اولیانوف: مخالفان برجام از ارائه جایگزین برای آن ناتوانند

به گزارش دَبی بلاگ، نماینده دائم روسیه در سازمان های بین المللی در وین گفت: برجام مخالفان بسیار زیادی دارد که کاملا نمی توانند راه چاره جایگزین قابل اجرا برای این توافق پیشنهاد نمایند.

اولیانوف: مخالفان برجام از ارائه جایگزین برای آن ناتوانند

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، میخاییل اولیانوف نماینده دائم روسیه در سازمان های بین المللی در وین روز یکشنبه در توییتی به شکست سیاست فشار حداکثری آمریکا علیه ایران اشاره نمود.

وی این سوال را بیان کرد که آیا ادامه سیاست فشار حداکثری آمریکا علیه ایران نبود که منجر به خروج برنامه هسته ای ایران از مرز های پیش از برجام و رشد تنش ها در منطقه خلیج فارس شد؟

مقام روس این توئیت را در پاسخ به توئیت رسانه انگلیسی زبان عرب نیوز نوشت که در آن گفته شده بود: بازگشت سریع به برجام در بین دمکرات های ترقی خواه هواداران زیادی دارد.

در ادامه توئیت عرب نیوز ادعا شد: اگر این وضع منجر به دسترسی ایران به میلیارد ها دلار برای تامین برنامه های توسعه طلبانه خود گردد، جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا بزودی بشدت پشیمان خواهد شد.

چندی پیش نیز اولیانوف با اشاره به اشتباهات گذشته آمریکایی ها در قبال توافق برجام اعلام نمود: استدلال های مخالفان برنامه جامع اقدام مشترک در خصوص برنامه هسته ای ایران را نمی توان جدی گرفت.

میخاییل اولیانوف نماینده دائم روسیه در سازمان های بین المللی در وین در این رابطه در توییتی نوشت: بعضی افراد نمی توانند از اشتباهات گذشته درست عبرت بگیرند.

وی اضافه کرد: آیا به مدارک و شواهد بیشتری برای اثبات شکست کامل سیاست فشار حداکثری آمریکا در خصوص ایران احتیاج داریم؟

اولیانوف اعلام نمود: آیا 12 شرط مایک پمپئو وزیر خارجه سابق آمریکا در خصوص ایران تحقق یافت؟ استدلال های مخالفان برجام را نمی توان جدی گرفت.

سفیر و نماینده روسیه نزد سازمان های بین المللی مستقر در وین روز گذشته در توئیتی ابراز امیدواری کرد که پیشرفت مذاکرات کارشناسی برجام در وین منجر به گشایش در نشست آینده کمیسیون مشترک گردد.

اولیانوف در توئیتی نوشت: به احتمال قوی نشست بعدی کمیسیون مشترک برجام 14 آوریل در وین برگزار می گردد. امیدوارم که تا آن موقع تمام اعضای برجام و آمریکا اقدامات انجام شده در هفته جاری را مورد آنالیز قرار داده و موضع خود را بیشتر باز نمایند تا مذاکرات سرعت بخشیده گردد.

دومین جلسه حضوری هجدهمین نشست کمیسیون مشترک برجام که از روز سه شنبه در وین از سر گرفته شده بود، در روز آدینه برگزار گردید. ارائه گزارش رایزنی های فنی انجام شده در جلسات گروه های کارشناسی لغو تحریم و هسته ای مهمترین دستورکار این نشست بود.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 23 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 8 مهر 1400 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 17206

به "اولیانوف: مخالفان برجام از ارائه جایگزین برای آن ناتوانند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اولیانوف: مخالفان برجام از ارائه جایگزین برای آن ناتوانند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید