فداکاری کارگر به قیمت جانش تمام شد

به گزارش دَبی بلاگ، کارگر کارگاه فراوری سرکه در کرمان وقتی متوجه شد همکارانش در مخزن سرکه گرفتار شده اند برای نجات آن ها وارد مخزن شد، اما در اثر استنشاق گاز سرکه جان باخت.

فداکاری کارگر به قیمت جانش تمام شد

به گزارش ایران، ساعت یک ظهر روز یکشنبه نهم آبان خبر مرگ یک کارگرجوان در کارگاه فراوری سرکه به پلیس و اورژانس اعلام شد و خیلی زود تیمی از گشت کلانتری راهی کارگاه در حوالی بزرگراه امام صادق کرمان شدند.

نخستین آنالیز ها نشان می داد مرد 40 ساله ای به نام عباس که از کارگران فنی این کارگاه بوده در اثر استنشاق گاز اسیدی سرکه جان باخته است.

دو کارگر جوان دیگر که دراثر این گاز گرفتگی دچار مسمومیت شده بودند برای مداوا به بیمارستان منتقل شدند.

یکی از شاهدان حادثه گفت: وقتی امیر حسین و علیرضا برای نظافت به داخل مخزن 4 متری رفته بودند در اثر گاز گرفتگی سرکه که شبیه جوهر نمک است حالشان بد شد.

در این میان عباس که از کارگران فنی کارگاه بود با شنیدن صدای یاری آن ها برای نجاتشان اقدام می نماید و با طناب وارد مخزن می گردد، اما متأسفانه او نیز دچار گازگرفتگی می گردد.

کارگر دیگری که بیرون از مخزن بوده با شنیدن صدای یاری سعی می نماید با دستگاه سنگ فرز حفره ای در مخزن ایجاد کند تا همکارانش را از کام مرگ نجات دهد.

او در کمتر از 5 دقیقه توانست با برش مخزن سه همکارش را بیرون بکشد که درهمین لحظه آتش نشانی سر می رسد وعملیات بعدی نجات مصدومان انجام می گردد.

کارگران نجات یافته اعلام کردند که تمام آموزش های لازم را دیده بودند، اما آن روز با وجود اینکه ماسک هم داشتند دچار حادثه شدند و همکارشان عباس را که پدر سه فرزند بود از دست دادند.

منبع: فرارو
انتشار: 19 فروردین 1401 بروزرسانی: 19 فروردین 1401 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 23354

به "فداکاری کارگر به قیمت جانش تمام شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فداکاری کارگر به قیمت جانش تمام شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید