رادیولوژی دیجیتال در کشور بومی سازی شد

به گزارش دَبی بلاگ، دستگاه رادیولوژی دیجیتال در کشور در قالب یک طرح ملی فناوری فراوری شد.

رادیولوژی دیجیتال در کشور بومی سازی شد

به گزارش گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران به نقل از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، علی رابط مجری طرح ملی درباره فراوری این دستگاه گفت: قسمت های مکانیکی ژنراتور و نرم افزار دستگاه رادیولوژی دیجیتال با تکیه بر دانش فنی متخصصان داخلی در کشور فراوری شد.

وی در ادامه گفت: ما برای فراوری ژنراتور و نرم افزار دستگاه رادیولوژی دیجیتال در کشور مجوزهای لازم از جمله مجوز استانداردهای ایمنی و الکتریکال را از وزارت بهداشت دریافت کردیم و فراوری این محصول را به صورت نمونه اولیه اجرا نموده ایم.

رابط با اشاره به نمونه اولیه دستگاه رادیولوژی دیجیتال گفت: نمونه اولیه این دستگاه در یکی از بیمارستان های تهران درحال استفاده است و در گزارش های ارائه شده عملکرد آن مورد رضایت کابران بوده است.

وی همچنین اضافه نمود: در حال حاضر سعی بر فراوری صنعتی دستگاه رادیولوژی دیجیتال داریم تا به مراکز درمانی خصوصی و دولتی خدمات ارائه کند.

مجری این طرح ملی درباره تفاوت این دستگاه با دستگاه های آنالوگ خاطر نشان کرد : درگذشته تصاویر به صورت آنالوگ ثبت می شدند اما با استفاده از این دستگاه و این سیستم تصاویر به صورت دیجیتال فراوری شده و درکامپیوتر ثبت می گردد.

رابط با اشاره به اینکه ژنراتور و نرم افزار این دستگاه دیجیتال در کشور بومی سازی شده است گفت : تا پیش از این دستگاه های دیجیتال رادیولوژی گردآوری می شد و هرقطعه این دستگاه ها از یک برند فراوری می شد اما ما توانستیم با استفاده از دانش داخلی فراوری بخش مکانیکی ژنراتور و نرم افزار دستگاه رادیولوژی دیجیتال را درکشور فراوری کنیم.

وی درباره میزان اشتغالزایی ایجاد شده از فراوری این دستگاه گفت: درحال حاضر دربخش تحقیق و توسعه این شرکت دانش بنیان به صورت مستقیم بین 10 تا 15 نفر فعال هستند و پس از فراوری انبوه و صنعتی این دستگاه برای استفاده مراکز درمانی خصوصی و دولتی میزان نیروی انسانی جذب شده نیز بیشتر خواهد شد.

مدیرعامل این شرکت دانش بنیان درباره هدف از فراوری این دستگاه بیان نمود: ما به دلیل جلوگیری از خروج ارز و کاهش هزینه ها با به کارگیری دانش فنی نمونه اولیه را فراوری کردیم و دربازار عرضه کردیم و قصد داریم تا این دستگاه را برای سازمان ها و مراکز درمانی خصوصی و دولتی فراوری مستمر داشته باشیم.

وی درادامه گفت : با اجرای این طرح ملی فناوری ما قادر به تامین بازارهستیم و درصورت دریافت اخذ سفارش می توانیم این محصول را به فراوری انبوه برسانیم.

رابط درباره صادرات این دستگاه دانش بنیان اظهار کرد: از ابتدای فراوری این دستگاه ما قصد صادرات این محصول را داشتیم و حالا هم در کشورهای منطقه که خواستار کالای ایرانی هستند قصد صادرات داریم.

مجری این طرح ملی همچنین اضافه نمود: ما با فراوری کالای داخلی قصد صرفه جویی ارزی داشتیم اما الان با توجه به نوسان نرخ دلار فراوری کنندگان داخلی را با مشکل روبرو نموده اند.

مجری این طرح ملی درباره دریافت حمایت از مرکز طرح های کلان ملی فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری اظهار کرد: ما حمایت هایی را درقالب تسهیلات و برای رشد و توسعه فناوری و پیگیری جهت اخذ مجوزهای لازم از مراجع ذیصلاح در جهت فراوری کالای داخلی داشته ایم اما با توجه به مسائل موجود برای فراوری کنندگان و پیمانکاران احتیاج به حمایت های دیگری از جمله اخذ سفارشات برای فراوریات دانش بنیان است .

وی درادامه گفت: با توجه به اینکه ما در زمینه تجهیزات تصویربرداری سابقه فعالیت طولانی مدت داریم و بعد از واردات به مونتاژ قطعات در کشور و درحال حاضربه فراوریژنراتور و نرم افزار دستگاه تصویربرداری دیجیتال رسیده ایم.

dorezamin.com: دور زمین: سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده!

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 17 مهر 1400 بروزرسانی: 17 مهر 1400 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 732

به "رادیولوژی دیجیتال در کشور بومی سازی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رادیولوژی دیجیتال در کشور بومی سازی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید