ساخت ماهی روباتیک اقیانوس پیما

به گزارش دَبی بلاگ، محققان با الهام از طبیعت پیروز به ساخت روباتی شدند که با سرعتی باورنکردنی شنا می نماید.

ساخت ماهی روباتیک اقیانوس پیما

به گزارش خبرنگار ، این ماهی رباتیک توسط تیمی از مهندسان مکانیک در دانشکده مهندسی دانشگاه ویرجینیا و با همکاری زیست شناسان دانشگاه هاروارد ساخته شده است.

این دستگاه آبزی به نام Tunabot نامگذاری و با الهام از سرعت و حرکت گونه ای از ماهی تن طراحی شده است که در آب های اقیانوس های گرجهتی و نیمه گرجهتی در سراسر دنیا یافت می گردد.

Tunabot، ده اینچ طول دارد و می تواند با حداکثر فرکانس 15 هرتز با دم خود به آب ضربه وارد کند که با دارابودن این ویژگی، می تواند 15 اینچ در ثانیه شنا کند.

این تیم در طراحی ماهی روباتیک خود لیزری به رنگ سبز را در وسط آن تعبیه نموده است که سرعت حرکت دم را اندازه گیری می نماید.

ساخت روبات ماهی پرنده

هیلاری بارت اسمیت، استاد مهندسی مکانیک و هوافضا و محقق این طرح می گوید: این روبات شناگر در نوع خود از اولین نمونه هائی است که با این سرعت قادر به طی کردن جهت در زیر آب است و هدف ما از این طرح، درک فیزیکی نیرو محرکه نمونه زنده ماهی تن با هدف توسعه فناوری است.

به گفته این محقق ساختن وسیله ای که بتوانیم توسط آن فرضیه های خودمان را با الهام از موجودات آبزی، آزمایش کنیم، به ما در طراحی وسایل نقلیه سریع و کارآمد در زیر آب، یاری می نماید.

محققان امیدوارند که این روبات بتواند راه را برای توسعه سیستم های پیشران در زیر آب قوی تر و کارآمدتر هموار کند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 3 آبان 1398 بروزرسانی: 8 مهر 1400 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 2719

به "ساخت ماهی روباتیک اقیانوس پیما" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ساخت ماهی روباتیک اقیانوس پیما"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید