جذب گردشگر سلامت و سرمایه گذار برای خراسان رضوی به وسیله مجالس کشورهای آسیایی

به گزارش دَبی بلاگ، در جلسه مدیرکل میراث فرهنگی خراسان رضوی با دبیرکل مجمع مجالس آسیایی، جذب گردشگر سلامت و سرمایه گذار برای حوزه گردشگری خراسان رضوی به وسیله مجالس کشورهای آسیایی مورد آنالیز نهاده شد.

جذب گردشگر سلامت و سرمایه گذار برای خراسان رضوی به وسیله مجالس کشورهای آسیایی

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی، ابوالفضل مکرمی فر مدیرکل میراث فرهنگی این استان، در این جلسه گفت: هم اکنون 2141 تاسیسات گردشگری در استان فعال است که 35 هزار نفر اشتغال مستقیم و حدود 80 هزار نفر اشتغال غیر مستقیم ایجاد نموده است.

او ادامه داد: در استان 32 منطقه نمونه گردشگری مجوز فعالیت گرفته اند که 13 منطقه دارای سرمایه گذار است و 19 منطقه نمونه گردشگری نیز بدون سرمایه گذار است.

مکرمی فر اظهارکرد: خراسان رضوی دارای 17 روستای هدف گردشگری است که البته یک روستا به شهر تبدیل شده است.

او درباره وضعیت سرمایه گذاری خارجی در حوزه گردشگری، میراث فرهنگی و صنایع دستی اظهار کرد: نماینده اداره کل در مرکز خدمات سرمایه گذاری مستقر شده و در سال 96 با ثبت سه شرکت با سرمایه گذاری 25365 میلیون دلار و در سال 97 با ثبت شش شرکت، 23205 میلیون دلار سرمایه خارجی جذب شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی به پویایی و فعال بودن پروژه های گردشگری در این استان اشاره نمود و گفت: هم اکنون 271 پروژه با حجم 77 هزار میلیارد ریال با میانگین پیشرفت فیزیکی 50 درصد در حال اجراست که 10 هزار و 500 نفر اشتغال ایجاد خواهد نمود.

او با اشاره به شروع پروژه آنالیز فرصت های سرمایه گذاری در حوزه های میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی توضیح داد: چندین رویداد و همایش در حوزه سرمایه گذاری با دو هدف جذب سرمایه گذار و تمرکز زدایی سرمایه گذاری از مشهد مقدس، طی سال گذشته برگزار گردید و در گام بعدی مشاوری برای شناسایی فرصت های سرمایه گذاری استان انتخاب شد که منجر به شناسایی 130 فرصت در 120 منطقه استان شد.

مکرمی فر اضافه نمود: برنامه ما توسعه متوازن سرمایه گذاری در سطح استان و حفظ اشتغال موجود و ایجاد اشتغال جدید در شهرستان ها و روستاهاست که شناسایی فرصت ها نیز مبتنی بر این سیاست ها، مطالعات فرصت های سرمایه گذاری صورت گرفته است.

او گفت: 70 درصد فرصت های سرمایه گذاری شناسایی شده در حوزه گردشگری، 29 درصد در حوزه میراث فرهنگی و 31 درصد در حوزه صنایع دستی است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی گفت: حجم کل سرمایه گذاری مورد احتیاج پروژه ها به میزان 16 هزار و 160 میلیون میلیارد ریال با اشتغال 19 هزار و 535 نفر پیش بینی شده است.

او در ادامه آلبوم فرصت های سرمایه گذاری خراسان رضوی و ظرفیت های گردشگری استان به ویژه گردشگری سلامت به محمدرضا مجیدی دبیرکل مجمع مجالس کشورهای آسیایی ارائه شد.

گردشگری راه حل کسب درآمدهای ارزی

در ادامه این جلسه محمدرضا مجیدی دبیرکل مجمع مجالس کشورهای آسیایی گفت: هر گردشگر سلامت وارد کشور می گردد بین 3 تا 5هزار دلار معادل 80 بشکه نفت ارز آوری دارد که با توجه به سیاست های کاهش وابستگی بودجه به فروش نفت، گردشگری یکی از راه های کسب درآمدهای ارزی است.

سفیر و نماینده سابق جمهوری اسلامی ایران در یونسکو با بیان این که گردشگری ایران میراث پایه است ادامه داد: همه نگاه ما به گردشگری است، معتقدیم صنعت گردشگری پیشران و تحریم شکن است.

مجیدی با بیان این که مهم ترین مشکل ما عرضه ضعیف با زبان بین المللی است، ادامه داد: باید از ظرفیت های بخش خصوصی یاری بگیریم و چاره ای نداریم جز این که گردشگری و اقتصاد مردم پایه گردد.

وی همچنین با اشاره به ظرفیت های گردشگری سلامت در خراسان رضوی اظهار کرد: این استان با توجه به این ظرفیت ها می تواند پیشرو باشد.

در ادامه مقرر شد ظرفیت های گردشگری و فرصت های سرمایه گذاری برای معرفی به وسیله مجمع مجالس کشورهای آسیایی در اختیار دبیر کل قرار گیرد و خراسان رضوی در رویدادهای مرتبط با این مجمع به معرفی ظرفیت های گردشگری و فرصت های سرمایه گذاری این استان بپردازد.

منبع: میراث آریا
انتشار: 26 مهر 1398 بروزرسانی: 8 مهر 1400 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 2648

به "جذب گردشگر سلامت و سرمایه گذار برای خراسان رضوی به وسیله مجالس کشورهای آسیایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جذب گردشگر سلامت و سرمایه گذار برای خراسان رضوی به وسیله مجالس کشورهای آسیایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید