خبرنگاران تکرار ادعاهای بی اساس پمپئو درباره ایران

به گزارش دَبی بلاگ، تهران- خبرنگاران- مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا در ادامه ادعاهای بی اساس و سیاست ایران هراسی، از کشورهای دیگر خواست تا خود را از ایران دور کنند.

خبرنگاران تکرار ادعاهای بی اساس پمپئو درباره ایران

پمپئو در مصاحبه ای با شبکه سی بی ان نیوز که جمعه منتشر شد، گفت: کاری که ما قصد داریم انجام بدهیم این است که کشورها را گرد هم آوریم.

وی با اشاره به موضع فرانسه در مورد پرتاب ماهواره نور ادعا کرد: فرانسه روز پنجشنبه بیانیه ای صادر کرد. حتی آنها هم می دانند ایران چه کار خطرناک و بی ثبات کننده ای انجام داد.

پمپئو در تلاش برای توجیه تندروی های دولت آمریکا گفت: یقین دارم کشورهای بیشتری خواهند بود که آنچه را پرزیدنت ترامپ انجام داد، درک می کنند.

وزیر خارجه آمریکا ادعا کرد: توافق هسته ای با ایران یک توافق بسیار بد بود. همه ما باید خود را از آن دور کنیم. دنیا باید خود را از ایران دور کند.

آمریکا هفته گذشته در تلاش برای افزایش تنش در منطقه مدعی شد که قایق های ایرانی برای ناوهای ایالات متحده در خلیج فارس مزاحمت ایجاد کرده اند.

دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا به منظور فرافکنی و انحراف افکار عمومی از شیوع گسترده کرونا در کشورش، نیروهای دریایی جمهوری اسلامی ایران را تهدید کرد که دیگر به کشتی های ایالات متحده در خلیج فارس نزدیک نشوند.

همچنین ناتوانی آمریکا در پذیرش پیشرفت ایران و پرتاب موفقیت آمیز ماهواره نظامی نور باعث شد تا پمپئو نیز در مصاحبه با سی بی ان نیوز ادعاهای بی اساس واشنگتن را تکرار کند.

** نرمش در برابر سعودی

مجری شبکه سی بی ان نیوز در ادامه به مساله نفت اشاره کرد و پرسید: برخی قانونگذاران جمهوریخواه برای شما نامه ای ارسال کرده اند؛ آنها از عربستان ناراحت هستند و می گویند اساساً آنها ما را تحت تهدید مستقیم قرار داده اند؛ زیرا همچنان نفت را به ایالات متحده ارسال می کنند؛ نفتی که ما اصولاً به آن نیاز نداریم. نظر شما در مورد آن چیست؟

وزیر خارجه ترامپ گفت: قبل از آمدن به کنگره، در یک شرکت مشغول به کار بودم که در آن تجهیزات صنعت نفت فروخته می شد. من منطقه نفتی کانزاس، اوکلاهما و تگزاس را خیلی خوب می شناسم. ما یک شرکت کوچک بودیم اما می دانم این شرکت ها چگونه تحت تأثیر بزرگترین تقاضای محصولات نفت خام در تاریخ اخیر بوده اند.

پمپئو اضافه کرد: آنچه مورد توجه رئیس جمهوری ترامپ قرار گرفته، دو چیز است: بازگشت ثبات در بازار؛ او به طور متمرکز در گفت وگو با پادشاه و ولیعهد عربستان سعودی و با رئیس جمهوری پوتین و در نهایت با دولت مکزیک نیز مصاحبه داشت؛ من هم روی آن کار می کردم و رئیس جمهوری آنها را به جایی رساند که باعث کاهش تولید نفت شد.

وی ادامه داد: دومین موردی که ما باید انجام دهیم، این است که ما باید اقتصاد آمریکا و تقاضا را به قبل بازگردانیم. هنگامی که این تقاضا بار دیگر باز شود، مشاهده خواهید کرد که قیمت ها باز به جای خوبی می رسند و می بینید صنعت انرژی آمریکا دوباره شکوفا می شود.

وزیر خارجه آمریکا اضافه کرد: من این افراد را می شناسم؛ آنها سخت کوش و قوی هستند؛ رئیس جمهوری ترامپ متعهد شد تا هرآنچه که آنها نیاز دارند را فراهم سازد تا این صنعت با اطمینان از آن سوی ویروس به در آید به گونه ای که به آنها اجازه می دهد عملکرد مهم تأمین استقلال بیشتر آمریکا از منابع انرژی خارجی را تداوم بخشند.

پمپئو در پاسخ به این سخنان مجری برنامه که بنابر این عجله ای درباره سعودی نداریم و در واقع آنها همچنان باید منتظر رویکرد ما باشند، گفت: نگاه کنید؛ ما باید آن را درست دریافت کنیم؛ رئیس جمهوری به طور کاملاً روشن، انتظارات خود را برای پادشاهی عربستان سعودی مطرح نمود. او می خواست مطمئن شود که آنها در این مذاکرات، خردمندانه شرکت کنند. او واقعاً نتیجه خوبی در آنجا گرفت؛ یک کاهش جدی در کل تولید که نه تنها از عربستان سعودی، بلکه سایر کشورهای عربی، اوپک به اضافه روسیه حاصل شد.

پریها: پریها، اخبار، سرگرمی، ورزش، فال، پزشکی، سینما، هنر، گردشگری

مجله سرگرمی: مجله سرگرمی و تفریحی

منبع: ایرنا
انتشار: 1 شهریور 1400 بروزرسانی: 8 مهر 1400 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 8297

به "خبرنگاران تکرار ادعاهای بی اساس پمپئو درباره ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران تکرار ادعاهای بی اساس پمپئو درباره ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید