ضرورت اطلاع رسانی دقیق درخصوص طرح های اقدام ملی مسکن و جهش تولید مسکن به مردم

به گزارش دَبی بلاگ، خبرنگاران/آذربایجان شرقی استاندار آذربایجان شرقی با تأکید بر حل موانع اساسی تولید مسکن در استان بویژه تأمین زمین و ارائه تسهیلات بانکی، از مدیران این حوزه خواست تا درخصوص طرح های اقدام ملی مسکن و جهش تولید مسکن به مردم اطلاع رسانی دقیق کنند.

ضرورت اطلاع رسانی دقیق درخصوص طرح های اقدام ملی مسکن و جهش تولید مسکن به مردم

عابدین خرّم در جلسه شورای مسکن استان، تأمین زمین را مسئله ای اصلی طرح های تولید مسکن دانست و گفت: شرایط اراضی موجود که برای ساخت مسکن مناسب هستند، باید به صورت شفاف و روشن معین شود.

وی با تأکید بر این که برای متقاضیان شهر تبریز باید از بافت های فرسوده یا شهرهای پیرامونی مانند سهند و شهریار برای احداث مسکن استفاده کنیم، افزود: واحدهای مسکونی نو به هیچ عنوان نباید خارج از حریم شهر ساخته شوند.

استاندار آذربایجان شرقی همچنین با تاکید بر همراهی بانک ها با متقاضیان و تولیدکنندگان مسکن، گفت: بانک ها کمک کنند تا هیچ پروژه ای به خاطر مسائل مالی متوقف نشود.

وی با بیان این که هنوز اطلاع رسانی دقیقی از طرح های تولید مسکن نشده است، گفت: با توجه به ذهنیتی که مردم از مسکن مهر با تمام محاسن و معایب آن دارند، لازم است طرح های نو مسکن به صورت شفاف و دقیق به مردم اطلاع رسانی شود.

خرّم با اشاره به سیاست های وزارت راه و شهرسازی در حوزه ساخت مسکن، گفت: با تشریح سیاست های این حوزه و ایجاد جذابیت و انگیزه برای متقاضیان باید از این فرصت برای خدمت به مردم استفاده کنیم.

وی همچنین بر تسریع در صدور پروانه ساختمانی پروژه های اقدام ملی مسکن در شهر نو سهند تأکید کرد.

به گزارش خبرنگاران، به نقل از روابط عمومی استانداری آذربایجان شرقی؛ مدیرکل راه و شهرسازی استان نیز در این جلسه سهمیه استان از طرح اقدام ملی مسکن را حدود 40 هزار واحد گفت و گفت: تا به امروز 6 هزار و 251 پروژه به متقاضیان تاییدشده تخصیص یافته است.

ابوالقاسم سلطانی با اشاره به این که 73 هزار متقاضی در استان ثبت نام کرده اند، افزود: از این تعداد 8 هزار و 415 متقاضی، واجد شرایط تشخیص داده شده و 7 هزار و 814 نفر نسبت به افتتاح حساب اقدام کرده اند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 9 آذر 1400 بروزرسانی: 9 آذر 1400 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 21576

به "ضرورت اطلاع رسانی دقیق درخصوص طرح های اقدام ملی مسکن و جهش تولید مسکن به مردم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ضرورت اطلاع رسانی دقیق درخصوص طرح های اقدام ملی مسکن و جهش تولید مسکن به مردم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید