غار علیصدر بازگشایی شد

به گزارش دَبی بلاگ، مدیرعامل شرکت سیاحتی علیصدر از بازگشایی این مجموعه پس از هفت ماه تعطیلی خبر داد. این بازگشایی مطابق با مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا و با اجرای دقیق پروتکل های بهداشتی انجام شد.

غار علیصدر بازگشایی شد

مهدی مجیدی، مدیرعامل شرکت سیاحتی علیصدر اظهار داشت که با موافقت ستاد ملی مقابله با ویروس کرونا و در سایه رعایت پروتکل های بهداشتی، مجموعه تفریحی و توریستی علیصدر پس از هفت ماه تعطیلی به طور رسمی بازگشایی خواهد شد . وی در این رابطه اذعان داشت:

این مجموعه در هفت ماه گذشته به دلیل مسایل ناشی از شیوع ویروس کرونا تعطیل بود که با پیگیری اجرا شده و موافقت ستاد ملی، غار علیصدر از اول تیرماه فعالیت خود را آغاز و آماد پذیرش گردشگران با اجرای دقیق پروتکل های بهداشتی است.

مجیدی با تایید میزبانی غار علیصدر از مسافران در فصل تابستان، نسبت به رونق گردشگری استان همدان و جبران خسارات ناشی از کرونا به واسطه بازگشایی این مجموعه ابراز امیدواری کرد. وی با بیان اینکه میانگین بازدید از غار علیصدر در سال های اخیر به 600 هزار بازدید در سال می رسید، این آمار را دار در سال 99 با کاهشی چشم گیر به اندازه 80 هزار بازدید ارزیابی کرد و گفت:

در سال 1398 درآمد شرکت علیصدر 22 میلیارد تومان بود که این رقم در سال گذشته به سه میلیارد تومان کاهش یافت که البته مجموعه مدیران و کارکنان این شرکت با تحمل شرایط، زمینه برای بازگشایی و فعالیت مجدد آن را فراهم کردند.

مدیرعامل شرکت سیاحتی علیصدر با اشاره به بازنشستگی 20 درصد از کارکنان شرکت به دلیل شرایط سخت اخیر، از ارائه تخفیف 90 درصدی به بازدیدکنندگان غار علیصدر در سال 99 خبر داد. وی با اشاره به اینکه هزینه های شرکت علیصدر در سال 1398 حدود 19 میلیارد تومان بود، این هزینه ها را در سال 98 به رغم کاهش مخارج، 13 میلیارد تومان توصیف کرد که بخش عمده ای از این کاهش از محل اضافه کار و پرداختی به پرسنل تامین شد.

مجیدی با اشاره به استفاده 150 نفر از همکاران مجموعه علیصدر از بیمه بیکاری، اذعان داشت:

آژانس مسافرتی علیصدر وابسته به شرکت فعلا تعطیل است و ساختمان آن برای جبران بخشی از هزینه ها به یک واحد صنفی اجاره داده شده که با بهبود شرایط اقتصادی، زمینه راه اندازی دوباره آژانس مسافرتی مجموعه تفریحی علیصدر را فراهم خواهیم کرد.

گفتنی است که غار علیصدر تنها غار تالابی ایران و بزرگ ترین غار آبی جهان در 75 کیلومتری شهر همدان واقع در ارتفاعات ساری قیه نزدیک روستای علی صدر شهرستان کبودراهنگ در استان همدان واقع شده است.

منبع: کجارو / ایرنا
انتشار: 29 فروردین 1401 بروزرسانی: 29 فروردین 1401 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 23566

به "غار علیصدر بازگشایی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "غار علیصدر بازگشایی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید