انتصاب چهارمین وزیر بهداشت برزیل از زمان آغاز همه گیری کرونا

به گزارش دَبی بلاگ، برزیل اقدام به انتصاب چهارمین وزیر بهداشت خود از زمان آغاز همه گیری کروناویروس نموده است.

انتصاب چهارمین وزیر بهداشت برزیل از زمان آغاز همه گیری کرونا

با تور ارزان برزیل از کشور زیبای فوتبالیست ها دیدن کنید و شهرهای زیبای ریو و برازیلیا را ببینید.

به نقل از خبرگزاری آناتولی، ژایر بولسونارو، رئیس جمهور راست افراطی برزیل قرار است مارسلو کوئیروگا را که متخصص قلب و در حال حاضر رئیس انجمن کاردیولوژی برزیل است، جانشین ادواردو پازوئلو به عنوان وزیر بهداشت برزیل کند.

انتصاب کوئیروگا توسط بولسونارو طی مصاحبه با حامیانش در مقابل اقامتگاه رسمی خود در برازیلیا تایید شد.

او گفت: او از نظر من دارای هر چیز لازم برای خوب انجام دادن کارش و ادامه دادن هر کاری که پازوئلو تا به امروز انجام داد، است. این یک فرایند مداوم بوده و در آن شکافی ایجاد نمی گردد.

به گفته بولسونارو، در راستای این انتصاب یک دوره گذار یک یا دو هفته ای وجود خواهد داشت.

پازوئلو از ماه مه گذشته رهبری وزارت بهداشت برزیل را بر عهده داشته است. او بعد از آن به سمت وزیر بهداشت رسید که بولسونارو با دو وزیر قبل از او یعنی لوئیز هنریکه ماندتا و نلسون تیچ که هر دو پزشک بودند اختلاف پیدا کرد. آنها حامی اجرای تدابیر فاصله گذاری اجتماعی به جهت کند کردن فرایند شیوع کروناویروس و مخالف با درمان زودهنگام با داروهای فاقد تاثیر مثبت تایید شده برای مقابله با کووید-19 و همچنین حامی واکسیناسیون بودند. تیچ تنها 29 روز این سمت را به عهده داشت.

بولسونارو در مقابل به واکسنها حمله نموده در حالی که اخیرا یک موضع متفاوت را در پیش گرفت. رئیس جمهور برزیل همچنین عمدا خرید دوزهای واکسن را به تاخیر انداخته و در طرح ملی کشورش به سبب کمبود دوزهای واکسن در سراسر آن آشفتگی ایجاد نموده است. او حامی داروهایی همچون هیدروکسی کلروکین بوده و به تصمیمات فرمانداران و شهرداران برزیل در تعطیل کردن اصناف و مغازه ها به منظور کاستن از رفت و آمد مردم حمله نموده است.

با بدتر شدن فرایند همه گیری بیماری در برزیل و شکسته شدن پی در پی رکورد مرگ و میر ویروس در این کشور، بولسونارو تحت فشار فزاینده قرار گرفته است. واکسیناسیون کرونا در برزیل همچنین بسیار کند صورت می گیرد و تنها تا به امروز شش درصد از جمعیت این کشور اولین دوز واکسن را دریافت نموده اند و تنها 2.2 درصد دوز دوم را دریافت نموده اند. همچنین در این کشور تنها یک پنجم جمعیت گروه های اولویت دار تا کنون واکسینه شده اند. پازوئلو، وزیر بهداشت فعلی برزیل گفت تا خاتمه سال 2021 کل جمعیت واکسینه خواهند شد. با این حال به گفته کارشناسان با سرعت فعلی ممکن است دو سال و نیم طول بکشد تا کل جمعیت بالای 18 سال برزیل آن هم تنها با اولین دوز واکسینه شوند.

کوئیروگا دومین گزینه بولسونارو به منظور انتصاب به عنوان وزیر بهداشت بود و گزینه اول لودمیلا هاجار بود اما او مخالفت کرد.، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 7 فروردین 1400 بروزرسانی: 8 مهر 1400 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 15993

به "انتصاب چهارمین وزیر بهداشت برزیل از زمان آغاز همه گیری کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتصاب چهارمین وزیر بهداشت برزیل از زمان آغاز همه گیری کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید