تحقیقی در رابطه با خواص دارچین

به گزارش دَبی بلاگ، دارچین در حقیقت پوست درختی است که تا 10 متر ریشه می نماید، معمولاً پوست این درخت را کنده، پودر می نمایند و در غذاها یا نوشیدنی ها از آن استفاده می نمایند. در ادامه به تحقیقات جدیدی که درباره دارچین و خواص آن انجام شده اشاره نموده ایم. با ما همراه باشید.

تحقیقی در رابطه با خواص دارچین

تحقیق درباره دارچین

دانشمندان سال هاست بر این باورند که دارچین می تواند از افزایش بیش از حد قند خون جلوگیری کند و بدن را در برابر مقاومت به انسولین محافظت نماید.

این موضوع فاکتور خطری برای دیابت محسوب می گردد. اما اینکه دارچین چگونه می تواند چنین کاری را انجام دهد دقیقا تعیین نبود.

با اینکه بعضی از مطالعات صورت گرفته اثر قوی را در خصوص دارچین گزارش نموده اند اما سایر مطالعات قطعی نیستند.

تحقیق تازهی که در نشست سالانه زیست شناسی مولکولی و بیوشیمی در آمریکا بیان شد مکانیسم احتمالی برای این اثرات را پیشنهاد می کند و از این ایده که دارچین نیروگاه سوخت و ساز بدن است حمایت می کند.

در حقیقت دانشمندان بر این باورند که مزایای این ادویه ممکن است فراتر از کنترل سطح قند خون باشد.

امی استاکرت سال هاست که دارچین را مورد آنالیز قرار داده است. در سال 2015، تحقیق و پژوهش او نشان داد افراد مبتلا به دیابت نوع 2 که به صورت روزانه از مکمل های حاوی دارچین استفاده نموده بودند کاهش قابل توجهی در سطح قند خون خود نسبت به افرادی که از دارو نماها استفاده نموده بودند داشتند.

بعضی از این اثرات حتی بعد از اینکه شرکت کنندگان مصرف مکمل ها را قطع کردند نیز ادامه داشت. این موضوع نشان می دهد که تغییرات ادامه دار در سطح سلولی شروع شده است.

دکتر امی استاکرت در این باره می گوید: ما به این موضوع دست یافتیم که یکی از پروتئین های درگیر در نمایش ژن ها می تواند تحت تاثیر دارچین قرار گیرد.

تحقیق تازه او که هنوز در مجله منتشر نشده است بر روی Sirtuin-1 تمرکز دارد. همانطور که می دانید Sirtuin-1 پروتئینی است که در تنظیم انسولین نقش فعالی دارد. او در این باره چنین می گوید: ما به خوبی می دانیم که این پروتئین بر روی سایت پروتئین ها نیز فعالیت دارد و می تواند در انتقال گلوکز تاثیر داشته باشد.

بنابراین می توان به این نتیجه رسید که چنین پروتئینی ممکن است نقش کلیدی در این شرایط داشته باشد.

دانشمندان به خوبی می دانند که Sirtuin-1 به وسیله آنتی اکسیدان رسوراترول فعال می گردد. دارچین نیز ترکیب مشابهی دارد که با عنوان فنول ها شناخته شده است و می تواند به مولکول Sirtuin-1 متصل گردد.

دکتر استاکرت و همکارانش از مدل رایانه ای برای آنالیز این فرضیه استفاده کردند و به این نتیجه رسیدند که فنول های موجود در دارچین تعامل مشابه و در بعضی از موارد تعامل قوی تری با این پروتئین دارد.

این موضوع نشان می دهد که فنول موجود در دارچین نیز می تواند این پروتئین را فعال سازد و مزایای موجود در این ادویه را به خوبی شرح می دهد.

استاکرت در این باره می گوید: اگر چنین فرضیه ای صحت داشته باشد بدین معنی است که دارچین کار بیشتری نسبت به تنظیم سطح قند خون انجام می دهد.

این ادویه بر روی پروتئینی کار می کند که بر روی متابولیسم لیپیدها ، تغییر رشد سلول ها و نمایش انواع ژن ها تاثیر دارد.

تحقیقات پیشین استاکرت نشان داده است افرادی که در روز 1 گرم دارچین مصرف می کنند با کاهش سطح قند خون روبرو خواهند شد.

اما او معتقد است که حتی مقادیر کوچک تر که در آشپزی و پخت و پز مورد استفاده قرار می گیرد می تواند مزایایی برای بدن به همراه داشته باشد.

او در این باره چنین شرح می دهد:

اگر دارچین با این آنزیم به شیوه ای که در مدل ما شرح داده شده است تعامل داشته باشد می تواند با فرایند ضدپیری،کنترل آنتی اکسیدان ها و مزایای دیگر سلامتی مرتبط باشد. برای اینکه افراد از چنین مزیت هایی برخوردار شوند نیازی نیست در روز یک گرم دارچین مصرف کنند.

استاکرت پیشنهاد می کند دارچین از فروشگاه های معتبر خریداری گردد. تیم او در حال حاضر بر روی اثرات دارچین در سلول های چربی تحقیق می کنند و امیدوارند پژوهش های خود را به عضلات و سلول های کبدی نیز توسعه دهند.

نانسی فارل، یک متخصص تغذیه و سخنگوی آموزشگاه تغذیه و رژیم های غذایی می گوید با اینکه تحقیقات بر روی سطح قند خون هنوز قطعی نیست اما همین یافته ها دانشمندان را تشویق می کند مطالعات بیشتری انجام دهند.

او در این باره می گوید: دارچینی که به صورت روزانه در مواد غذایی مورد استفاده قرار می گیرد می تواند یک عادت خوب برای افراد باشد. فارل به افراد پیشنهاد می کند این ادویه بی نظیر را به جوی دوسر، نان تست،چیلی و مواد دیگر اضافه کنند.

البته باید به خاطر داشته باشید که مصرف بیش از مقدار دارچین نیز می تواند عملکرد کبد را در افرادی که کبدشان اسیب دیده است بدتر کند. استفاده از مکمل های حاوی دارچین باید همواره با مشورت پزشک انجام گردد.

این اولین باری نیست که مزایای دارچین مورد آنالیز قرار می گیرد. اگر دارچین به درستی و به مقدار مصرف گردد می تواند مزایای خوبی برای بدن فراهم آورد.

منبع: سایت مجله سلامت

منبع: راسخون
انتشار: 25 آبان 1400 بروزرسانی: 25 آبان 1400 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 21319

به "تحقیقی در رابطه با خواص دارچین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تحقیقی در رابطه با خواص دارچین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید