تبلیغ گسترده بازی خشنی در شهر، که برای بچه ها محدودیت سنی ندارد!

به گزارش دَبی بلاگ، اگر به بیلبوردهای شهری دقت کرده باشید، حتما چشم تان به بووووووم، ت ت تق تق یا دررررررر خورده است. بیلبوردی که آوای صداهای بمب و اسلحه را نوشته و در قسمت پایین بیلبورد هم اشاره کرده که این صدای دلنشین زولاست. تبلیغی محیطی برای یک بازی جنگی که ادعا می کند صدای بمب و اسلحه و .. دلنشین است. نکته مهم در این بازی این است که برای ثبت نام هیچ محدودیت سنی ندارد؛ در حالی که بازی پر از خشونت است و در رده بندی بازی های با تم خشونت تعیین شده که محدودیت سنی آن مثبت 18 سال است. در واقع برای ثبت نام در این بازی تنها نام و نام خانوادگی و ایمیل مورد نیاز است و در قوانین بازی هم اشاره ای به این محدودیت سنی نشده است.

تبلیغ گسترده بازی خشنی در شهر، که برای بچه ها محدودیت سنی ندارد!

در همین میان در پی تبلیغات گسترده این بازی در سطح شهر و فضای مجازی و همچنین با توجه به عدم رعایت محدودیت ممنوعیت سنی زیر 18 سال برای این بازی، انجمن حمایت از حقوق بچه ها نامه ای به وزیر ارشاد با رونوشت به معاونت نظارت و ارزشیابی بنیاد ملی بازی های رایانه ای نوشته و درخواست بررسی و پیگیری این موضوع را کرده است.

در این نامه آمده است:

- طبق ماده 19 پیمان نامه جهانی حقوق کودک، کشورهای طرف کنوانسیون تمام اقدامات قانونی ، اجرایی ، اجتماعی و آموزشی را در جهت حمایت از کودک در برابر تمام اشکال خشونت های جسمی و روحی ، آسیب رسانی یا سوءاستفاده ، بی توجهی یا سهل انگاری و بدرفتاری به عمل خواهندآورد.

- طبق ماده 27 پیمان نامه جهانی حقوق کودک نیز، کشورهای طرف کنوانسیون حق تمام بچه ها را نسبت به برخورداری از استاندارد مناسب زندگی برای توسعه جسمی ، ذهنی ، روحی ، اخلاقی و اجتماعی به رسمیت می شناسند.

- بنیاد ملی بازی های رایانه ای براساس نظام ملی رده بندی سنی بازی های رایانه ای (ESRA)، رده سنی 18+ را برای بازی زولا در نظر گرفته اما در صفحه ایجاد حساب کاربری و نصب این بازی هیچ گزینه یا امکانی برای احراز سن کاربر لحاظ نشده است.

عنایت دارید که رده بندی سنی بازی های ویدئویی بر اساس خصوصیات جسمی- حرکتی، عقلی- ذهنی، خصوصیات عاطفی و اجتماعی که در گروه های سنی فرق دارد، صورت می گیرد و بنیاد ملی بازی های رایانه ای نیز با توجه به تأثیرات سوء جسمانی و روانی بازی های رایانه ای نسبت به اعمال محدودیت برای گروه های سنی مختلف اقدام می کند، خواهشمند است در راستای حسن اجرای این امر دستورات لازم جهت نظارت در این زمینه و جلوگیری از استمرار این روش را مبذول فرمایید.

در این زمینه بخوانید:

کودک آزاری فقط تعرض و آسیب جسمی نیست! مصادیق کودک آزاری

رژیم دادن و جراحی برای لاغری بچه ها، یک کودک آزاری مدرن!

منبع: ایرنا زندگی
انتشار: 8 آذر 1400 بروزرسانی: 8 آذر 1400 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 21547

به "تبلیغ گسترده بازی خشنی در شهر، که برای بچه ها محدودیت سنی ندارد!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تبلیغ گسترده بازی خشنی در شهر، که برای بچه ها محدودیت سنی ندارد!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید