نشست هیأت های مذاکره کننده ایران و روسیه در وین

به گزارش دَبی بلاگ، هیأت های مذاکره کننده ایران و روسیه در وین در نشستی دوجانبه به گفت وگو نشستند و قبل از آن نیز دیدارهایی بین مذکره کننده ارشد ایران، انریکه مورا و مذاکره کنندگان 3 کشور اروپایی برگزار گردید.

نشست هیأت های مذاکره کننده ایران و روسیه در وین

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرنگاران، امروز (آدینه) 13 اسفند ماه رایزنی ها در شهر وین مرکز اتریش بین ایران و گروه 1+4 (آلمان، فرانسه، روسیه، انگلیس و چین) در جریان است. در همین خصوص نشست هیأت های مذاکره نماینده ایران و روسیه به ریاست علی باقری مذاکره نماینده ارشد ایران و میخائیل اولیانوف نماینده روسیه در سازمان های بین المللی مستقر در وین و مذاکره نماینده این کشور برگزار گردید.

پیش از این هم علی باقری مذاکره نماینده ارشد جمهوری اسلامی ایران، انریکه مورا هماهنگ نماینده گفت وگوها و مذاکره نمایندگان سه کشور اروپایی ملاقات و گفت وگو کردند.

به گزارش فارس،دور هشتم مذاکرات وین به منظور برطرف تحریم های آمریکا علیه ایران از روز سه شنبه 19 بهمن ماه و بعد از تنفسی 11 روزه برای مشورت هیأت ها با مرکز هایشان با حضور هیأت های ایران و گروه 1+4 (آلمان، فرانسه، انگلیس، روسیه و چین) در مرکز اتریش از سر گرفته شد و از آن موقع تا به امروز در سطوح و فرمت های مختلف در حال برگزاری است. البته علی باقری مذاکره نماینده ارشد جمهوری اسلامی ایران چهارشنبه شب چهارم اسفند ماه در چارچوب ترددهای معمول در جریان گفت وگوها، در سفری کوتاه راهی تهران شد، ولی هیأت کارشناسی ایران در وین حضور داشتند و به رایزنی ها ادامه دادند. باقری روز دوشنبه نهم اسفند دوباره به وین بازگشت و مذاکرات در وین در سطوح مختلف در این مدت برگزار گردید.

امروز مذاکره نماینده ارشد انگلیس با بیان این که مذاکرات وین به توافق نزدیک است، اضافه نمود: مذاکره نمایندگان تروئیکای اروپایی برای مدت کوتاهی وین را ترک می نمایند. این در حالی است که حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه در گفت وگوی تلفنی امروز جوزپ بورل مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا مطرح نمود: دکتر باقری و کارشناسان ارشد جمهوری اسلامی ایران در مشورت مستمر و فعال با همه هیأت ها در وین می مانند. هیأت ایرانی با جدیت به کوشش برای رسیدن به توافق نهایی و خوب ادامه خواهد داد.هر زمانی که طرف های غربی خطوط قرمز به جامانده و اعلام شده ما را بپذیرند، آماده حضور در وین هستم. (اینجا بخوانید)

سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران شب گذشته در پی انتشار مطالبی مبنی بر نزدیک بودن توافق در وین در توئیتی نوشت: مذاکرات وین هنوز هم ادامه دارد. اخبار خوب زودرس جایگزین توافق خوب نمی گردد. هیچکس نمی تواند بگوید که توافق اجرا شده است، تا زمانی که همه مسائل مهم به جای مانده حل و فصل گردد. کوشش مضاعفی ضروری است. اکنون همه بر گام های کلیدی نهایی متمرکز شده اند.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 9 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 9 اردیبهشت 1401 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 23825

به "نشست هیأت های مذاکره کننده ایران و روسیه در وین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نشست هیأت های مذاکره کننده ایران و روسیه در وین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید