خبرنگاران شمار جان باختگان کرونا در ایتالیا از 7500 نفر گذشت

به گزارش دَبی بلاگ، تهران- خبرنگاران- آژانس محافظت مدنی ایتالیا اعلام نمود که شمار جان باختگان کرونا در این کشور با ثبت 683 مورد جدید به هفت هزار و 503 نفر رسید.

خبرنگاران شمار جان باختگان کرونا در ایتالیا از 7500 نفر گذشت

با ما همراه باشید و با تور ایتالیا از به بهترین کشور اروپا سفر کنیم و در شهرهای ونیز، فلورانس و رم بگردیم و بناهای تاریخی این کشور تاریخی را از نزدیک ببینیم.

به گزارش چهارشنبه شب رویترز، این آژانس همچنین شمار مبتلایان جدید را پنج هزار و 210 نفر اعلام نمود. بدین ترتیب، شمار کل مبتلایان به کرونا در ایتالیا به 74 هزار و 386 مورد رسید.

ایتالیا روز شنبه با گزارش 793 مورد مرگ بر اثر ابتلا به کرونا رکورد بیشترین مرگ ومیر در یک روز را ثبت کرد.

اوضاع مرگبار شیوع ویروس کرونا در ایتالیا ساعت به ساعت وخیم تر می گردد؛ به طوری که وزیر دفاع این کشور از ارتش آمریکا برای مهار این همه گیری درخواست یاری کرد.

همچنین، 100 متخصص روس با 9 هواپیمای نظامی برای مقابله با کرونا به ایتالیا منتقل شده اند.

ویروس کرونا موسوم به کووید-19 اواسط ماه دسامبر (24 آذر) در شهر ووهان واقع در مرکز چین گزارش شد. ابتدا از این بیماری به عنوان ذات الریه نام برده می شد، اما کمیسیون ملی بهداشت چین در 30 دسامبر سال 2019 (9 دی ماه 98) به صورت رسمی شیوع کرونا را در چین اعلام نمود.

سازمان دنیای بهداشت پیشتر اعلام نموده بود که اروپا بعد از چین به کانون جدید شیوع کرونا تبدیل شده است.

این نهاد روز سه شنبه رسماً هشدار داد که باتوجه به شتاب بسیار زیاد شیوع ویروس کرونا در آمریکا، این کشور پتانسیل آن را دارد که به کانون بیماری کرونا در دنیا تبدیل گردد.

مارگارت هریس سخنگوی سازمان دنیای بهداشت گفت که اکنون 85 درصد مجموع مبتلایان به بیماری کرونا در دنیا، در آمریکا و کشورهای اروپایی هستند.

منبع: ایرنا
انتشار: 27 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 8 مهر 1400 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 7061

به "خبرنگاران شمار جان باختگان کرونا در ایتالیا از 7500 نفر گذشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران شمار جان باختگان کرونا در ایتالیا از 7500 نفر گذشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید