درمان معده درد با روش های ساده

به گزارش دَبی بلاگ، بسیاری از افراد برای درد معده یا مسائل سیستم گوارشی خود از درمان های خانگی بهره می برند و در بیشتر مواقع این درمان ها تا حد زیادی موثر واقع می گردد.

درمان معده درد با روش های ساده

درد معده به قدری شایع است که همه آن را تجربه می نمایند و ده ها علت وجود دارد که ممکن است به این درد معده مبتلا شوید. علل بروز درد معده اغلب جدی نیستند و علائم به سرعت از بین می فرایند. بطور کلی، اغلب مواقع چاره درد معده در آشپزخانه تان یافت می گردد. در این نوشتار از خبرنگاران راه های درمان خانگی معده درد را بخوانید.

زنجبیل

زنجبیل حاوی مواد شیمیایی خاصی است که می تواند به تسریع انقباضات معده یاری کند. به این ترتیب غذاهایی که باعث سوء هاضمه می شوند را از این طریق با سرعت بیشتری از معده خارج می نماید.

چای بابونه

یک فنجان چای بابونه با عملکرد ضد التهابی می تواند درد معده را تسکین دهد. این خواص ضدالتهابی به شل شدن عضلات معده یاری می نماید و می تواند درد و اسپاسم را کاهش دهد.

نعناع

نعناع یک درمان سنتی برای سوءهاضمه، نفخ و درد معده است. برای استفاده از این درمان خانگی معده درد، می توانید برگ های نعناع را بجوشانید و همراه عسل میل کنید.

عسل

آنالیز ها نشان می دهد که عسل دارای اثرات ضد میکروبی علیه عامل عفونت معده بوده و برای درمان سریع تهوع و بعلاوه بهبود زخم معده مفید است.

دارچین

دارچین حاوی چندین آنتی اکسیدان است که می توانند به سهولت هضم غذا یاری نموده و خطر تحریک و آسیب در دستگاه گوارش را کاهش دهند.

زیره

خوردن پودر زیره حتی بدون هیچ ماده همراه دیگری، به سرعت درد معده را کاهش می دهد. دانه های زیره حاوی مواد موثری هستند که به کاهش اسید اضافی معده، کاهش گاز و کاهش التهاب روده یاری نموده و به عنوان یک ضد میکروب عمل می نماید.

انجیر

انجیر به عنوان یک ملین طبیعی عمل می نماید. این میوه بعلاوه حاوی ترکیباتی است که می توانند به کاهش سوء هاضمه یاری نمایند.

ریحان

گیاه ریحان حاوی موادی است که به کاهش نفخ، افزایش اشتها، برطرف گرفتگی و بهبود هضم یاری می نماید. ریحان بعلاوه به کاهش مقدار اسید در معده یاری می نماید و در عین حال حاوی مقادیر زیادی اسید لینولئیک است که خواص ضد التهابی دارد.

شیرین بیان

بعضی معتقدند که خوردن ریشه خشک شیرین بیان می تواند به درمان و جلوگیری از زخم معده یاری کند. اما تحقیقات بر استفاده از مکمل های شیرین بیان به جای گیاه آن تاکید دارند.

پیشنهاد مطالعه: مطلب اگر همواره گرسنه اید، این مطلب را از دست ندهید را بخوانید.

منبع: پیام دلتا
انتشار: 3 تیر 1401 بروزرسانی: 3 تیر 1401 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 25218

به "درمان معده درد با روش های ساده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درمان معده درد با روش های ساده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید