راهنمای خرید و نصب هندریل شیشه ای و شیشه سکوریت از آگاهی گلس

به گزارش دَبی بلاگ، هندریل شیشه ای حداکثر شفافیت و امنیت را در فضاهای باز مانند راه پله یا بالکن تضمین می نمایند. پروفیل های سیستمی که ساختار پشتیبان برای قرار دادن شیشه های شیشه ای را تشکیل می دهند را می توان از فولاد، فولاد ضد زنگ یا آلومینیوم (پودر پوشش داده شده یا آنودایز شده)، شیشه سکوریت یا شیشه لمینت طراحی کرد.

راهنمای خرید و نصب هندریل شیشه ای و شیشه سکوریت از آگاهی گلس

نرده شیشه ای نه تنها دارای زیبایی خیره نماینده ای می باشد بلکه و تابش نور خورشید باعث از بین رفتن رنگ آن نمی شود. از آنجایی که مقاومت بالایی دارد می توان آن را در منطقه ها و دماهای گوناگون مورد استفاده قرار داد. طراحی و ساخت این نرده به صورت ضد آب، ضد زنگ و ضد خش اجرا شده است.

مراحل ساخت هندریل شیشه ای

در قسمت بالایی هندریل شیشه ای معمولاً با نرده های ساخته شده از لوله های گرد فولاد ضد زنگ یا چوب حاشیه می شوند. برای افزایش خاصیت فیلیگرانی و محتاطانه نرده، نرده ها را می توان با بخش های U-channel فیلیگرنی نیز به کار برد. بنابراین ساخت و ساز را می توان به موارد ضروری آن تقلیل داد.

سه نوع شیشه در هندریل شیشه ای استفاده می شود:

  • شیشه آنیل شده : شیشه تخت در ابتدا به صورت شیشه فلوت فراوری می شود. این به وسیله شیشه مذاب شناور روی بستری از فلز مذاب - معمولاً قلع - فراوری می شود. این روش به ورق ضخامت یکنواخت و سطوح بسیار صاف می دهد. شیشه آنیل شده معمولا در پنجره ها یافت می شود. شیشه ایمنی محسوب نمی شود. هنگامی که شکسته می شود، باعث ایجاد خرده هایی با لبه ها و نقاط تیز می شود که ممکن است منجر به صدمات جدی شود.
  • شیشه مقاوم در برابر حرارت: تقویت شده و گرما هر دو با استفاده از تجهیزات پردازش یکسان فراوری می شوند. شیشه تا 1200 درجه فارنهایت گرم می شود. سپس برای ایجاد فشرده سازی سطح و لبه، با فشار خنک می شود. شیشه های مقاوم در برابر حرارت به عنوان شیشه ایمن در نظر گرفته نمی شوند زیرا الگوی شکست مانند شیشه آنیل شده خواهد بود. شیشه به قطعات خطرناک تبدیل می شود. با شیشه های مقاوم در برابر حرارت، فرآیند خنک سازی کندتر است. این بدان معنی است که مقاومت فشاری کمتر از شیشه سکوریت است. شیشه مقاوم در برابر حرارت تقریباً دو برابر شیشه های آنیل شده یا تصفیه نشده است. شیشه سکوریت چهار تا پنج برابر قوی تر از شیشه آنیل شده است.
  • شیشه حرارت دیده: شیشه سکوریت شکسته با شیشه سکوریت، فرآیند خنک سازی تسریع می شود تا فشردگی سطح و/یا تراکم لبه ای در شیشه ایجاد شود. این دما، حجم و سایر متغیرهای خاموش نماینده هوا هستند که فشار سطحی حداقل 10000 پوند بر اینچ مربع (psi) ایجاد می نمایند. این فرآیندی است که شیشه های سکوریت شده را چهار تا پنج برابر قوی تر از شیشه های آنیل شده یا تصفیه نشده (دو برابر شیشه های مقاوم شده در برابر حرارت) می کند. در نتیجه، شیشه سکوریت شده کمتر دچار شکست حرارتی می شود.

شیشه لمینت

در فرایند لمینت میان دو یا چند لایه شیشه، میان لایه های پلیمری قرار گرفته و کل مجموعه تحت فشار وحرارت به صورت دائمی یکپارچه می گردند. مهمترین مشخصه شیشه لمینت الگوی شکست آنهاست. شیشه ها در اثرضربه می شنمایند اما تکه های شکسته به میان لایه چسبیده و شیشه یکپارچگی خود را حفظ می کند. شیشه لمینت نسبت به شیشه های معمولی از ضریب ایمنی بیشتری برخوردار است. شیشه معمولی در اثرشکست به قطعات درشت و برنده خرد شده که می توانند منجر به خسارات جانی و مالی بزرگ شود. ورق های شیشه ای مورد استفاده برای ساخت شیشه های لمینت می تواند شیشه های معمولی، شیشه سکوریت، شیشه رنگی، شیشه فلوت و … باشد.

ضخامت های شیشه تاثیری زیادی در میزان مقاومت شیشه دارد. فروش شیشه لمینت به وسیله شرکت های معتبر انجام می شود. برای نصب شیشه سکوریت یا لمینت در ساختمان حتما باید از نصاب حرفه ای استفاده کرد. در ساختمان یا هر مکان دیگری فراهم نمودن امنیت و بعلاوه زیبایی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار می باشد. برای شیشه دو لایه لمینت ضخامت معمول ورق های شیشه هست. این شیشه ها شفافیت خوبی داشته و مقاومت در برابر ضربه آن ها چندین برابر بیشتر از شیشه های معمولی است. از این رو از آن ها در ساخت شیشه های امنیتی استفاده می شود. با توجه به خاصیت چسبندگی بسیار بالای PVB، در اثر شکست قطعات شکسته شده بر روی لایه PVB به جای مانده و فرو نمی ریزند. PVB میزان زیادی از انرژی ضربه را جذب و به سرعت آن را در سطح خود پراکنده می سازند.بدین ترتیب ایمنی انسان های داخل و خارج ساختمان حفظ می شود. عایق صدا یکی از عوامل مهم برای ارزیابی ساختمان های مدرن مسکونی است.

شیشه سکوریت

وقتی شیشه های معمولی و آنیل شده می شنمایند، به تکه های شیشه ای تیز و خطرناک تبدیل می شوند و لبه های ناهمواری در قاب پنجره باقی می مانند. قطعات شکسته در مجموع به عنوان اسپال نامیده می شوند. در هوای شدید یا انفجار بمب، این قطعات تیز اغلب در هوا پرواز می نمایند و به اطرافیان آسیب می رسانند. اسپال یکی از علل اصلی صدمات ناشی از انفجار بمب است.برای کاهش این آسیب ها، دانشمندان راهی برای تقویت شیشه های معمولی در فرآیند فراوری به وسیله گرمایش شدید، به نام تمپرینگ، برای جلوگیری از پوسته شدن پیدا کردند.شیشه سکوریت تا دمای شدید گرم می شود و سپس به سرعت به وسیله انفجار هوا سرد می شود که باعث می شود لایه های بیرونی شیشه قبل از اینکه لایه های داخلی جامد شوند. همانطور که لایه های داخلی خنک می شوند، لایه های بیرونی را می کشند و کشش ایجاد می نمایند و خواص شیشه را تغییر می دهند.

شیشه های سکوریت از انواع بسیار مقاوم و البته گران قیمت در بین شیشه ها هستند که شامل انواع مختلفی می شوند. شما می توانید انواع شیشه سکوریت طرح دار و شیشه سکوریت مات و حتی شیشه سکوریت بالکن برای منزل خود را سفارش دهید و در سازه ها و کاربرد های مختلف از آنها بهره ببرید.

می توانید با استفاده از هندریل شیشه ای استحکام عالی را با طرح های ساده ترکیب کنید و یک شاهکار مدرن خلق کنید. در مجموع جان پناه شیشه ای در برابر فشار و ضربه ایمنی مناسبی دارد و می توان جایگزین نرده و حفاظ ها قدیمی شود. در فراوری جان پناه شیشه ای می توان از شیشه سکوریت و لمینت استفاده کرد. اگر در پی بزرگترین و تخصصی ترین مرکز فراوری شیشه و آینه هستید تا انواع شیشه و آینه را در طرح ها و مدل های گوناگون باکیفیت بالایی سفارش دهید می توانید از وب سایت مرکز صنایع شیشه و آینه آگاهی agahiglass.com تماشا کنید. مرکز شیشه و آینه آگاهی بزرگترین و برترین فراوری نماینده انواع شیشه و آینه در ایران است که انواع آینه و شیشه شامل: شیشه ضد گلوله، شیشه لمینت، آینه مسی، آینه بنفش، آینه جورچین، شیشه سکوریت، شیشه دکوراتیو، آینه تراش، آینه طلایی، آینه رنگی، آینه ونیزی، آینه پتینه، شیشه هوشمند، شیشه رنگی، آینه برنز، شیشه کابینت، آینه سفید و شیشه لاکوبل را فراوری می کند. صنایع شیشه و آینه آگاهی با سابقه چندین ساله آماده دریافت سفارشات مشتریان گرامی در مورد واردات شیشه، آینه های رنگی و شیشه های هوشمند است.

صنایع شیشه و آینه آگاهی

مدیریت فروش: 09120162820

دفتر: 77895306 - 77895326

فکس: 77899633

منبع: فوت و فن
انتشار: 6 آذر 1401 بروزرسانی: 6 آذر 1401 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 28040

به "راهنمای خرید و نصب هندریل شیشه ای و شیشه سکوریت از آگاهی گلس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای خرید و نصب هندریل شیشه ای و شیشه سکوریت از آگاهی گلس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید