ظرفیت نیروگاه های صنایع تا تابستان سال آینده به 1400 مگاوات می رسد

به گزارش دَبی بلاگ، محرابیان گفت: ظرفیت نیروگاه های احداث شده صنایع تا تابستان سال آینده به 1400 مگاوات می رسد و تا سه سال آینده هم به جای مانده نیروگاه ها به بهره برداری خواهند رسید.

ظرفیت نیروگاه های صنایع تا تابستان سال آینده به 1400 مگاوات می رسد

علی اکبر محرابیان در حاشیه جلسه پیگیری و آنالیز روند احداث نیروگاه ه های فراوری برق به وسیله صنایع گفت: در سال گذشته تفاهم نامه ای بین دو وزرات خانه نیرو و صمت منعقد شد که در چارچوب این تفاهم نامه صنایع انرژی بر کشور با حمایت دولت بتوانند احداث 10 هزار مگاوات نیروگاه را اجرا نموده و عمده برق فراوریی نیروگاه ها به وسیله صنایع به صورت مستقیم استفاده گردد.

وزیر نیرو اضافه نمود: این طرح باعث می گردد محدودیت هایی که در اثر مدیریت مصرف سال های گذشته برای صنایع به وجود می آمد جبران شده و برق دائمی و پایداری در تمامی فصول برای آن ها تامین گردد.

او ادامه داد: در چارچوب این تفاهم نامه عملیات اجرایی و پیگیری های مدوام در دستور کار نهاده شد که صنایع برای احداث بیش از 14 هزار مگاوات اعلام آمادگی کردند و بخشی از واحد های صنعتی اقدامات احداث نیروگاه های خود را شروع کردند که یک واحد نیروگاه نیز طی ماه های گذشته به بهره برداری رسید.

وزیر نیرو ادامه داد: پیش بینی می کنیم که تا اوج مصرف تابستان سال 1402 نیز بخشی از این نیروگاه ها به بهره برداری برسد و باقی نیروگاه ها نیز در آینده به طور کامل افتتاح شده و به شبکه متصل شوند.

محرابیان با بیان اینکه 1400 مگاوات نیروگاه احداثی صنایع تا تابستان سال آینده به بهره برداری می رسد، گفت: در بازه زمانی نهایت سه سال آینده به جای مانده نیروگاه ها نیز به بهره برداری خواهند رسید.

در ادامه سیدرضا فاطمی امین وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اهمیت برق در موضوع فراوری، گفت: خوشبختانه در تابستان امسال هماهنگی بسیار مناسبی با وزارت نیرو صورت گرفت که منجر به تامین کامل برق صنایع شد، اما هنوز نگرانی برای سال آینده وجود دارد که در حال اتخاذ تدابیر لازم در این زمینه هستیم.

او گفت: 29 شرکت فراوریی و صنعتی درخواست احداث نیروگاه را ارائه دادند که نشانگر استقبال صنایع معدنی از این طرح است.

فاطمی امین با بیان اینکه قرارداد احداث 10 هزار مگاوات به صورت کامل بسته شده و مابقی نیز در حال پیگیری است، گفت: این طرح برای اطمینان واحد های فراوریی از تامین برق پایدار بسیار موثر است.

وزیر صمت گفت: مصرف برق در بخش صنعت روز به روز در حال افزایش است و این موضوع نشان دهنده افزایش فراوری در کشور است.

به گفته فاطمی امین، صنعت فولاد در پنج ماه نخست امسال 10 درصد نسبت به مدت مشابه خود در سال گذشته رشد فراوری داشته است.

خبرنگاران مالی اقتصاد و انرژی

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 19 مهر 1401 بروزرسانی: 19 مهر 1401 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 27434

به "ظرفیت نیروگاه های صنایع تا تابستان سال آینده به 1400 مگاوات می رسد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ظرفیت نیروگاه های صنایع تا تابستان سال آینده به 1400 مگاوات می رسد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید