تقدیم لایحه شرح مأموریت ها و وظایف وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به هیئت دولت

به گزارش دَبی بلاگ، در ابتدای جلسه وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به تدوین لایحه شرح مأموریت ها و وظایف وزارتخانه اشاره کرد و گفت: در راستای تبدیل سازمان به وزارتخانه قانون ما را مکلف به تدوین این لایحه کرده بود که پس از جلسه های مکرر و طولانی با مشارکت مدیران کل استانی و زحمات انجام شده در معاونت توسعه مدیریت، لایحه ای مناسب با در نظر دریافت تمامی زوایا آماده و امروز تقدیم دولت شد.

تقدیم لایحه شرح مأموریت ها و وظایف وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به هیئت دولت

از وبسایت ویکی پدیا دیدن نمایید.

محمد خیاطیان نیز در تشریح این لایحه به ایجاد هماهنگی و یکپارچگی در سطوح مختلف وزارتخانه تأکید کرد و افزود: برای تنظیم این لایحه پنج دستورالعمل را آماده کرده ایم که تمامی آن ها بر اساس اسناد بالادستی تنظیم شده است. عمده درخواست هایی که از استان ها به ستاد ارسال می شود مربوط به نبود هماهنگی و یکپارچگی بین ادارات کل استانی و نبود وحدت رویه است که تلاش ما بر رفع این نقیصه بوده است.

نظام نامه جامع آموزش و توانمندسازی کارکنان، نظام نامه خدمات رفاهی و درمان، دستورالعمل خدمات ورزشی و تفریحی، دستورالعمل انتقال و مأموریت کارکنان، و دستورالعمل مدیریت استعداد پنج محوری بود که معاون توسعه مدیریت و امور مجلس از آن ها نام برد و به تشریح هر یک از آن ها پرداخت.

آغاز سفرهای استانی

در ادامه دکتر مونسان سپس در خصوص موضوع آموزش و مدیریت استعداد نکاتی را متذکر شد و مطرح نمود: آموزش درصورتی که پراکنده و بی هدف نباشد می تواند کاربرد داشته باشد. هم افزایی نکته مهمی است که باید در بحث آموزش مورد توجه قرار بگیرد و برای افراد یک جهت آموزشی واحد و در امتداد هم در نظر گرفته شود.

او با اشاره به آغاز سفرهای استانی از هفته گذشته گفت: در خراسان رضوی بازدید و افتتاح های خوبی صورت گرفت و در هفته جاری سفری به استان قزوین خواهیم داشت.

گزارش مدیرکل کرمان

فریدون فعالی مدیرکل میراث فرهنگی، جهانگردی و صنایع دستی کرمان نیز به مناسبت هفدهمین سالگرد زلزله بم به ارائه گزارش درباره بازسازی های اجرا شده و پروژه های در حال انجام پرداخت.

بازسازی خانه سیستانی، بازسازی و بازسازی دروازه دوم، بازسازی برج کلاه فرنگی ازجمله اقداماتی بود که او به آن ها اشاره کرد و پیشرفت بازسازی ارگ بم را 80درصد مطرح نمود.

فعالی با اشاره به نظرات کارشناسی درباره احیای بناهای تاریخی، شرح داد: در بازسازی بناهای تاریخی نباید انتظار داشته باشیم که مثل روز اول شوند، به گفته کارشناسان 80درصد کار احیای ارگ بم اجرا شده است.

گزارش مدیرکل هرمزگان

رضا برومند مدیرکل میراث فرهنگی، جهانگردی و صنایع دستی هرمزگان نیز به تشریح پروژه های در حال ساخت استان پرداخت که تا سرانجام دولت تدبیر و امید به بهره برداری می رسند.

به گفته او 22 پروژه در حوزه خصوصی جهانگردی به ارزش سرمایه گذاری 258 میلیارد تومان و اشتغال 633 نفر تا خردادماه 1400 به بهره برداری می رسد. همچنین 10 پروژه در بخش دولتی حوزه میراث فرهنگی در حال انجام است که قلعه پرتغالی ها، قلعه هزاره میناب، مسجد و مدرسه درگان و بازسازی 64 بادگیر بندر کنگ از آن جمله اند.

ظرفیت بالای هرمزگان برای جذب جهانگرد

پس از ارائه این گزارش، وزیر میراث فرهنگی، جهانگردی و صنایع دستی از تنوع و پراکندگی پروژه ها در استان هرمزگان ابراز رضایت کرد و گفت: هرمزگان با داشتن دو اسکله مهم شهید رجایی و باهنر همچنین بزرگ ترین پالایشگاه ها و صنایع مادر یکی از استان های محوری و مرکز تجارت کشور است. وجود 14 جزیره، جاذبه های طبیعی و تاریخی نیز این استان را دارای ظرفیت بالایی برای جذب جهانگرد کرده است.

او با اشاره به جاذبه های جزیره هرمز گفت: با معرفی مناسبی که صورت گرفت این جزیره توانست جهانگردان مخصوص به خود را داشته باشد و امروز یکی از پیروز ترین اماکن جذب جهانگرد در سطح کشور است. با وجود پتانسیل های موجود، سایر مراکز استان می تواند جاذب جهانگرد باشد.

تمرکز برای بهره برداری از دریا و راه اندازی جهانگردی دریایی از نکات مهمی بود که دکتر مونسان بر آن تأکید کرد و افزود: آماده کردن طرح ویژه جهانگردی برای سه استان هرمزگان، بوشهر و سیستان و بلوچستان، راه اندازی تفریحات دریایی در این مناطق همچنین هدایت و سامان دهی تور به سمت این استان ها ازجمله مواردی است که می تواند جهانگردی دریایی را توسعه دهد.

bestcanadatours.com: https://bestcanadatours.com، تور ارزان کانادا، ویزای تضمینی مولتی کانادا، ویزای مولتی 5 ساله کانادا

منبع: گردشبان
انتشار: 8 آبان 1400 بروزرسانی: 9 آبان 1400 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 14501

به "تقدیم لایحه شرح مأموریت ها و وظایف وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به هیئت دولت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تقدیم لایحه شرح مأموریت ها و وظایف وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به هیئت دولت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید