سیستم ایمنی بدن را با مصرف این خوراکی ها تقویت کنید

به گزارش دَبی بلاگ، سیستم ایمنی بدن وظیفه دفاع از بدن در برابر بیماری ها را دارد. با مصرف مواد غذایی مثل بادام، سیر، اسفناج، چای سبز و زنجبیل می توان سیستم ایمنی بدن را تقویت کرد

سیستم ایمنی بدن را با مصرف این خوراکی ها تقویت کنید

سرویس سلامت - سیستم ایمنی بدن آنقدر بااهمیت است که شاید بتوان با اطمینان سلامت عمومی بدن را در گرو قوی بودن این سیستم دانست. تنها در صورتیکه بدن انسان از نظر ایمنی دچار ضعف گردد بیماری ها بر انسان تسلط پیدا می نمایند. شاید تصور کنید تقویت کردن سیستم ایمنی بدن کار مسئله ای است و به این منظور باید به داروها روی آورید اما این طور نیست. طبیعت مواد غذایی و مفید زیادی را برای این کار در اختیار ما قرار داده است. در ادامه این مقاله با بعضی از این مواد غذایی معجزه آسا آشنا خواهید شد.

سیستم ایمنی، بدن ما را در برابر نفوذ عوامل آسیب رسان خارجی مانند ویروس ها، باکتری ها، انگل ها، مواد آلاینده، مواد سرطان زا ، سموم و قارچ ها مقاوم می سازد. این سیستم تشکیل شده از یک شبکه سلولی، بافت ها و ارگان هایی است که با همکاری هم از بدن محافظت می نمایند.

  • چرا دچار ضعف سیستم ایمنی می شویم؟
  • چطور بفهمیم که سیستم ایمنی بدن ضعیف شده است؟
  • خوراکی های تقویت نماینده سیستم ایمنی بدن

چرا دچار ضعف سیستم ایمنی می شویم؟

دلایل مختلفی وجود دارد که باعث می گردد میزان گلبول های سفید خون در بدن کاهش یابد. زمانی که با کاهش گلبول های سفید روبرو شویم؛ سیستم ایمنی آنطور که باید نمی تواند از بدن در برابر بیماری ها دفاع کند و در نتیجه ما هر روز بیشتر و بیشتر دچار بیماری ها می شویم. بنابراین با تقویت کردن سیستم ایمنی بدن یاری زیادی به پیشگیری از بیماری ها نموده ایم.

چطور بفهمیم که سیستم ایمنی بدن ضعیف شده است؟

    • ابتلا به انواع عفونت ها (عفونت های ادراری، عفونت معده، لثه های قرمز و ملتهب، اسهال مداوم و ...)
    • بروز آلرژی و حساسیت
    • سرما خوردگی های مداوم و پی در پی
    • عدم بهبود زخم های پوستی
    • خستگی بیش از اندازه

اگر دچار علایم بالا هستید احتمال ضعیف بودن سیستم ایمنی شما وجود دارد. در اولین قدم بهترین راه تقویت کردن این سیستم حیاتی بدن است. با قوی شدن بدن بسیاری از مسائل مربوط به سلامت جسم از بین می رود. یکی از بهترین راه های تقویت سیستم ایمنی، داشتن یک رژیم غذایی سالم است.

این خوراکی سیستم ایمنی بدن شما را تقویت می نمایند

حواستان به تغذیه تان باشد. تغذیه سالم باعث تقویت سیستم ایمنی بدن و ارتقای سلامتی بدن می گردد. معمولا ما زمانی به تغذیه خود اهمیت می دهیم و غذاهای مقوی می خوریم که دچار بیماری شده باشیم اما باید بدانید که ضروری است در طول سال هر روز غذاهای سالم و متنوع میل کنید. تا جایی که می توانید مصرف میوه ها و سبزیجات را افزایش داده و مقدار کمی قند و چربی میل کنید. خوراکی هایی زیر برای تقویت سیستم دفاعی بدن بسیار تاثیرگذار هستند:

1. مغز بادام تقویت نماینده سیستم دفاعی بدن

یک مشت بادام می تواند از سیستم ایمنی شما در مقابل تاثیر استرس پشتیبانی کند. بادام بیشترین خاصیت را برای قلب دارد. چرا که غنی از منیزیم، آهن ، کلسیم، فیبر است و از ابتلا به بعضی سرطان ها و همچنین کم خونی جلوگیری می نماید. مغز بادام همچنین دارای بعضی ویتامین ب 2 هاست که به بازسازی بافت بدن یاری شایانی می نماید. مغز بادام همچنین میزان کلسترول خون را کاهش می دهد.

2. ماهی آزاد و بدنی مقاوم

این ماده غذایی منبع سرشاری از پروتئین و امگا3 است. امگا3 نیز از بروز عارضه های قلبی جلوگیری می نماید و سرشار از اسید لیپید و بعضی پروتئین هاست.

3. هندوانه و مبارزه با عفونت

هندوانه رسیده که دارای مقدار زیادی از آنتی اکسیدان قدرتمند به نام گلوتاتیون است، آب مورد احتیاج بدن را تامین نموده و انسان را سرحال می نماید. تعیین شده است که گلوتاتیون به تقویت سیستم ایمنی یاری می نماید، درنتیجه می تواند با عفونت مبارزه کند. گلوتاتیون در بخش گوشتی و قرمز نزدیک به پوست وجود دارد.

4. گریپ فروت سرشار از ویتامین سی

گریپ فروت مقدار زیادی ویتامین ث دارد، اما علم هنوز ثابت ننموده است که شما به آسانی می توانید برای درمان سرماخوردگی و آنفلوآنزا، مقدار کافی ویتامین ث را تنها به وسیله غذا و بدون مکمل تامین کنید. با این حال، گریپ فروت غنی از فلاونوئیدها است (ترکیبات شیمیایی طبیعی که تعیین شده است فعالیت سیستم ایمنی را افزایش می دهند). اگر گریپ فروت دوست ندارید، پرتقال یا نارنگی را امتحان کنید.

5. سیر خام دشمن مهاجمان سیستم ایمنی

سیر حاوی چندین آنتی اکسیدان است که با مهاجمان سیستم ایمنی مبارزه می نمایند. حتی بر اساس نتایج تحقیقات پژوهشگران انگلیسی، افرادی که بیش از شش حبه سیر خام در طول هفته مصرف می نمایند 30 درصد کمتر به سرطان کولورکتال (سرطانی که روده عظیم را تحریک می نماید) و 50 درصد هم کمتر به سرطان معده مبتلا می شوند. به همین دلیل توصیه می گردد روزی یک حبه سیر خام بخورید تا سیستم ایمنی بدنتان تقویت گردد.

حتما بخوانید: بهترین روش مصرف سیر خام و پخته چیست؟

6. مصرف اسفناج و بدنی قوی و مقاوم

اسفناج که به عنوان غذای فوق العاده نیز شناخته می گردد غنی از مواد مغذی است. اسفناج حاوی فولات است که به بدن در فراوری سلول های جدید و ترمیم DNA یاری می نماید. همچنین مقدار زیادی فیبر و آنتی اکسیدان هایی مانند ویتامین ث و مواد مغذی دیگر دارد. اسفناج را به صورت خام یا کمی پخته مصرف کنید تا بیشترین فواید را برایتان داشته باشد.

7. نقش چای سبز در تقویت سیستم ایمنی

مصرف روزانه دو تا سه فنجان چای سبز را در اولویت های برنامه غذایی روزانه تان قرار دهید چون هم مایعات مورد احتیاج بدنتان را تامین می نماید و هم به لحاظ داشتن ترکیبات آنتی اکسیدانی باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می گردد و این یعنی یک تیر و دو نشان!

علاوه بر مصرف خوراکی های مفیدی که در بالا ذکر شد داشتن خواب کافی و همچنین دوری از استرس ها و تنش های روحی می تواند از ضعیف شدن سیستم ایمنی بدن پیشگیری کند. پیشنهاد می کنیم درباره خواص زنجبیل از تقویت سیستم ایمنی تا زیبایی را نیز در خبرنگاران بخوانید و در روزهایی که ویروس ها و بیماری های گوناگون ما را تهدید می نمایند، بیش از پیش به سلامت خود اهمیت دهید. تجربیات، نظرات و پرسش های خود را با ما و خوانندگان در میان بگذارید.

منبع: setare.com
انتشار: 8 آذر 1399 بروزرسانی: 8 مهر 1400 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 12853

به "سیستم ایمنی بدن را با مصرف این خوراکی ها تقویت کنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سیستم ایمنی بدن را با مصرف این خوراکی ها تقویت کنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید