انواع مدل های حمام شیشه ای[ریلی،لولایی،فریم دار و بدون فریم]

به گزارش دَبی بلاگ، حمام شیشه ای با استفاده از شیشه سکوریت ساخته می گردد و برای ایجاد یک دکوراسیون متفاوت و مجذوب کننده در سرویس بهداشتی و جداسازی فضای حمام از سایر فضاها به خصوص در آپارتمان های کوچک بسیار کاربرد دارد و می تواند فضایی زیبا و شیک را برای فرد ایجاد کند که بتواند بعد از یک روز پر کوشش و خستگی های روزمره از دوش گرفتن خود لذت ببرد.

انواع مدل های حمام شیشه ای[ریلی،لولایی،فریم دار و بدون فریم]

حمام های شیشه ای صرفا جهت زیبا سازی فضا استفاده نمی شوند و مزایای دیگری هم دارند از جمله این که خطر لیز خوردن در حمام را برای بچه ها و سالمندان کاهش می دهد و امنیت بیشتر برای آن ها فراهم می کند. حمام های شیشه ای بر خلاف حمام های سنتی در برابر رطوبت و گرما مقاوم هستند و خیلی راحت می توان آن ها را تمیز کرد.

حمام های شیشه ای امروزه بسیار پر هوادار هستند و در طرح ها و سبک های متنوعی متناسب با فضای در نظر گرفته شده قابل ارائه و اجرا هستند و در نتیجه قیمت های مختلفی هم دارند. در این مقاله قصد داریم شما را با مشخصات، مزایا و انواع حمام های شیشه ای آشنا کنیم. با ما همراه باشید.

اجزای حمام شیشه ای

  • شیشه سکوریت: این شیشه ها در طرح ها و رنگ های مختلفی وجود دارند. ابعاد این شیشه ها با توجه به فضا می تواند متفاوت باشد. این شیشه ها می توانند در انواع رنگ ها مانند ساده، برنزی و دودی باشند.
  • فریم: این فریم ها به صورت ضد آب و ضد زنگ در دسترس هستند. فریم هایی که در کابین شیشه ای مورد استفاده قرار می گیرند در رنگ های مختلفی در دسترس هستند. رنگ های سفید، طلایی براق، طلایی مات، زیتونی و … موجود هستند.
  • درزگیرها: درزگیرها سبب می شوند تا آب از داخل حمام به بیرون نریزد و به اسم عایق هم عمل می نمایند.
  • یراق آلات: یراق آلات شامل چرخ، دستگیره و … است. این ابزار به صورت ضد آب و ضد زنگ هستند.

انواع حمام های شیشه ای

کابین شیشه ای یا حمام شیشه ای فریم دار

یکی از انواع حمام های شیشه ای، مدل فریم دار است که معمولا به صورت ریلی، صاف و گرد طراحی می شوند. حمام فریم دار به صورت ریلی نصب می شود و در این حالت چون کابین دوش دارای فریم است و از عبور آب تا حد بالایی جلوگیری می شود، معمولا احتیاج به لبه سنگی یا سکویی در زیر کار نیست ولی برای تضمین کار لبه سنگی را ایجاد می نمایند.

ظاهر فریم حمام شیشه ای تحت تاثیر عواملی مانند رطوبت و دما به مرور زمان تغییر می کند و این موضوع موجب می شود که درب کابین به خوبی بسته نشود و ممکن است باکتری ها و آلودگی ها در گوشه یا داخل فریم جمع شود و در نتیجه تمیز کردن این فریم ها سخت تر می شود و به همین دلایل مدل بدون فریم این حمام ها هواداران بیشتری دارد.

مزایای حمام شیشه ای فریم دار

  1. شیشه حمام فریم دار برای حمام هایی با فضای کوچک انتخابی بسیار مناسب است.
  2. امروزه زیبایی شیشه نقش بسیار مهمی در طراحی خانه های لوکس و مدرن دارد.
  3. خانه های کوچک و عظیم همیشه احتیاج به این گونه محصولات یعنی شیشه حمام از نوع شیشه حمام فریم دار مخصوصاً در شست شوی حمام دارند.
  4. شیشه حمام فریم دار اکثراً از نوع 10 میل سکوریت می باشند که با استفاده از یراق آلات روز جهان به صورت یراق الات ریلی و یراق الات حمام لولایی نصب می شود.
  5. جداسازی حمام و سرویس بهداشتی، ایجاد فضایی آرایشی در حمام، جلوگیری از نفوذ رطوبت به داخل، جداسازی فضای سونا و جکوزی و استفاده بیشتر از فضا از دلایل استفاده از این گونه درب ها می باشد.
  6. یراق آلات مصرفی در درب شیشه حمام فریم دار اکثراً یا به صورت استیل 304 و یا به صورت آلومینیوم می باشد که در برابر رطوبت و آب تأثیری نداشته و این گونه درب ها دارای تنوع زیادی در نصب شیشه حمام هستند.

کابین شیشه ای یا حمام شیشه ای بدون فریم

کابین های شیشه ای بدون فریم همانطور که از اسمش پیدا است فریم ندارد و ظاهری منحصربه فرد و زیبا دارند و در مقایسه با مدل فریم دار آب بندی کمتری دارند. این حمام ها برای نصب احتیاج به یک سکوی سنگی دارند و تعداد لولاهایی که در مدل بدون فریم مورد استفاده قرار می گیرد زیاد هستند که همین موضوع قیمت نهایی این نوع حمام را افزایش داده اما در مقایسه با سایر حمام ها دارای مقاومت بیشتری هستند.

انواع حمام های شیشه ای بدون فریم

حمام شیشه ای ریلی

در مدل ریلی حمام ها دارای سه طرح هستند که تفاوت اصلی آن ها در فریم بکار رفته می باشد و تمام یراق آلات آن از استیل ساخته شده است.

از مزایا این نوع حمام ها می توان به سهولت باز و بسته کردن آن اشاره نمود و از آن جایی که در چهارچوب مشخصی مستقر می شود انتخابی مناسب برای حمام هایی با فضای کوچک می باشد، زیرا درب کشویی حمام کم ترین فضا را اشغال می کند و در سایز های مختلف روی وان، جکوزی، سکو و زیر دوشی و حتی کف حمام قابل نصب است.

پروفیل های استفاده شده در در شیشه حمام ریلی از جنس آلومینیوم بوده و دارای پوشش رنگ از نوع پودری الکترو استاتیک می باشد تا امکان هرگونه جدا شدگی و خوردگی رنگ از سطح پروفیل از بین برود.

درب های کشویی در شیشه حمام ریلی با امکان شیشه حمام فریم دار کم ترین فضای ممکن را اشغال نموده و در عین حال فضای دوش حمام را جدا نموده و از خیس شدن حمام مستر جلوگیری می کند.

شیشه بکار رفته در این سبک از کابین دوش به مانند کابین دوش های لولایی است و تنها برخی از یراق آلات و اتصالات بکار رفته در این روش متفاوت هستند. حمام شیشه ای ریلی دارای پکیج یراق آلات کامل با یک تسمه بلند است و به رنگ های طلایی، سیلور و مشکی که همگی یا براق یا مات هستند، ارائه می شود.

حمام شیشه ای لولایی

در این نوع کابین دوش از شیشه 10 میل سکوریت استفاده می شود که قابلیت مات، شفاف و طراحی سندبلاست را دارد و البته برخی افراد ازدو لایه شیشه سکوریت لمینیت شفاف یا رنگی استفاده می نمایند. در این مدل، روی شیشه ها، قبل از سکوریت شدن جاسازی یراق با دستگاه سی ان سی (CNC) اعمال می شود و سپس شیشه ها تحت حرارت 700 درجه سانتی گراد سکوریت و پخته می شوند و مقاومت شیشه در برابر ضربه و حرارت تا 11 برابر بیشتر می شود.

در مرحله بعد شیشه ها از طریق یراق آلات استنلس استیل 304 وارداتی به دیوار متصل می شود و یراق آلات لولایی استیل شیشه به شیشه، یا شیشه به دیوار قابلیت باز و بسته شدن درب حمام را فراهم می کند.

درب کابین حمام شیشه ای لولایی به بیرون باز می شود و بنابراین یشتر برای حمام های عظیمتر مناسب است تا چیزی مانع باز و بسته شدن درب لولایی کابین شیشه ای حمام نشود . این نوع حمام برای تمامی موارد مورد نظر چون روی جکوزی، وان، زیردوشی و حتی کف حمام قابل نصب است.

حمام شیشه ای پارتیشن

از این مدل کابین دوش برای حمام های بسیار عظیم استفاده می شود زیرا فضای زیادی را اشغال می نماید و حداکثر فضا برای استحمام را به شما می دهد و حتی در برخی موارد برای ساخت دیواره های سرویس و حمام از شیشه استفاده می شود و در واقع کلیه فضای سرویس ها و حمام را از اتاق خواب با شیشه مجزا می کند.

شیشه های به کار رفته در این سبک از کابین دوش به مانند دو مدل دیگر، سکوریت 10 میل یا دو لایه 5+5 سکوریت لمینیت هستند البته در این روش می توان از شیشه هوشمند برای جداسازی حمام مستر از اتاق خواب استفاده کرد و یراق آلات مورد استفاده در این روش بیشتر یراق آلات پارتیشنی هستند.

در این نوع از کابین دوش ها با توجه به ابعاد، میزان و زوایای فضا، اقدام به طراحی و ساخت پارتیشن شیشه ای حمام می نمایند که معمولا در این روش اقدام به ساخت یک سکو و نشیمنگاه برای استراحت فرد می نمایند.

دلایلی که می تواند باعث شکسته شدن شیشه حمام شود

  1. به طور کلی شیشه ها طی فرایندی به نام سکوریت در دمای بالا در کوره ها تحت حرارت قرار می گیرد که در اثر آن نوعی مقاومت کششی ایجاد می شود که باعث می شود شیشه در برابر ضربه مستقیم بسیار قوی باشد، اما در مقابل ضربه جانبی ضعیف می شود یعنی اگر ضربه کوچکی از اطراف به آن وارد شود فوراً خرد می شود.
  2. لبه های شیشه آسیب پذیرترین قسمت شیشه سکوریت است هر چه به مرکز شیشه نزدیک تر شوید احتمال شکستن آن بسیار کم است و مرکز شیشه مقاوم ترین قسمت آن است به طوری که با ضربه محکم چکش خرد نمی شود. در صورتی که شیشه سکوریت در فریم قرار بگیرید مانند درب های اتوماتیک به سختی می شکند اما شیشه های حمام معمولا بدون فریم نصب می شوند که آسیب پذیرتر می باشد.
  3. در صورتی درب به درستی نصب نشود یا تراز نصب نشود ممکن است با باز و بسته شدن درب فورا بشکند اما به طور کلی شیشه های سکوریت ایمن هستند، زمانی که می شکند، به جای چند تکه شیشه دندانه دار عظیمتر، به قطعات کوچک خرد می شود و در صورت شکستن ممکن است تنها چند بریدگی و خراش جزئی داشته باشید و بهتر از آسیب با یک تکه شیشه عظیم دندانه دار است به ویژه در هنگام دوش گرفتن در حمام.

مزایای حمام شیشه ای

  • شستشوی راحت و آسان
  • تفکیک فضا
  • استفاده از نور طبیعی
  • جلوگیری از نفوذ آلودگی
  • تعداد لکه های کمتر
  • مقاومت بسیار بالا در برابر ضربه
  • مقاومت بالا در برابر شکستن
  • جدا سازی فضای استحمام از سرویس بهداشتی
  • مقاومت بالا در برابر مواد شوینده
  • ایجاد یک فضای گرم کافی
  • ایمنی بالا
  • جلوگیری از اتلاف انرژی
  • گرم شدن سریع فضا
  • لیز نشدن سایر قسمت های حمام
  • عظیم نشان دادن فضا
  • تحمل فشار زیاد در یک نقطه از شیشه
  • تحمل درجه حرارت بالا
  • طراحی و زیبایی منحصر به فرد
  • دوام بالا
  • استفاده همزمان از حمام و سرویس بهداشتی

عوامل موثر بر قیمت حمام شیشه ای

حمام های شیشه ای نه تنها به منظور زیبا سازی فضای حمام طراحی می شووند بلکه نقش مهمی در جلوگیری از نفوذ آلودگی دارند، زیرا خیلی راحت قابل شستشو هستند و میکروب و قارچ نمی تواند در آن تجمع کند. بسیاری از افراد به سراغ نصب این حمام ها نمی فرایند، زیرا فکر می نمایند قیمت آن ها زیاد است اما این طرز فکر اشتباه است.

قیمت کابین دوش به عوامل بسیار زیادی بستگی دارد؛ مثل نوع شیشه، نحوه نصب، متراژ و مساحت فضا نقش بسیار مهمی در مشخص قیمت حمام شیشه ای دارد. شیشه های سکوریت با توجه به کیفیت های متفاوت، قیمت های بسیار متنوعی دارند هر چقدر کیفیت بالاتر باشد قیمت آن هم بالاتر است ولی باید بدانید استفاده از شیشه با کیفیت موجب می شود که طول عمر حمام شیشه ای هم افزایش پیدا کند.

کلام پایانی

حمام های شیشه ای امروزه هواداران زیادی پیدا نموده است و بسیار در زیبا سازی فضای منزل و جدا سازی فضای حمام از سایر بخش ها تاثیر می گذارد و این حمام ها در طرح های مختلف قابل فراوری و نصب هستند که متناسب با فضای در نظر گرفته شده باید انتخاب شود و تاثیر مستقیم بر قیمت آن ها می گذارد.

حمام های شیشه ای بر خلاف حمام های قدیمی بسیار راحت شسته شده تمیز می شوند و فضای کمی را اشغال می نمایند البته مزایای دیگری هم دارند که در قسمت بالا کاملا شرح دادیم. امیدواریم مطالب فوق برای شما مفید باشد.

سوالات متداول

حمام های شیشه ای چه مزایایی دارند؟

شستشوی راحت و آسان، تفکیک فضا، استفاده از نور طبیعی، جلوگیری از نفوذ آلودگی، تعداد لکه های کمتر، مقاومت بسیار بالا در برابر ضربه

مقاومت بالا در برابر شکستن، جدا سازی فضای استحمام از سرویس بهداشتی، مقاومت بالا در برابر مواد شوینده، ایجاد یک فضای گرم کافی

ایمنی بالا، جلوگیری از اتلاف انرژی، گرم شدن سریع فضا، لیز نشدن سایر قسمت های حمام، عظیم نشان دادن فضا، تحمل فشار زیاد در یک نقطه از شیشه، تحمل درجه حرارت بالا، طراحی و زیبایی منحصر به فرد، دوام بالا، استفاده همزمان از حمام و سرویس بهداشتی

انواع حمام شیشه ای از لحاظ نوع فریم به چند دسته تقسیم می شوند؟

در حالت کلی دو نوع حمام شیشه ای فریم دار و بدون فریم وجود دارد.

انواع مدل های حمام شیشه ای کدام اند؟

ریلی، لولایی و پارتیشن

منبع: ساختمانچی
انتشار: 1 شهریور 1400 بروزرسانی: 8 مهر 1400 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 19290

به "انواع مدل های حمام شیشه ای[ریلی،لولایی،فریم دار و بدون فریم]" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انواع مدل های حمام شیشه ای[ریلی،لولایی،فریم دار و بدون فریم]"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید