در مصاحبه با نایب رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق ایران مطرح شد؛ دام زنده توسط یک شبکه غیررسمی خریداری می گردد، گوشت قرمز، گرفتار بازارهای ناشناخته

به گزارش دَبی بلاگ، نایب رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی ایران درباره خریداری دام زنده توسط یک شبکه غیر رسمی توضیحاتی ارائه داد.

در مصاحبه با نایب رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق ایران مطرح شد؛ دام زنده توسط یک شبکه غیررسمی خریداری می گردد، گوشت قرمز، گرفتار بازارهای ناشناخته

به گزارش، فرهاد آگاهی نایب رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی ایران با اشاره به افزایش چشم گیر قیمت گوشت قرمز در کشور گفت: واقعیت این است که قیمت دام زنده در کشور به صورت بی سابقه ای، حتی گاهی تا دوبرابر افزایش پیدا نموده و این موضوع نه تنها مصرف نماینده نهایی یعنی خانواده ها را تحت فشار قرار داده و مصرف را کاهش داده، بلکه صنایع غذایی که از گوشت به عنوان ماده اولیه استفاده می نمایند را نیز گرفتار نموده است.

آگاهی اضافه نمود: واقعیت این است که تحلیل درستی نمی توان از دلایل افزایش قیمت دام زنده ارائه کرد، چرا که قیمت نهاده های دامی، اغلب به همان قیمت مصوب عرضه می گردد و افزایش سایر مولفه های فراوری نیز آن چنان نیست که به افزایش 100درصدی قیمت گوشت فراوریی منجر گردد.

وی اضافه نمود: به نظر می رسد در شرایطی که دامداری ها به دنبال تامین نقدینگی هستند، یک شبکه غیر رسمی شکل گرفته که دام ها را به صورت نقدی از دامداری ها خریداری نموده و آن ها را به بازارهایی غیر از بازار داخلی سرازیر می نمایند.

وی توضیح داد: ضروری است در این رابطه مسئولان مربوطه ورود نموده و اجازه ندهند گوشت قرمز، گرفتار ریزش به بازارهای ناشناخته و غیر رسمی گردد.

منبع:فارس

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 19 اردیبهشت 1398 بروزرسانی: 8 مهر 1400 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 36

به "در مصاحبه با نایب رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق ایران مطرح شد؛ دام زنده توسط یک شبکه غیررسمی خریداری می گردد، گوشت قرمز، گرفتار بازارهای ناشناخته" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "در مصاحبه با نایب رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق ایران مطرح شد؛ دام زنده توسط یک شبکه غیررسمی خریداری می گردد، گوشت قرمز، گرفتار بازارهای ناشناخته"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید