راه اندازی کارخانه فراوری سرسوزن سرنگ در روستای محروم ، هدف؛ اشتغالزایی برای جوانان و مقابله با تحریم

به گزارش دَبی بلاگ، محمد باباخانی از همکاران و دوستان قدیمی دکتر عباس شیبانی است. او درباره خدمات پزشکی دکتر می گوید: در زمان جنگ سرسوزن سرنگ باید از خارج از کشور وارد می شد و با توجه به تحریم ها با کمبود سرسوزن روبرو بودیم.تا اینکه آقای دکتر دست به کار شد و از چند شرکت یاری خواست که با هم همراه شوند.

راه اندازی کارخانه فراوری سرسوزن سرنگ در روستای محروم ، هدف؛ اشتغالزایی برای جوانان و مقابله با تحریم

خبرنگاران - مژگان مهرابی: باباخانی در ادامه می گوید: دکتر شیبانی در مرحله بعد دستگاهی را از یکی از کشورها خریداری کردند. تصمیم شان این بود که کارخانه ای ایجاد نمایند و به خودکفایی برسیم. قطعه زمین بزرگی را در یکی از روستاهای آشتیان درنظر گرفتند و کارخانه را ساختند. همان کارگرهایی که کارهای عمرانی انجام می دادند را به یاری گرفتند برای فراوری سرسوزن.

آموزش های لازم داده شد و خلاصه جمعیت زیادی از روستاییان مشغول کار شدند. در مدت زمان کوتاهی به فراوری انبوه رسیدیم. در واقع با این کارش هم مانع مهاجرت جوانان از روستا به شهر شد هم اینکه احتیاج به واردات نداشتیم. الان طبق آماری که به من دادند نزدیک به 5هزار نفر در آنجا مشغول کار هستند.

نکته جالب دیگر درباره دکتر اینکه هر کس برای انجام کاری به او مراجعه می کرد چه بیمار روستایی چه همکار دکتر یا استاد دانشگاه، بعد از رسیدگی به خواسته اش تا دم در او را بدرقه می کرد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 16 بهمن 1401 بروزرسانی: 16 بهمن 1401 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 29042

به "راه اندازی کارخانه فراوری سرسوزن سرنگ در روستای محروم ، هدف؛ اشتغالزایی برای جوانان و مقابله با تحریم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راه اندازی کارخانه فراوری سرسوزن سرنگ در روستای محروم ، هدف؛ اشتغالزایی برای جوانان و مقابله با تحریم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید