حصارکشی تئاتر شهر راه چاره مدیریت شهری نیست، ممنوعیت استفاده از اموال شهرداری در انتخابات

به گزارش دَبی بلاگ، سخنگوی شورای شهر تهران با اشاره به اینکه باید زمینه های مشارکت حداکثری مردم در انتخابات فراهم گردد، گفت: نباید دستگاه های متولی چه اجرایی و چه نظارتی به گونه ای انقباضی عمل نمایند که مشارکت ها کاهش پیدا کند.

حصارکشی تئاتر شهر راه چاره مدیریت شهری نیست، ممنوعیت استفاده از اموال شهرداری در انتخابات

علی اعطا با حضور در خبرنگاران و در گفت وگویی، در تشریح برخورد با تخلفات انتخاباتی در میان بعضی از کارکنان شهرداری و بعضی فعالیت های غیرقانونی درمجموعه شهرداری در راستای برگزاری انتخابات گفت: مواردی از شائبه فعال شدن بعضی مناطق و نواحی در بحث انتخابات وجود داشته است. اگر مدیری می خواهد به شکل شخصی در انتخابات شرکت کند منعی ندارد، اما مواردی که شائبه استفاده از اموال و امکانات شهرداری وجود داشته باشد تذکر داده می گردد. مواردی در هفته های اخیر مطرح شده که یقینی نیست و تنها شنیده هایی بوده و تذکرات لازم هم داده شده است.

وی اضافه کرد: البته طبیعی است که ازاین پس تحرکات در شهرداری بیشتر خواهد شد، لذا باید مراقبت گردد که اولاً سوءاستفاده از اموال شهرداری در یک اتفاق سیاسی مثل انتخابات انجام نگردد مگر در مواردی که قانون معین نموده است، چراکه اساساً شهرداری ها در چارچوب های معینی به انتخابات یاری می نمایند ولی اینکه یک یاری سیاسی اتفاق بیافتد حتماً اشکال قانونی دارد و فرق نمی نماید این افراد دارای چه گرایشی هستند.

وی ادامه داد: نکته دیگری که در شهرداری حتماً تذکرات لازم درباره آن داده خواهد شد این است که فعالیت های سیاسی افراد بخواهد موجب اختلال در وظایف آن ها به عنوان کارکنان شهرداری گردد.

وی تأکید کرد: باید زمینه های مشارکت حداکثری مردم در انتخابات فراهم گردد یعنی در حال حاضر که نگرانی عمومی در کشور وجود دارد که انتخابات چه ریاست جمهوری و چه شوراها انتخاباتی بارونق نباشد ،نباید دستگاه های متولی چه اجرایی و چه نظارتی به گونه ای انقباضی عمل نمایند که مشارکت کاهش پیدا کند. باید امکان رقابتی کردن فضا ایجاد گردد و گروه های مختلف احساس نمایند که می توانند کاندیدای واقعی خود را عرضه نمایند.

وی ادامه داد: هنوز فضا انتخاباتی نشده است درحالی که انتظار می رفت از دی ماه فضا انتخاباتی گردد لذا خود این موضوع یک زنگ خطر است. باید به ترتیبی عمل کرد که گفتگوها درباره انتخابات شکل بگیرد و کاندیداها بتوانند حرف های خود را بزنند و افراد در خصوص عملکرد خود دفاع نمایند و نقدها نیز مطرح گردد. باید یاری کرد فضا داغ گردد و برای مردم این تصور ایجاد نگردد که تفاوتی نمی نماید در انتخابات شرکت نمایند بانه. در حقیقت اگر احساس نمایند نتیجه قابل پیش بینی است، قطعاً همان درصدی که علاقه مند به شرکت در انتخابات رقابتی هستند این کار را نخواهند کرد و به این موارد دستگاه های متولی باید توجه نمایند، البته این به این معنا نیست که قانون در خصوص افراد و آنالیز ها رعایت نگردد، بلکه باید به عین قانون عمل گردد.

وی درباره بودجه سال آینده شهرداری تهران نیز گفت: رقم بودجه سال 1400 شهرداری و افزایش آن به دلیل تبصره هایی است که در ردیف ها منعکس شده است درحالی که درگذشته در تبصره ها درآمد و هزینه هایی وجود داشت برای مثال در تبصره ای پیش بینی می شد به وسیله فروش اوراق مشارکت با سقف معین برای حمل ونقل عمومی مبلغی اختصاص پیدا کند، اما انعکاس آن در ردیف ها نمی آمد درنتیجه بودجه ممکن بود یک رقم باشد و تبصره ها 50 درصد آن رقم را افزایش دهد بدون اینکه در سرجمع نهایی دیده گردد. کاری که سال جاری انجام شد در جهت شفاف تر شدن بودجه رخ داد و همچنین هیچ تبصره ای وجود ندارد که انعکاس آن در ردیف ها نیامده باشد.

وی ادامه داد: بر همین اساس دلیل اصلی افزایش رقم بودجه این مورد بوده است درحالی که افزایش نسبت به سال های گذشته و شیب تندتر تبصره ها بوده و بودجه خیلی تفاوت نسبت به سال های قبل نداشته است و افزایش شیب تند ندارد.

وی تأکید کرد: بودجه سال آینده محله محورتر شده است. همواره مرسوم بوده بخش عظیمی از گردش اقتصادی و درآمد و هزینه ای که در بودجه پیش بینی می شد اختصاص به مگا پروژه ها داشت، مثل پل طبقاتی صدر که هنگام احداث گفته می شد چیزی حدود 25 درصد گردش اقتصادی شهرداری هزینه این پل است.

اعطا ادامه داد: امروز پروژه هایی تحت عنوان توسعه محله ای تعریف شده که در خصوص این پروژه ها نظر اهالی محل و شورایاری ها و شهرداران نواحی گرفته می گردد و مجموعه پروژه هایی تعریف شده است. همه موارد و مسائل احصا و بخشی هم بر اساس سند توسعه محلات همراه با نظرات شورایاری ها معین شده است و رقم خوبی برای این موارد اختصاص پیدانموده تا در جهت محله محورتر کردن مدیریت شهری یاری کند. راستای که باید شهرداری در آینده این راستا را برود و تهران چاره ای جز این ندارد.

وی اضافه کرد: به این ترتیب تهران دیگر به مگا پروژه به جز توسعه حمل ونقل عمومی احتیاج ندارد، لذا محله محوری اصلی ترین ویژگی بودجه سال آینده است.

اعطا درباره حواشی ایجاد حصار برای تئاتر شهر نیز گفت: در محدوده این مجموعه شرایط نامناسبی پدید آمده است و با توجه به اینکه یک سال فعالیتی در این مجموعه نیست و رونقی ندارد، عملاً تعطیل است و به محل جمع شدن افرادی که خیلی ارتباطی با این فضا ندارند، تبدیل شده و جرائمی اتفاق می افتد که برای حل این موضوع و بهبود این شرایط، راهکار هایی مطرح شده که یکی از آن ها ایجاد حصار فیزیکی است که با ارتفاع یک متر و نیم دیوار و نرده محدوده تئاتر شهر را جدا کند و رفت وآمد در آنجا کنترل گردد.

به گفته سخنگوی شورای شهر تهران، این راهکار مطرح شده را وزارت ارشاد نیز دنبال می نماید. اما راهکار دیگر این است که ما پیشنهاد دادیم که یک نظام مدیریت و بهره برداری داشته باشیم یعنی فضای عمومی مدیریت گردد و برنامه و طرح بهره برداری داشته باشیم. بیشتر نا امنی که وجود دارد عمدتاً به واسطه این است که بنا الان زنده نیست و یک سال اتفاقی در مجموعه نیفتاده است، لذا بهتر است در ایام کرونا تئاترهایی که قرار است برگزار گردد در بیرون مجموعه برنامه ریزی گردد تا بافت اجتماعی منطقه را تغییر دهد.

اعطا گفت: به نظر من نباید ابتدا رفت به دنبال جداسازی این محدوده که تقاطع مهم ترین محورهای شهر است و بافت فرهنگی، دانشگاهی و هنری دارد. این بنا از ابتدا برای پیوند با شهر بوده است. امروز به دلیل بی رونقی و عدم برنامه ریزی برای بهره برداری آنجا ناامن شده است و اگر در حال حاضر بریم سراغ حصارکشی غیرمنطقی است. هفته گذشته جلسه ای با حضور مسئولین و شهردار منطقه داشتیم که اعلام کردم دنبال حصارکشی نروید و ما در شورا یاری می کنیم اگر احتیاج به مصوبه ای هست همکاری کنیم و شهرداری به دنبال مدیریت فضا است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 11 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 8 مهر 1400 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 16889

به "حصارکشی تئاتر شهر راه چاره مدیریت شهری نیست، ممنوعیت استفاده از اموال شهرداری در انتخابات" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حصارکشی تئاتر شهر راه چاره مدیریت شهری نیست، ممنوعیت استفاده از اموال شهرداری در انتخابات"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید