سهم ورزش در اقتصاد و سرانه ناخالص داخلی کشور اندک است

به گزارش دَبی بلاگ، تحلیل مطالعات اقتصاد ورزش کشور نشان می دهد که ورزش سهم اندکی در اقتصاد و سرانه ناخالص داخلی ایران دارد.

سهم ورزش در اقتصاد و سرانه ناخالص داخلی کشور اندک است

به گزارش گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران به نقل از اداره کل روابط عمومی وزارت علوم، مصطفی افشاری، عضو هیئت علمی پژوهشگاه تربیت بدنی و علوم ورزشی و محقق این پروژه درباره آخرین وضعیت طرح فراتحلیل مطالعات اقتصاد ورزش کشور؛ چالش ها، موانع و راهکارها اظهار کرد: در حال حاضر نگارش چهارفصل به خاتمه رسیده است.

وی در شرح محتوایی تأکید کرد: اقتصاد به عنوان محوری ترین معیار توسعه در هر کشوری مورد ارزیابی جهانی قرارگرفته و بر پایه شاخص های موجود در اقتصاد، وضعیت توسعه یافتگی در هر جامعه ای مورداندازه گیری قرار می گیرد.

آمار نشان دهنده این امر است که سهم ورزش ایران در اقتصاد ورزش به چه میزان است و سهم اندکی در اقتصاد و سرانه ناخالص داخلی دارد، لذا روشن است که باید به آنالیز جامع و کامل درزمینه چالش ها، موانع و عوامل تأثیرگذار بر اقتصاد ورزش پرداخته گردد.

این محقق حوزه بازاریابی و اقتصاد ورزشی افزود: با وجود تحقیقات مختلف در ارتباط با موانع و چالش های ورزشی و به دست آوردن نتایج مختلف در حوزه اقتصاد ورزشی، این موضوع یعنی چالش و موانع اقتصاد ورزشی همچنان به عنوان مسئله ای مبهم برای دست اندرکاران و مدیران و بازاریابان باقی مانده است.

عضو هیئت علمی پژوهشگاه تربیت بدنی و علوم ورزشی در ادامه یادآور شد: در این پژوهش از رویکرد فراتحلیل یا جعبه ابزاری جهت ترکیب، تجمیع اطلاعات حاصل از پژوهش های اجرا شده در زمینه اقتصاد ورزش، بازاریابی ورزش، خصوصی سازی ورزش و درآمدزایی ورزش برای کشف روابط تازه ای از خطوط ربط منطقی بین پژوهش ها استفاده شده است.

در ادامه به شناخت چهارچوب مفهومی و عملیاتی غالب در پژوهش های مربوط به اقتصاد ورزش، همچنین استخراج و ترکیب معنادارترین فرضیات به کاررفته در پژوهش های مربوط به اقتصاد ورزش و شناسایی همگرایی ها و واگرایی های موجود در تحقیقات گذشته پرداخته شد. در فصل نهایی نیز با استفاده از یافته های مستخرج از فصول قبلی به ارائه راه. کارها و توصیه هایی جهت برون رفت از مسائل اقتصاد ورزش پرداخته خواهد شد.

dorezamin.com: دور زمین: سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده!

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 17 مهر 1400 بروزرسانی: 17 مهر 1400 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 2999

به "سهم ورزش در اقتصاد و سرانه ناخالص داخلی کشور اندک است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سهم ورزش در اقتصاد و سرانه ناخالص داخلی کشور اندک است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید