سازمان بهداشت جهانی: سیاسی کردن شیوع کرونا باعث تشدید آن شده است

به گزارش دَبی بلاگ، به دنبال تهدید آمریکا برای قطع بودجه سازمان بهداشت دنیای و افزایش مجدد شمار مبتلایان به ویروس کرونا در دنیا، دبیرکل این سازمان ضمن انتقاد از عدم همبستگی دنیای، از رهبران کشورهای دنیا خواست تا برای مبارزه با ویروس کرونا متحد شوند.

سازمان بهداشت جهانی: سیاسی کردن شیوع کرونا باعث تشدید آن شده است

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایسنا، تدروس آدهانوم گبریسوس، دبیر کل سازمان بهداشت دنیای در جریان کنفرانس ویدئویی برای اجلاس دنیای دولت ها مستقر در شهر دبی گفت: رهبران کشورهای دنیا نباید پاندمی کرونا را سیاسی نمایند بلکه باید برای مبارزه با آن متحد شوند. سیاسی کردن شیوع کرونا باعث تشدید آن شده است.

وی اضافه نمود: پاندمی کرونا همچنان سرعت می گیرد و شمار مبتلایان به این ویروس در سراسر دنیا رو به افزایش است. سه ماه طول کشید تا شمار مبتلایان به ویروس کرونا در جران به یک میلیون تن برسد اما اخیرا یک میلیون تن تنها ظرف هشت روز به ویروس کرونا مبتلا شده اند.

این اظهارات تدروس آدهانوم درحالی مطرح شد که تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در برزیل، عراق، هند و چند ایالت آمریکا افزایش یافته است.

وی که با انتقاد شدید دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا روبرو شده، گفت:عظیم ترین تهدیدی که در حال حاضر با آن روبرو هستیم خود ویروس نیست بلکه عدم همبستگی دنیای و رهبری دنیای است. ما نمی توانیم با یک دنیا دچار تفرقه، این پاندمی را شکست دهیم.

تدروس هرگز مستقیما به نام ترامپ یا این حقیقت که وی تهدید نموده حمایت مالی آمریکا از سازمان بهداشت دنیای را قطع می نماید، اشاره نکرد.

ترامپ بارها از سازمان بهداشت دنیای به خاطر واکنش اولیه اش به شیوع پاندمی کرونا انتقاد نموده و این سازمان را به همدستی در پنهان کردن اطلاعات مربوط به ویروس کرونا متهم نموده است.

تدروس گفت: پاندمی کرونا نشان داد که در حقیقت دنیا آماده نبود.

وی توضیح داد: ما می دانیم که پاندمی کرونا بسیار فراتر از یک بحران بهداشتی است، این پاندمی یک بحران مالی، اجتماعی و در بسیاری از کشورها سیاسی است. تاثیرات آن تا دهه های آینده احساس خواهد شد.

تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در دنیا، تا صبح سه شنبه (3 تیر) از مرز 9 میلیون و 192 هزار نفر عبور کرد و تعداد قربانیان این ویروس نیز از 474 هزار نفر بیشتر شده است.

از نظر میزان شیوع کرونا همچنان آمریکا بدترین شرایط را دارد و پس از آن برزیل در مقام دوم واقع شده است. آمار رسمی مرگ در اثر کرونا در برزیل به بیش از 50 هزار نفر رسیده است.

آخرین آمار رسمی کرونا در آمریکا حاکی از ابتلای دو میلیون و دویست هزار نفر به بیماری کووید19 و مرگ 120 هزار نفر در اثر کروناست.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 29 مرداد 1399 بروزرسانی: 8 مهر 1400 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 9680

به "سازمان بهداشت جهانی: سیاسی کردن شیوع کرونا باعث تشدید آن شده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سازمان بهداشت جهانی: سیاسی کردن شیوع کرونا باعث تشدید آن شده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید