طرح آمایش، الگویی مناسب در راستا توسعه گردشگری گیلان

به گزارش دَبی بلاگ، رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی گیلان تأکید کرد که با وجود پتانسیل های بالای گردشگری در گیلان، طرح آمایش می تواند الگویی مناسب و جامع در جهت توسعه باشد.

طرح آمایش، الگویی مناسب در راستا توسعه گردشگری گیلان

به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان، پیرو نشست های پیشین اجرای طرح آمایش استان و مصوبات آن، اولین کارگاه تخصصی شناخت و تحلیل وضع موجود گردشگری و فرهنگی با حضور استادان برجسته حوزه آمایش و کارشناسان صاحب نظر در این بخش روز پنجشنبه 9 آذر 96 برگزار گردید.

کیوان محمدی رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی گیلان، آمایش سرزمین را یک امر علمی با رویکردی فضایی و منطقه ای در شناخت توانمندی های توسعه محور قلمداد کرد؛ که قابلیت های مکانی در آن لحاظ شده است.

او با بیان اینکه تعامل آمایش سرزمین و توسعه فضایی، هدفی همانند عدالت جغرافیایی را دنبال می نماید که به وسیله ایجاد رفاه مالی، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی فراهم می گردد؛ توضیح داد:

در این میان گردشگری یکی از ابعاد چند بعدی توسعه فضایی یک منطقه خواهد بود.

آمایش سرزمین یکی از قابلیت های فضایی مورد آنالیز برای قابلیت گردشگری هر منطقه است تا با شناسایی آن و در چارچوب پایداری، بستری برای توسعه فضایی فراهم آید.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی گیلان با بیان اینکه بر اساس ماده 26 قانون برنامه ششم توسعه، باید تا خاتمه سال 96 سند ملّی و استانی طرح آمایش سرزمین آماده گردد اضافه نمود:

طرح آمایش سرزمینی با موضوع اجرا کاملاً فرق دارد و باید تمام مسائل مربوط به آینده در آن لحاظ گردد.

او ادامه داد:

با وجود پتانسیل های بالای گردشگری در گیلان و برخورداری از زمینه های توسعه این صنعت در استان، امیدواریم در قالب طرح آمایش تصمیم مناسب و جامعی را اتخاذ کنیم تا راه توسعه گیلان برای خود و آیندگان روشن گردد.

محمدی دو شهرستان سیاهکل و املش را اقلیمی ممتاز برای توسعه فزاینده در همه ابعاد خواند و با اشاره به مواهب طبیعی و تاریخی آن ها؛ بر لزوم تمرکز بیشتر بر روی این منطقه ها در تدوین طرح آمایش حوزه گردشگری تأکید کرد.

او با آنالیز فرایند تحقیقاتی طرح آمایش گیلان، خواهان توسعه تعاملات و پیشنهادهای تمامی محققان، استادان و دانش پژوهان صاحب نظر در تهیه این طرح شد.

منبع: کجارو / gilanchto.ir
انتشار: 22 بهمن 1400 بروزرسانی: 22 بهمن 1400 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 22744

به "طرح آمایش، الگویی مناسب در راستا توسعه گردشگری گیلان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرح آمایش، الگویی مناسب در راستا توسعه گردشگری گیلان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید