راه ارتباطی 21 هزار روستایی همچنان قطع است

به گزارش دَبی بلاگ، خبرنگاران- گروه استان ها: به دنبال بارش سنگین برف در الیگودرز، جاده الیگودرز به زز و ماهرو بر اثر زمین لغزش به طول 300 متر تخریب شد، شدت تخریب به حدی بوده که برآورد اولیه آورد کوه تخریب شده به داخل دره و سد کردن رودخانه مورزرین حدود 4 میلیون مترمکعب تخمین زده شده است.

راه ارتباطی 21 هزار روستایی همچنان قطع است

راه ارتباطی 21 هزار روستایی همچنان قطع است

در پی این حادثه، جاده الیگودرز به زز و ماهرو مسدود و ارتباط 147 روستا با 21 هزار نفر جمعیت با مرکز شهرستان الیگودرز قطع شده است.

در این راستا عملیات امداد رسانی هوایی از سوی جمعیت هلال احمر لرستان به این 147 روستا در دستور کار نهاده شد، در این امداد رسانی مواد غذایی برای روستائیان ارسال و تعدادی از پزشکان نیز برای درمان مردم به این منطقه اعزام شدند.

انجام عملیات امداد هوایی به منطقه

غلامرضا آقامیرزایی مدیرکل مدیریت بحران لرستان در این رابطه در سخنانی، گفت: به دنبال رانش زمین در محور الیگودرز به شول آباد و مسدود شدن راه ارتباطی جاده الیگودرز به شهر شول آباد راه ارتباطی 147 روستا قطع شد.

وی، ادامه داد: در این راستا بالگرد جمعیت هلال احمر لرستان برای عملیات امداد هوایی روز چهارشنبه سوم بهمن ماه به پرواز درآمد و به روستای گلی چاس بخش زز و ماهرو اعزام شد.

مدیرکل مدیریت بحران لرستان با بیان اینکه این بالگرد 45 سبد غذایی را برای اهالی این روستا انتقال داد، اضافه نمود: همچنین تیم درمانی شامل پزشک، پرستار و ماما به همراه دارو به این روستا انتقال داده شد.

آقامیرزایی، توضیح داد: این تیم درمانی در مجموع 55 بیمار را ویزیت و یک بیمار را نیز به الیگودرز برای درمان انتقال دادند.

توزیع بسته های غذایی و دارو بین روستائیان

حمید کشکولی فرماندار الیگودرز نیز در این رابطه با اشاره به امداد رسانی هوایی به 147 روستای این شهرستان که در جریان زمین لغزش اخیر راه ارتباطی آنها قطع شده است، گفت: در این راستا بسته های مواد غذایی و کادر درمانی شامل پزشک، پرستار و مقداری دارو را روزانه به روستاهایی که امکان ارتباط آنها فراهم نیست ارسال می کنیم.

وی، بیان داشت: این بسته های غذایی به همراه کادر درمانی با همکاری جمعیت هلال احمر و دانشگاه علوم پزشکی لرستان، به این منطقه ارسال می شوند.

آمادگی هلال احمر برای عملیات امدادرسانی

لونی مدیر جمعیت هلال احمر الیگودرز نیز در این رابطه با بیان اینکه جمعیت هلال احمر آمادگی دارد هر آنچه که مواد غذایی و دارو احتیاج بوده را تا زمان باز شدن راه ارتباطی این روستاها ارسال کند، گفت: هلال احمر تا زمانی که احتیاج به انجام عملیات امداد هوایی برای امداد رسانی به مردم این روستاها وجود داشته باشد، اقدامات لازم را انجام خواهد داد.

وی، بیان داشت: جمعیت هلال احمر در این زمینه از هیچ تلاشی دریغ نخواهد کرد.

dorezamin.com: دور زمین: سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده!

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 17 مهر 1400 بروزرسانی: 17 مهر 1400 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 202

به "راه ارتباطی 21 هزار روستایی همچنان قطع است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راه ارتباطی 21 هزار روستایی همچنان قطع است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید