بازگشایی مدارس از نیمه دوم آبان

به گزارش دَبی بلاگ، به گزارش خبرنگاران، علیرضا کاظمی سرپرست وزارت آموزش و پرورش در جمع خبرنگاران در مورد الگوی بازگشایی از آبان ماه گفت: مدارس در حال ثبت شرایط بهداشتی خود در سامانه آموزش و پرورش هستند و از نیمه دوم آبان، کلاس های حضوری مدارس با رعایت شیوه نامه های بهداشتی و فاصله های اجتماعی برگزار می شوند.

بازگشایی مدارس از نیمه دوم آبان

وی ادامه داد: اطلس بازگشایی مدارس 15 آبان رونمایی خواهد شد که در آن تعداد مدارس بازگشایی شده و بعلاوه نظارت بر رعایت شیوه نامه های بهداشتی را به صورت به روز خواهیم داشت.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش اظهار کرد: هم اکنون 45 درصد از مدارس به صورت حضوری فعال هستند که 8 درصد دانش آموزان این مدارس شامل دانش آموزان روستایی و عشایری می شوند.

وی درباره سامانه ثبت سفارش کتاب های درسی هم اعلام کرد: سامانه ثبت سفارش کتاب های درسی برای 300 هزار دانش آموزی که به علت ثبت نام دیرهنگام و یا تغییر مدرسه انجام نشده است، همچنان باز است.

کاظمی با اشاره به اینکه 100 درصد از دانش آموزان اول ابتدایی، 98 درصد همه دانش آموزان ابتدایی و 96 درصد دانش آموزان در همه دوران تحصیلی ثبت نام نموده اند، گفت: دانش آموزانی که ثبت نام نشده اند به علت تغییر در راهنمایی تحصیلی و یا تغییر در رشته تحصیلی بوده و یا جزو دانش آموزان اتباع بوده اند.

وی در پاسخ به پرسشی در مورد کمبود معلم هم گفت: در حال حاضر با کمبود 190 هزار معلم روبرو هستیم که این کمبود را با معلمان خرید خدماتی، بازنشسته و حق التدریس معلمان شاغل جبران خواهیم کرد.

منبع: مهر

مهم ترین اخبار حوزه اجتماعی و سیاسی را در صفحه جامعه خبرنگاران بخوانید.

bestcanadatours.com: https://bestcanadatours.com، تور ارزان کانادا، ویزای تضمینی مولتی کانادا، ویزای مولتی 5 ساله کانادا

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 8 آبان 1400 بروزرسانی: 9 آبان 1400 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 20862

به "بازگشایی مدارس از نیمه دوم آبان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازگشایی مدارس از نیمه دوم آبان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید