خبرنگاران 65 درصد شهروندان مشهدی از ماسک بهداشتی استفاده می نمایند

به گزارش دَبی بلاگ، مشهد- خبرنگاران- معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری مشهد گفت: بر اساس آخرین ارزیابی اجرا شده هم اینک 65 درصد شهروندان مشهدی هنگام حضور در اماکن عمومی نظیر ادارات، بازارها و دیگر اماکن ماسک بهداشتی بر صورت دارند.

خبرنگاران 65 درصد شهروندان مشهدی از ماسک بهداشتی استفاده می نمایند

احمد ریواده روز چهارشنبه در تبادل نظر با خبرنگار خبرنگاران افزود: این آمار نشانگر مطلوبیت گرایش آگاهانه عمومی شهروندان نسبت به ضرورت استفاده از ماسک بهداشتی صورت برای پیشگیری از انتقال ویروس همه گیر کرونا و مقابله با شیوع آن در این شهرستان است.

وی ادامه داد: با توجه به تمایل عمومی شهروندان مشهدی در استفاده از ماسک صورت در اماکن عمومی به نظر می رسد اجباری نمودن آن در این خطه فعلا ضرورتی ندارد.

معاون فرماندار مشهد گفت: دلایل اجتماعی و مالی باعث شده بخشی از جامعه از این وسیله حفاظتی در برابر شیوع کرونا استفاده ننمایند ولی در واقع این افراد نیز به استفاده از ماسک صورت تمایل دارند اما امکانات لازم را در اختیار ندارند.

وی افزود: این گروه مانند بعضی از ساکنان مناطق محروم، حاشیه نشین مشهد و دانش آموزان این مناطق با وجود تمایل به رعایت استفاده از ماسک صورت، با کمبود این امکانات روبرو هستند که باید در مورد تامین آن چاره جویی صورت گیرد.

ریواده به دلایل اجتماعی این موضوع نیز اشاره و اعلام کرد: رسانه ها باید به خانواده ها اطلاع رسانی نمایند که می توان با استفاده از امکانات موجود در منزل ماسک فراوری کرد و هزینه اضافی برای خرید ماسک متحمل نش، لذا این موضوع باید برای مردم تشریح و اطلاع رسانی گردد.

وی به همکاری خوب مردم در مراسم عزاداری محرم هم اشاره و افزود: بر اساس آنالیز های اجرا شده 83 درصد مردم در آئین های سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین (ع) در مشهد از ماسک استفاده می کردند اما متاسفانه این فرهنگ بهداشتی در بعضی اماکن عمومی و به ویژه بازارها رعایت نمی گردد.

معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری مشهد ادامه داد: مشکل فرهنگی برای استفاده از ماسک صورت مربوط به بازارها و تجمعات مردمی در اماکن تجاری و بعضی ادارات و دستگاههای اجرایی است که از سوی بعضی کسبه و مردم این امر مهم مورد توجه قرار نگرفته لذا نیازمند فرهنگ سازی در این خصوص هستیم.

وی گفت: رفت و آمد شهروندان در دیگر اماکن عمومی نظیر مراکز درمانی نیز بعضا بدون ماسک صورت دیده شده که باید به این موضوع نیز توجه گردد.

شهرستان مشهد 3.5 میلیون نفر جمعیت دارد که سه میلیون نفر از این افراد ساکن کلانشهر مشهد هستند. همچنین بیش از 1.2 میلیون نفر از ساکنان این شهرستان ساکن مناطق حاشیه شهر، سکونتگاه های غیررسمی و روستاهای چسبیده به مشهد هستند.

بر اساس اعلام دانشگاه علوم پزشکی مشهد به طور متوسط نتیجه آزمایش کرونای 35 تا 40 درصد مراجعان سرپایی به مراکز بهداشتی زیرپوشش این دانشگاه در استان خراسان رضوی با علائم مشکوک و مثبت اعلام می گردد. تا به امروز بیش از 76 هزار آزمایش کرونا از مراجعان سرپایی به مراکز خدمات جامع سلامت زیرپوشش این دانشگاه اجرا شده است.

80 درصد جمعیت 6 میلیون و 400 هزار نفری استان خراسان رضوی زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد قرار دارند و به بقیه این جمعیت توسط سایر دانشکده و دانشگاههای علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت حیدریه، تربت جام و نیشابور خدمات رسانی می گردد.

بر اساس آخرین آمار رسمی تا به امروز 508 هزار و 389 نفر در ایران به ویروس کرونا مبتلا شده اند. بیماری کووید 19 تا به امروز جان 29 هزار و 70 نفر را در کشورمان گرفته است. همچنین تا به امروز 411 هزار و 840 نفر از مبتلایان به ویروس کرونا در ایران بهبود یافته اند.

پاندمی کرونا تا به امروز در سطح دنیا 38 میلیون و 198 هزار و 531 نفر را بیمار نموده و جان یک میلیون و 87 هزار و 506 نفر را در 230 کشور گرفته است. 28 میلیون و 693 هزار و 888 نفر از افراد مبتلا به ویروس کرونا در سطح دنیا، تا به امروز درمان شده اند.

در این میان آمریکا با هشت میلیون و 49 هزار و 854 بیمار کووید 19 و 220 هزار و 281 قربانی ویروس کرونا، بیشترین آمار ابتلا و تلفات ناشی از پاندمی کرونا را در دنیا به خود اختصاص داده است. پس از آمریکا کشورهای هند، برزیل و روسیه بیشترین شمار افراد مبتلا به ویروس کرونا را دارند.

بر اساس آخرین آمارهای رسمی، ایران در جدول مبتلایان و جانباختگان پاندمی کرونا صندلی دوازدهم را پس از آفریقای جنوبی در میان کشورهای دنیا دارد.

pariha.com: پریها: اخبار، سرگرمی، ورزش، فال، پزشکی، سینما، هنر، گردشگری

منبع: ایرنا
انتشار: 8 آبان 1400 بروزرسانی: 8 آبان 1400 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 12526

به "خبرنگاران 65 درصد شهروندان مشهدی از ماسک بهداشتی استفاده می نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران 65 درصد شهروندان مشهدی از ماسک بهداشتی استفاده می نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید