه زلدا یکی از تحسین شده ترین مجموعه های دنیای گیم است. سال به سال، نسل به نسل، نینتندو بازی های تازهی از این مجموعه را منتشر می نماید که تقریباً همه یشان نامزد برترین بازی سال هستند. ایده رتبه بندی بازی های مجموعه ای که تقریباً همه عناوینش تحسین شده اند، وسوسه برانگیز بود و برای همین تصمیم گرفتیم آن را انجام دهیم. گفتنی است که برای جلوگیری از شلوغ شدن لیست تعدادی از اسپین آف ها و عناوین ناشناخته مثل جنگجویان هایرول (Hyrule Warriors)، آموزش زوبین به لینک (Links Crossbow Training) و بازی های زلدای منتشرشده روی CD-i حذف شده اند. حتی با حذف این عناوین 20 بازی باقی ماند که در آن ها لینک با نیروهای پلیدی می جنگد تا زلدا، هایرول یا هر چیز دیگری را که معادل آن ها در بازی های مذکور است نجات دهد.

بازی های ویدیویی چه تاثیری روی مغز انسان می گذارند؟

تردیدی نیست که بازی ویدیویی هم اکنون به اسم یکی از مهم ترین و محبوب ترین فرم های تفریح در دنیا شناخته می گردد. از طرفی، اگر پاندمی دنیای کرونا برای هر صنعت و شاخه مالی مخرب بوده باشد، آمار و ارقام نشان می دهند که در دوران قرنطینه توجه بسیاری از خانوار و عوام مردم به این فضای تعاملی جلب شده، به گونه ای که حتی اگر روزی به طور کامل هم از شر این کرونای منحوس خلاص شویم، بعید است که بسیاری از مخاطبان تازه به راحتی این تجربه تازه و لذت بخش را رها نمایند. طبق آمار جامع، بازیکنان هر هفته حدود 3 میلیارد ساعت را رو به روی تلویزیون یا مانیتورهای خود به تجربه بازی های ویدیویی اختصاص می دهند که اگر عدد خارق العاده ای نباشد - که هست - قطعا موضوع صنعت ویدیوگیم را تامل برانگیز می نماید. حال سوالی که باید برای همگان بوجود بیاید واضح است: با توجه به شدتی که به واسطه آن در معرض بازی های ویدیویی قرار می گیریم، آیا این برای مغز ما یک تجربه مفید است یا مخرب؟

مبارزات فاینال فانتزی 16 چگونه خواهند بود؟ سیستم مبارزه اکشن یا نوبتی؟

بعد از رونمایی از تازهترین و آخرین اسم فرنچایز فاینال فانتزی اخبار و اطلاعات جالبی پیرامون این بازی منتشر شد. طرفداران درباره کارگردانان و تیم سازنده بازی فاینال فانتزی 16 اطلاعات بیشتری کسب کردند. یکی از اعضای قابل توجه تیم ریوتا سوزوکی است که در گذشته بر روی سیستم های نبرد بازی های Devil May Cry 5 و Dragons Dogma کار نموده است. تأثیر حضور سوزوکی در تریلر فاینال فانتزی 16 قابل مشاهده است که در آن سیستم تازه اکشن محوری را می بینیم که جذابیت های خاص خودش را دارد.

از کرش بندیکوت تا لست آو آس؛ ناتی داگ از زبان نیل دراکمن و ایوان ولز

ناتی داگ یکی از محبوب ترین استودیوهای حال حاضر صنعت بازی های ویدیویی است. از سال 1984 میلادی تا به امروز، آن ها مجموعه ای از بازی های پیروز و تحسین شده ای همانند کرش بندیکوت، جک اند دکستر، آنچارتد و لست آو آس را خلق نموده اند. با این حال در طول تمامی این سال ها، توسعه بازی ها آسان نشده است و آن ها با چالش های متفاوت و تازه ای روبرو شده اند. به همین دلیل، گیم اینفورمر تصمیم گرفته مصاحبه ای را با مدیران استودیو ناتی داگ یعنی ایوان ولز (Evan Wells) و نیل دراکمن (Neil Druckmann) انجام دهد و درباره چگونگی حفظ میراث استودیو، کوشش برای مبارزه با فشار کاری و کار بیش از حد و برخورد با نقدها شدید صحبت کند.

عظیم ترین چالش های بازی سازی؛ مسائل به نظر ساده ای که حلشان غیرممکن است

اوایل امسال میلادی، بسیاری از توسعه دهندگان بازی درگیر یک سؤال عجیب بودند: وجود در ورودی چه اشکالی در بازی های ویدیویی دارد؟ بعدها تعیین شد که مسائل زیادی با افزودن چنین ویژگی کوچکی پدیدار می گردد. ویژگی به ظاهر ساده ای مانند در قابل استفاده می تواند یک مشکل اساسی برای توسعه دهندگانی باشد که در پی استفاده از آن برای دلایل تعیینی هستند. از عملکرد تا فیزیک و هوش مصنوعی، هنگام ساخت یک در ساده که بتواند باز گردد، دخیل هستند. این در بسیار ساده، نه تنها باید به درستی کار کند، بلکه باید عملکرد آن طوری باشد که بازی کن نباید هیچ گاه در خصوص عملکرد آن فکر کند و تنها از کنارش رد گردد. شاید باور نکنید، اما ساخت چنین در ورودی ساده و فراموش شدنی، مسئولیت سنگینی برای یک بازی ساز است.

چگونه در بازی ها اسکرین شات حرفه ای بگیریم؟ (آغازی بر هنر عکاسی مجازی)

امروزه گرفتن اسکرین شات از بازی ها اصلا کار دشواری نیست. با کنسول های تازه فقط کافیست یک دکمه را فشار دهید تا تصویری از گیم پلی شما ثبت گردد. با این حال، گرفتن اسکرین شات های عالی چندان هم ساده به نظر نمی رسد. سبک طراحی هنری، شخصیت ها و نماهای محیطی بعضی از بازی ها چنان مسحور نماینده است که به شخصه ساعت ها صرف ثبت تصاویر در آن ها می کنم، اما تنظیم، دستکاری زوایا و پیدا کردن برترین ترکیب، همگی بخشی از ماجراست. در حالی که ژانر و سبک هنری بازی نقش مهمی در خوب به نظر رسیدن تصاویر دارد، عکاسی از بازی ها نیازمند تمرین و پرورش نگاه هنری است.

abanhome.com: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 17 مهر 1400 بروزرسانی: 17 مهر 1400 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 20139

به "از گاد آو وار رگناروک تا معرفی اسپایدرمن 2؛ برترین های بازی های ویدیویی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "از گاد آو وار رگناروک تا معرفی اسپایدرمن 2؛ برترین های بازی های ویدیویی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید