تور ارزان چین: سرمایه گذاری یک میلیارد دلاری دراستان مازندران ازسوی هیئت تجاری چینی

به گزارش دَبی بلاگ، خبرگزاری اریا- حسن خیریانپور با بیان اینکه مذاکرات اولیه با گروه سرمایه گذار چینی در زمینه زیرساخت های مسکن، راه آهن، راه، سد سازی و خط انتقال نیروگاهی و حوزه بنادر و فرودگاهی انجام شد، گفت : پیش بینی سرمایه گذاری یک میلیارد دلاری در استان از سوی این هیئت تجاری چینی پیش بینی می گردد .

تور ارزان چین: سرمایه گذاری یک میلیارد دلاری دراستان مازندران ازسوی هیئت تجاری چینی

با ما همراه باشید و با تور ارزان چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش خبرنگارخبرنگاراندفترمازندران درشهرستان ساری، حسن خیریانپور، معاون هماهنگی امور مالی استاندار مازندران با بیان اینکه با توجه به تاکیدات استاندار مازندران، مذاکرات اولیه با هلدینگ سرمایه گذار چینی در زمینه زیرساخت های مسکن، راه آهن، راه، سد سازی و خط انتقال نیروگاهی و حوزه بنادر و فرودگاهی در قالب جلسه ای انجام شد، خاطر نشان کرد: پیش بینی سرمایه گذاری یک میلیارد دلاری در استان از سوی این هیئت تجاری چینی پیش بینی می گردد.

وی اضافه نمود: نشست اولیه با گروه سرمایه گذار چینی با حضور مدیران کل دستگاه های اجرائی و این هیئت 10 نفره برگزار گردید.

معاون هماهنگی امور مالی استانداری مازندران، اعلام نمود: در چارچوب قرارداد و تفاهم نامه کشوری که با چینی ها در سطح ملی منعقد شده است، این همکاری یک فرصت و زمینه ای است برای سرمایه گذاری بیشتر و بهتر سرمایه گذار چینی در استان مازندران که بنا داریم از این فرصت، استفاده ببریم.

این مسئول ادامه داد: استان مازندران ظرفیت های بسیاری دارد و در مذاکرات امروز نیز مقرر شد استان مازندران در میان 31 استان کشور، به صورت پایلوت و نمونه در این راستا فعالیتش را شروع کند.

خیریانپور اظهار کرد: این فعالیت عمدتا در حوزه زیرساختی و سایر زمینه ها نظیر ظرفیت خوب استان در بخش کشاورزی، معدنی و گردشگری است که می تواند زمینه ساز حضور و سرمایه گذاری کشورهای خارجی باشد.

وی توضیح داد: در مذاکراتی که امروز انجام شد، پیش بینی سرمایه گذاری یک میلیارد دلاری در استان از سوی این هیئت چینی برآورد می گردد.

معاون هماهنگی امور مالی استاندار مازندران، عنوان نمود: در این راستا، طرح هایی را نیز دستگاه های اجرایی به ما اعلام نمودند که در مذاکرات عنوان شد و این طرح ها مورد استقبال این هولدینگ چینی نیز نهاده شد.

وی توضیح داد: ما به مرکز خدمات سرمایه گذاری خارجی مازندران، ماموریت دادیم تا این طرح ها را با مشخصات و جزئیات کامل دریافت کند و در جلسات تخصصی با دستگاه ها مورد آنالیز کارشناسی و حتی در صورت احتیاج بازدید میدانی قرار گیرد تا این طرح ها منتهی به قرارداد با این هیئت چینی گردد.

خیریانپور اعلام نمود: قاعدتا پس از انعقاد قرارداد با این هیئت چینی، کار اجرائی نیز شروع خواهد شد.

وی تاکید نمود: مجموعا این شرکت، استقبال خوبی از سرمایه گذاری در استان مازندران از خود نشان داد و این استان برای این هیئت چینی دارای جذابیت است و آمادگی کامل خود را نیز برای سرمایه گذاری در بخش سدسازی، خط انتقال، شبکه های آبیاری، نیروگاه های مقیاس کوچک، نیروگاه های آبی، طرح های گردشگری، آزادراه، بزرگراه، بازسازی راه های موجود و طرح ملی مسکن اعلام نمود.

خیریانپور اضافه نمود: در حوزه زیرساخت طرح نهضت ملی مسکن و پروژه آزادراه را داریم که به صورت جدی مورد توجه است. در بخش ریلی نیز اتصال راه آهن مازندران به مشهد مقدس در راستا شرق و بعلاوه اتصال راه آهن مازندران به گیلان را داریم که قابلیت مهمی برای سرمایه گذاری محسوب می شوند. در بخش سدسازی و شبکه های آبرسانی از سدها به مزارع نیز ظرفیت های خوبی داریم که امیدواریم با برگزاری چند جلسه تخصصی و مشترک بین نمایندگان این شرکت چینی و مسئولان دستگاه های اجرایی استان برای سرمایه گذاری بین المللی در این عرصه ها به نتایج خوبی برسیم.

نماینده گروه سرمایه گذار چینی نیز در این جلسه ضمن قدردانی از استاندار مازندران با بیان این که مازندران دارای ظرفیت های بسیار عالی در بخش های مختلف است، گفت: ما می دانیم که مازندران در ایران یکی از قوی ترین استان ها از نظر مالی است. به همین علت مازندران را به عنوان نخستین استان برای آنالیز ظرفیت های سرمایه گذاری در نظر گرفتیم.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 9 تیر 1401 بروزرسانی: 9 تیر 1401 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 25356

به "تور ارزان چین: سرمایه گذاری یک میلیارد دلاری دراستان مازندران ازسوی هیئت تجاری چینی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارزان چین: سرمایه گذاری یک میلیارد دلاری دراستان مازندران ازسوی هیئت تجاری چینی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید