خبرنگاران سیاستمدار آلمانی: چینی ها به دنبال خرید شرکت های بحران زده اروپایی هستند

به گزارش دَبی بلاگ، تهران- خبرنگاران- یک سیاستمدار برجسته آلمانی هشدار داد چینی ها در اوضاع همه گیری کرونا در حال خرید شرکت های بحران زده اروپایی هستند.

خبرنگاران سیاستمدار آلمانی: چینی ها به دنبال خرید شرکت های بحران زده اروپایی هستند

با تور آلمان از دیدنی ترین کشور اروپایی بازدید کنید و از شهرهای برلین، هانوفرو، فرانکفورت و مونیخ دیدن کنید.

مانفرد وبر رهبر فراکسیون حزب مردم اروپا (EPP) در مجلس اروپا امروز (یکشنبه) در گفت وگو با نشریه ولت آم زونتاگ اعلام نمود، با طرح ممنوعیت یک ساله سرمایه گذاری شرکت های چینی در اروپا موافق است.

به گفته وی، این شرکت ها که از حمایت دولت چین سود می برند می کوشند شرکت های اروپایی درگیر بحران کرونا را به زیرقیمت خریداری نمایند.

وبر اضافه کرد: ما باید به طور قانونی تجارت چینی ها در اروپا را به مدت یک سال و تا انتها بحران کرونا ممنوع و فرصت فروش برای شرکت های اروپایی را فراهم نموده تا از این طریق از خودمان محافظت کنیم.

رهبر فراکسیون حزب مردم اروپا (EPP) در مجلس اروپا تاکید نمود، چین در آینده بزرگترین رقیب اروپا در عرصه های مالی و سیاسی خواهد بود که به دنبال گسترش قدرت و نفوذ خود در دنیا و دریافت جای ایالات متحده است.

اعضای دولت آلمان یک ماه پیش برای وضع قوانینی در محافظت از شرکت های داخلی در مقابل تصاحب ناخواسته توسط سرمایه گذاران کشورهای غیراروپایی به توافق رسیدند.

مقام های آلمان تصاحب شرکت روباتیک باواریایی Kuka توسط چینی ها در سال 2016 میلادی را یک زنگ خطر می دانند که به آنها درباره لزوم حافظت از بخش های استراتژیک اقتصاد خود هشدار می دهد.

2023

منبع: ایرنا
انتشار: 6 تیر 1399 بروزرسانی: 8 مهر 1400 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 8318

به "خبرنگاران سیاستمدار آلمانی: چینی ها به دنبال خرید شرکت های بحران زده اروپایی هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران سیاستمدار آلمانی: چینی ها به دنبال خرید شرکت های بحران زده اروپایی هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید