خسارت باران و تگرگ به شهرهای شمال غرب

به گزارش دَبی بلاگ، کاهش دمای هوا و بارش باران و تگرگ خسارت هایی را به برخی شهرهای شمال غرب کشورمان وارد کرد.

خسارت باران و تگرگ به شهرهای شمال غرب

به گزارش خبرنگاران، باقر هنربر مدیرکل مدیریت بحران استانداری آذربایجان شرقی گفت: بارش 11 دقیقه ای رگباری در شهرستان ورزقان موجب آبگرفتگی یک باب خانه شد. این بارش خسارت هایی نیز به 4 خانوار عشایری در روستای نصیرآباد ورزقان وارد آورد. این 4 خانواده خسارت دیده از سوی نیروهای هلال احمر امدادرسانی شدند و خسارت دیگری از بارش های پراکنده و رگباری در استان گزارش نشده است. همچنین، بارش تگرگ و باران بیش از 200 میلیارد ریال به 22 روستای استان آذربایجان غربی خسارت وارد کرد.

محمدمهدی شهریاری استاندار در نشست فوق العاده مدیریت بحران به منظور بررسی آخرین وضعیت باغ های خسارت دیده از بارش تگرگ روز دوشنبه اظهار کرد: کارشناسان هواشناسی احتمال بارش تگرگ را پیش بینی کرده بودند. بارش شدید تگرگ حدود 200 میلیارد تومان به باغ ها و زمین های زراعی استان خسارت زده است. بر اساس برآوردهای اولیه سازمان جهاد کشاورزی، 3200 هکتار از اراضی و باغ های شهرستان ارومیه بر اثر بارش تگرگ و جاری شدن سیل دچار خسارت شده اند. از مجموع این میزان خسارت 2200 هکتار مربوط به باغ ها و بقیه نیز مربوط به اراضی کشاورزی است.

شهریاری با بیان این که باغ های سیب و انگور 26 روستای شهرستان ارومیه دچار خسارت شده اند، ادامه داد: مدیریت بحران باید در سریع ترین زمان ممکن به ارزیابی میزان خسارت و ارائه گزارش به وزارت کشور اقدام کند. در اردبیل هم کاهش قابل ملاحظه دمای هوا، گردشگران و مسافران تابستانی خلخال را غافلگیر کرد. در حالی که هزاران مسافر برای دیدن آیین های ایام تاسوعا و عاشورای حسینی خود را به خلخال رسانده بودند، با سرمای هوا و باد و باران غافلگیر شدند و امکان اسکان در چادر یا فضای آزاد را نیافتند. فرامرز فرض الله پور رئیس اداره هواشناسی خلخال درباره وضعیت آب و هوا اظهار کرد: سرما و هوای ابری تا روز جمعه تداوم خواهد داشت.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 19 مهر 1398 بروزرسانی: 8 مهر 1400 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 2549

به "خسارت باران و تگرگ به شهرهای شمال غرب" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خسارت باران و تگرگ به شهرهای شمال غرب"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید