تاجیکستان، دومین کشور جهان از نظر نرخ رشد گردشگری

به گزارش دَبی بلاگ، سازمان جهانی گردشگری یک نهاد وابسته به سازمان ملل متحد، تاجیکستان را دومین کشور جهان از لحاظ نرخ رشد صنعت گردشگری اظهار داشت.

تاجیکستان، دومین کشور جهان از نظر نرخ رشد گردشگری

سازمان جهانی جهانگردی در جدیدترین گزارش تحلیلی برای سال 2015 نتیجه گیری نموده است که پاراگوئه، تاجیکستان و نیوزیلند به ترتیب بیشترین نرخ رشد جهانگردی را به خود اختصاص داده اند.

در این گزارش آمده است، سال 2015 حدود 414 هزار جهانگرد وارد تاجیکستان شدند که در مقایسه با سال قبل از آن 94 درصد رشد داشته است.

این سازمان دلایل توجه سیاحان به تاجیکستان را وجود کوه های زیبای سر به فلک کشیده بدخشان و پیکره بودا دانسته است.

در این گزارش نوشته شده است:

رشته کوه های زیبای پامیر و دیگر چشم انداز های بی نظیر این کشور جهانگردان را برای سیاحت به اینجا جلب نموده است. شاهراه معروف ابریشم از قلمروی این کشور می گذرد. در دوشنبه بزرگترین پیکره قدیمی بودا نگهداری می گردد که هر جهانگردی برای تماشا آن کوشش می نماید.

شکار گوسفند وحشی مارکوپولو و دیگر جانوران نادر و بعلاوه ماهیگیری در رودخانه اسکندرکول و دریاچه سریز از دیگر عوامل جلب سیاحان به تاجیکستان اعلام شد.

دریاچه سیاه موسوم به کاراکول در شرق منطقه پامیر تاجیکستان با طبیعتی بی نظیر به عنوان یکی از بزرگترین مخازن طبیعی آب، رازهای فراوانی در خود نهفته است.

منطقه قراکول دارای آب و هوای بسیار مرطوب است و آنچه که موجب علاقه جهانگردان برای سفر و بازدید از این منطقه شده، طبیعت نسبتا دست نیافتنی و بکر آن است.

دریاچه کاراکول نیز اگر چه در روزهای زیادی از سال و گاهی تا اوایل تابستان یخ زده است اما از نظر مسافران، چشم انداز ها بکر و وضوح انعکاس آن ها در آب، تشعشع نور و رنگ دامنه آن از سبز تیره تا آبی لاجوردی خیره کننده است.

در پی سقوط هواپیمای روسیه در مرز ترکیه و سرد شدن روابط دو کشور، شرکت های سیاحتی روسیه از پذیرایی درخواست سفر به ترکیه خودداری کردند و این موضوع هم باعث شد تا جهانگردان روس جلب کشورهای آسیای مرکزی به خصوص تاجیکستان شوند.

شرکت های سیاحتی می گویند، ورود روس ها به تاجیکستان در حال افزایش است، زیرا برای روس ها کشورهای آسیای مرکزی در مقایسه با ترکیه نزدیک تر و از نگاه اقتصادی هزینه کمتری را طلب می نماید.

منبع: کجارو / ایرنا
انتشار: 3 خرداد 1401 بروزرسانی: 3 خرداد 1401 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 24413

به "تاجیکستان، دومین کشور جهان از نظر نرخ رشد گردشگری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تاجیکستان، دومین کشور جهان از نظر نرخ رشد گردشگری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید