فرزام: شانس کسب سهمیه در روئینگ تک نفره بیشتر است، حتما یک اردوی برون مرزی می خواهیم

به گزارش دَبی بلاگ، سرمربی تیم ملی قایقرانی روئینگ گفت: قطعا ما سهمیه المپیک را می گیریم اما واقع بینانه نگاه کنیم شانس ایران برای کسب سهمیه در تک نفره بیشتر است.

فرزام: شانس کسب سهمیه در روئینگ تک نفره بیشتر است، حتما یک اردوی برون مرزی می خواهیم

افشین فرزام در گفت و گو با خبرنگاران عملکرد روئینگ سواران ایران در کاپ آسیا تایلند اعلام کرد: بهمن نصیری در تک نفره کم تجربه بود و نازنین ملایی هم در سنگین وزن شرکت نکرده بود. بنابراین احتیاج بود قبل از مسابقات انتخابی المپیک تجربه بیشتری به دست آورند. علاوه بر این در کاپ آسیا به دنبال بررسی تاکتیک های جدید هم بودیم که خدارا شکر توانستیم به آن برسیم و این کاپ آسیایی برای ما بی ثمر نبود.

او ادامه داد: بهمن نصیری در این کاپ رقیب جدیدی از تایلند داشت که او را بررسی کردیم و نصیری به خوبی توانست او را با تاکتیک های جدید پشت سر بگذارد. نازنین ملایی هم با اعتماد به نفس بیشتری در مسابقات آینده در سنگین وزن حضور پیدا می نماید. فکر می کنم دیگر رقیب جدی ملایی نماینده چین تایپه باشد که شکست او دور از دسترس نیست و به این بر می گردد در چهار ماهه باقی مانده تمرینات و تدارکات خوبی داشته باشیم.

فرزام در پاسخ به این پرسش که چقدر به کسب سهمیه المپیک امیدوار شده است، تاکید نمود: قطعا سهمیه المپیک روئینگ را کسب می کنیم اما کوشش ما بر این است بتوانیم دو نماینده در المپیک (یکی در بانوان و یکی در مردان) داشته باشیم که مستلزم این است در هر دوماده مدال طلا بگیریم. قطعا کار دشواری است. بیشتر تیم های رقیب ما بعداز قهرمانی آسیا، در کمپ های خارجی اردو زده اند و سخت تمرین می نمایند تا سهمیه را بگیرند. ما هم امیدواریم با کوشش و حمایت بیشتر به مدال طلا برسیم.

شانس در تک نفره بیشتر است

فرزام در پاسخ به این پرسش که واقع بینانه ایران در کدام قایق شانس بیشتری برای کسب سهمیه المپیک دارد، توضیح داد: با توجه به شرایط حال حاضر در تکنفره شانس ایران برای کسب سهمیه المپیک بیشتر است. البته ما دنبال بهترین کیفیت هستیم و اینکه در بهترین حالت دو سهمیه بگیریم. هر ترکیبی که شرایط بهتری داشته باشد روی آن بیشتر تمرکز می کنیم حالا می تواند قایق تک نفره و یا دونفره باشد. بستگی به این دارد در سه چهار ماه باقی مانده شرایط فنی ملی پوشان به چه صوت باشد.

به اردوی برون مرزی احتیاج داریم

او با اشاره به احتیاج روئینگ به یک اردوی برون مرزی برای حضور در انتخابی المپیک توضیح داد: چهار ماه فرصت داریم و دو ماه اول پایه قدرت ملی پوشان را افزایش می دهیم. دوماه مانده به مسابقات هم احتیاج داریم در مسافت بلند تمرین کنیم. اگر آن دو ماه را به سه دوره 20 روزه تقسیم کنم، امیدوارم حداقل یکی از این 20 روز را یک اردوی برون مرزی خوب تدارک ببینیم که می تواند خیلی به ما یاری کند. تمام کوششم را می کنم این کار انجام گردد تا بدون دغدغه در مسابقات انتخابی المپیک شرکت کنیم.

ملی پوشان برای کاپ آسیایی در مسافت تمرین نکردند بلکه در دریاچه آزادی و در هزار متر تمرین داشتند، چون می خواستیم با آمادگی کامل در کاپ تایلند شرکت نکنیم و آنجا ملی پوشان تحت فشارقرار بگیرند اما قطعا برای سهمیه المپیک احتیاج داریم 60 روز در مسافت بلند کار کنیم.

قایق های جدید یک ماه قبل از مسابقات هم به دستمان برسد خوب است

او در خصوص حل شدن مشکل قایق های خریداری شده روئینگ گفت: تسویه حساب قایق ها به همت فدراسیون تمام شد و جای تقدیر و تشکر دارد. امیدوارم پروسه حمل قایق ها و ترخیص از گمرک زودتر انجام گردد. حتی قایق ها یک ماه قبل از مسابقات انتخابی المپیک هم به دستمان برسد می تواند یاری زیادی به ما کند.

از مسئولان تقاضا دارم روئینگ را رها ننمایند

سرمربی تیم ملی روئینگ با اشاره به توجهی که این رشته احتیاج دارد، توضیح داد: حرکت رو به رشد ما در دو ماه اخیر کاملا مشهود است و ملی پوشان قابلیت خودشان را نشان داده اند. از مسئولان تقاضا می کنم این تیم را رها ننمایند چون می تواند پتانسیل بالایی داشته باشد. هر چقدر روی این تیم سرمایه گذاری گردد، قطعا به همان نسبت بازدهی خواهد داشت. امیدوارم در کنار فدراسیون، کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش یاری نمایند و چیزهای که لازم هست را در اختیار بگذارند نه اینکه چیزی به ما ندهند و بعد انتظار هم داشته باشند.

abanhome.com: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 17 مهر 1400 بروزرسانی: 17 مهر 1400 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 4745

به "فرزام: شانس کسب سهمیه در روئینگ تک نفره بیشتر است، حتما یک اردوی برون مرزی می خواهیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فرزام: شانس کسب سهمیه در روئینگ تک نفره بیشتر است، حتما یک اردوی برون مرزی می خواهیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید