بازیابی هزار گیگ ظرفیت قطع شده اینترنت بین الملل

به گزارش دَبی بلاگ، تهران (پانا) - در حالی که هزار گیگ از ظرفیت اینترنت بین الملل کشور، امروز به دلیل قطع دو راستا فیبر نوری در گرجستان، قطع شده بود، شرکت ارتباطات زیرساخت، از اتصال مجدد ظرفیت مذکور اطلاع داد.

بازیابی هزار گیگ ظرفیت قطع شده اینترنت بین الملل

به گزارش ایسنا، بنا بر اعلام مرکز عملیات شبکه شرکت ارتباطات زیرساخت، 1000 گیگ از ظرفیت بین الملل شرکت ارتباطات زیرساخت به دلیل قطع دو راستا فیبر نوری در گرجستان، از ساعت 14:30 امروز(شنبه، 25 دی 1400) قطع شده بود که شرکت زیرساخت گفت با پیگیری های اجرا شده به وسیله این مرکز، اختلال مذکور پس از چند ساعت مرتفع خواهد شد.

بدین ترتیب این مرکز گفت، با گذشت چند ساعت از قطع 1000 گیگ از ظرفیت اینترنت بین الملل کشور، ظرفیت مذکور پس از برطرف اختلال به وجودآمده در ساعت 18:45 بازیابی و مجددا در مدار مصرف نهاده شده است.

در دو ماه گذشته، این چندمین بار است که قطعی های مکرر در حوزه اینترنت بین الملل رخ می دهد. 16 آذر بود که شرکت ارتباطات زیرساخت گفت به دلیل قطع سگمنت دوم فیبر دریایی متعلق به شرکت GBI در محدوده دریایی بین قطر و امارات، 430 گیگابیت از ظرفیت پهنای باند بین الملل شرکت ارتباطات زیرساخت از دسترس خارج شده است.

البته در روزهای گذشته عیسی زارع پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از بازگشت ظرفیت قطع شده از پهنای باند بین الملل شرکت ارتباطات زیرساخت به ظرفیت اینترنت سراسری کشور اطلاع داد. بعلاوه در حالی که 300 گیگ از ظرفیت بین الملل شرکت ارتباطات زیرساخت که به وسیله روس تلکام تامین می گردد، در روز 28 آذر قطع شده بود، این ظرفیت یک روز بعد بازیابی شد و مجددا در مدار مصرف نهاده شد.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 31 فروردین 1401 بروزرسانی: 31 فروردین 1401 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 23629

به "بازیابی هزار گیگ ظرفیت قطع شده اینترنت بین الملل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازیابی هزار گیگ ظرفیت قطع شده اینترنت بین الملل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید