صنایع فولاد از نسوزهای نانویی ایرانی استفاده می نمایند

به گزارش دَبی بلاگ، به گزارش خبرنگاران به نقل از ستاد توسعه فناوری نانو، یک شرکت دانش بنیان نسوزهای مصرفی در توربین های گازی را با استفاده از فناوری نانو به فراوری می رساند.

صنایع فولاد از نسوزهای نانویی ایرانی استفاده می نمایند

محمد حسین زاده یزدی، مدیرعامل این شرکت دانش بنیان فراوری کننده نسوزهای نانو، گفت: در صنایع فولاد توانستیم با شرکت های بزرگ فولادی قراردادهایی منعقد کنیم. بخش نیروگاهی یکی از بزرگترین مصرف کنندگان این فناوری هستند که به دنبال توسعه بازار خود در بخش نیروگاهی نیز هستیم. از جمله مزایای ما نسبت به شرکت های خارجی می توان به دسترسی آسان و ارزان تر بودن محصولات ما نسبت به آنها اشاره نمود.

وی اضافه کرد: این شرکت تأمین کننده محصولات نسوز به صنایع مادر مانند فولاد ، نیروگاه ها، سیمان و مس است؛ صنایعی که روز به روز درحال گسترش و تکامل بوده و این موضوع روی کسب و کار ما تاثیر مثبتی دارد.

وی ادامه داد: چشم انداز شرکت ما برای 5 سال آینده این است که بتوانیم به تمام شرکت های بزرگ محصولات خود را عرضه کنیم و همچنین صندلی شرکت را ارتقا داده و محصولات بیشتری فراوری کنیم.

حسین زاده درباره توسعه بازار خارجی گفت: در بین کشورهای خارجی قصد داریم در روسیه، سوریه و عراق بازارمان را گسترش دهیم و وارد بازار نیروگاهی و فولادی آن ها شویم؛ در حال حاضر هم با یک شرکت نیروگاهی عراقی در حال توافق برای همکاری هستیم.

نسوزهای مصرفی در توربین های گازی به روش فوق سرمایش فراوری می شوند. در این روش فراوری مواد اولیه نظیر آلومینا پس از مخلوط سازی با محلول های نانو، قالب گیری، ویبره و پرس، به تونل انجماد منتقل می گردد. در این مرحله انبساط 11 درصدی مواد حامل ناشی از انجماد از یک طرف و عدم امکان خروج مواد از قالب از طرف دیگر، منجر به پدیده فرم دهی به روش پرس ایزواستاتیک سرد می گردد و قطعات خارج شده از قالب دارای استحکام خام بسیار بالایی هستند.

از جمله مزایای رقابتی محصول فراوریی نسبت به نمونه های موجود در بازار و حتی نسبت به نمونه های وارداتی می توان به تلورانس ابعادی بسیار پایین و دقت ابعادی بالا، مقاومت به شوک حرارتی، مقاومت به خوردگی و طول عمر بالاتر اشاره نمود.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 24 دی 1398 بروزرسانی: 8 مهر 1400 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 4109

به "صنایع فولاد از نسوزهای نانویی ایرانی استفاده می نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صنایع فولاد از نسوزهای نانویی ایرانی استفاده می نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید