برگزاری آزمون هماهنگ برای دانش آموزان بیماری که نتوانسته اند در امتحانات نهایی شرکت کنند

به گزارش دَبی بلاگ، مدیرکل سلامت و تربیت بدنی وزارت آموزش و پرورش اظهار کرد: دانش آموزانی که با داشتن گواهی پزشکی نتوانسته اند در امتحانات نهایی شرکت کنند، با اعلام زمان از سوی کمیته سنجش می توانند در آزمونی که هماهنگ برگزار می شود، شرکت کنند.

برگزاری آزمون هماهنگ برای دانش آموزان بیماری که نتوانسته اند در امتحانات نهایی شرکت کنند

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، در راستای نظارت براجرای دقیق پروتکل های بهداشتی در حوزه های امتحانی محمد محسن بیگی و سید حامد برکاتی با حضور در حوزه امتحان نهایی دبیرستان ماندگار البرز تهران از نحوه اجرای توصیه های بهداشتی در این حوزه بازدید کردند.

در حاشیه این بازدید مدیرکل سلامت و تربیت بدنی وزارت آموزش و پرورش اظهار کرد: دانش آموزانی که با داشتن گواهی پزشکی نتوانسته اند در امتحانات نهایی شرکت کنند، با اعلام زمان از سوی کمیته سنجش می توانند در آزمونی که هماهنگ برگزار می شود، شرکت کنند.

محسن بیگی شرح داد: در راستای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا تعداد حوزه های امتحان نهایی را از 3000 پایگاه به 6500 پایگاه افزایش دادیم البته این در حالی است که بعضی مکان های برگزاری امتحانات به دلیل عدم امکان رعایت پروتکل های بهداشتی از لیست حوزه ها حذف شدند.

وی از حضور یک مراقب سلامت در هر حوزه خبر داد و افزود: به همین دلیل حضور افراد متفرقه در فضای برگزاری امتحانات ممنوع و مراقبین حوزه ها نیز به طور ویژه انتخاب می شوند.

مدیرکل سلامت و تندرستی وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: در ارزیابی که از 17خرداد تا به امروز داشتیم، آموزش و پرورش از معدود جا هایی است که ضریب حساسیت در جهت اطمینان بخشی به خانواده ها و جامعه در آن بالا بود.

وی گفت: در روز تنها یک آزمون برگزار می شود لذا دانش آموزان حداقل وسایل را با خود دارند، حوزه ها نیز میزبان دانش آموزان چندین مدرسه هستند و بچه ها باید به تدریج به حوزه امتحانی وارد و خارج شوند و همچنین از سرویس های تجمیعی جهت رفت و آمد استفاده نشود.

محسن بیگی گفت: با توجه به اینکه شرایط سال تحصیلی آینده تعیین نیست این نوع بازگشایی ها و اقدامات در مدارس به نوعی مانور عملیاتی است تا اگر سال آینده با موارد خاصی روبرو شدیم چالش کمتری را در این زمینه داشته باشیم.

مدیرکل سلامت و تندرستی وزارت آموزش و پرورش افزود: مدیران مدارس بیشترین دغدغه را برای نگهداری از سلامت دانش آموزان شان دارند لذا در ارزیابی هایی که داشتیم تعیین شد بیش از80 درصد از دانش آموزان توصیه های بهداشتی را رعایت می کنند و با مراقبت فردی در مدرسه حضور پیدا می کنند.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، وی در رابطه با نحوه شکایت خانواده از مدارسی که پروتکل های بهداشتی را رعایت نمی کنند، اظهار کرد: در تمامی مدارس مسئول حوزه و مدیر حوزه حضور دارند بنابراین اگر والدین، دانش آموزان ویا همکاران فرهنگی به موردی برخورد کردند ابتدا باید به مدیر حوزه امتحانی و یا به اداره آموزش و پرورش مناطق گزارش کنند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 18 مرداد 1399 بروزرسانی: 8 مهر 1400 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 9359

به "برگزاری آزمون هماهنگ برای دانش آموزان بیماری که نتوانسته اند در امتحانات نهایی شرکت کنند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برگزاری آزمون هماهنگ برای دانش آموزان بیماری که نتوانسته اند در امتحانات نهایی شرکت کنند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید