فارس من، چشم داوطلبان به مسؤولان برای تصویب راستا بدون استرس ورود به دانشگاه

به گزارش دَبی بلاگ، نوجوانان 15 ساله ای که از لحظه ورود به دوره دوم متوسطه با استرس کنکور دست وپنجه نرم می نمایند، از مسؤولان می خواهند راهی بدون استرس برای ورود به دانشگاه بیابند.

فارس من، چشم داوطلبان به مسؤولان برای تصویب راستا بدون استرس ورود به دانشگاه

گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران؛ نوجوان 15 ساله ای که از لحظه ورود به دوره دوم متوسطه و شاید حتی قبل از آن استرس ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر تحصیلی و ورود به آموزش عالی را دارد، قطعا به این مساله فکر می نماید که چه راه آسان تری برای ورود به دانشگاه هست تا از این همه استرس رهایی یابد.

4 سال از تفریحاتش کم می نماید و خانواده اش هزینه می نمایند تا در کنکور پیروز گردد، این ها به کنار؛ استرس هاست که این نوجوان و خانواده اش را آزار می دهد.

همین مساله سبب شده تا داوطلبان کنکور خواسته شان را به وسیله سامانه فارس من، مطرح نمایند و با مراجعه به این سامانه خواهان پیگیری موضوع برگزاری دو بار آزمون در سال، شوند تا شاید از این طریق هم استرس داوطلبان کمتر گردد و هم درصورت عدم حضور در یک آزمون بتوانند در آزمون بعدی در همان سال شرکت نمایند.

این موضوع را از دیگر داوطلبان کنکور نیز پرسیدیم؛ محمدحسام داوطلب کنکور سراسری سال 98 استرس ناشی از قبول شدن یا نشدن در کنکور را مانع از پیاده شدن درست آموخته هایش در پاسخنامه کنکور دانست و گفت: من دوست دارم به نوعی از استرسم کاسته گردد، پیشنهادی برای این موضوع ندارم زیرا کارشناس نیستم اما از کارشناسان و مسؤولان می خواهم راهی برای کم شدن استرس های ما بیندیشند.

نظر الهام داوطلب دیگر کنکور را درباره دو بار برگزار شدن آزمون در سال سوال کردیم؛ با ابراز خوشحالی پرسید مگر قرار است کنکور دوبار در سال برگزار گردد؟ وقتی شنید که این مساله فقط پیشنهاد داوطلبان است و هنوز مورد آنالیز از سوی مسؤولان قرار نگرفته، گفت: از مسؤولان خواهش می کنم حتما در این باره کارشناسی های لازم را داشته باشند شاید این مساله به صورت طرحی به اجرا درآید تا ما از استرس رها شویم.

البته این موضوع فقط برای داوطلبان ورود به مقطع کارشناسی دغدغه نیست چرا که در گفت وگوی ما با داوطلبان کارشناسی ارشد، آن ها هم از استرس های شان برای کنکور می گفتند.

مهشید داوطلب کنکور کارشناسی ارشد 98 که اتفاقا کارمند هم هست، گفت: من با برگزار شدن دوبار کنکور در سال موافقم چرا که به دلیل اشتغال به کار زمان زیادی برای مطالعه ندارم بنابراین اگر کنکور دوبار در سال برگزار گردد، در صورت قبول نشدن در یک آزمون به آزمون دیگر در همان سال امید دارم.

طرحی که در دست آنالیز است

این موضوع را از رضا روستاآزاد عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی شریف که سابقه ریاست این دانشگاه را هم دارد، سوال کردیم.

روستاآزاد با برگزاری دوبار کنکور در سال مخالف بود و گفت: در صورت برگزاری دوبار کنکور در سال هزینه بسیاری تحمیل می گردد و علاوه بر آن عده ای از داوطلبان می گویند کنکور اول سخت تر بود یا کنکور دوم.

البته ابراهیم خدایی رئیس سازمان سنجش آموزش کشور موضوع برگزار شدن دوبار آزمون های سراسری و کارشناسی ارشد در سال را جزء کلیات مطرح شده در مجلس دانست و گفت: بیشتر بحث جداسازی مسئله سنجش از پذیرش دانشجو، اعتبار دادن به آزمون و تکرار آزمون مطرح است تا اگر یک داوطلب نتوانست در یک آزمون پیروز باشد در آزمون دیگر همان سال شرکت کند.

به گفته خدایی، آنالیز این موضوع در مجلس شروع شده است.

کارن خانلری عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی نیز طرح دوبار برگزاری کنکور در سال را طرح قابل تاملی دانست که می تواند مورد آنالیز قرار بگیرد.

خانلری گفت: این طرح می تواند تا مقداری از استرس بچه ها بکاهد، البته هنوز به طور کامل در مجلس آنالیز کارشناسی در این مورد صورت نگرفته اما نظر شخصی من این است که شاید این طرح بتواند استرس داوطلبان را کم کند.

موضوع را از منصور غلامی وزیر علوم هم جویا شدیم.

غلامی با بیان اینکه مساله تکرار آزمون های سراسری در قانون هم دیده شده است، گفت: باید برای این موضوع زمینه سازی گردد، به طور مثال می توانیم بگوییم کارنامه یک آزمون به مدت چند سال اعتبار دارد؛ یعنی اگر قرار است فردی از داوطلبان سال بعد از شرکت در کنکور در دانشگاه پذیرش گردد، می تواند از کارنامه خود استفاده کند، برای این موضوع در حال برنامه ریزی هستیم.

به گزارش فارس، داوطلبان کنکور می خواهند راهی برای ورود به دانشگاه داشته باشند که با این میزان استرس همراه نباشد، حال آنکه کارشناسان و مسؤولان چه راهی را برنامه ریزی می نمایند مساله ای است که در آینده تعیین می گردد.

dorezamin.com: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور لحظه آخری، تور ارزان، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

kurdeblog.ir: مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 8 مهر 1400 بروزرسانی: 8 مهر 1400 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 1638

به "فارس من، چشم داوطلبان به مسؤولان برای تصویب راستا بدون استرس ورود به دانشگاه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فارس من، چشم داوطلبان به مسؤولان برای تصویب راستا بدون استرس ورود به دانشگاه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید