قوانین جدید شهروندی، صنعت گردشگری هند را به دردسر انداخت

به گزارش دَبی بلاگ، اعتراض های گسترده ضد دولتی که اخیرا در پی قوانین جدید شهروندی در چندین شهر هند انجام شده، صنعت گردشگری این کشور را با مشکل روبرو نموده است.

قوانین جدید شهروندی، صنعت گردشگری هند را به دردسر انداخت

لذت بخشترین تجربه سفر را با دور زمین تجربه کنید. برای یافتن تورهای لحظه آخری، برنامه سفرهای مقرون به صرفه و دریافت راهنمایی از مسافران قدیمی با ما همراه باشید.

به گزارش خبرنگاران و به نقل از رویترز، در حالی که اعتراض ها علیه اصلاح قوانین شهروندی هند همچنان ادامه دارد، تا به امروز دست کم 25 نفر در پی برخود معترضان و پلیس جان خود را از دست داده اند.

مقامات هند تخمین می زنند طی دو هفته اخیر حدود 200 هزار جهانگرد داخلی و خارجی سفر خود به تاج محل - یکی از محبوب ترین نقاط جهانگردی جهان- را لغو نموده اند یا به تعویق انداخته اند.

دنیش کومار که یک بازرس و مسوول نظارت بر یک ایستگاه پلیس ویژه جهانگردان نزدیک تاج محل است و به اطلاعات بازدیدنمایندگان دسترسی دارد بیان نمود : در دسامبر سال جاری با کاهش 60 درصدی بازدید جهانگردان از تاج محل روبرو بوده ایم. جهانگردان هندی و خارجی با اتاق های امنیتی ما تماس می گیرند و از ما درباره شرایط امنیت سوال می نمایند. ما امنیت آن ها را تضمین می کنیم اما بعضی از آن ها همچنان ترجیح می دهند از این مکان دور باشند.

اعضای یک گروه اروپایی که در قالب یک کاروان در سراسر هند سفر می نمایند اعلام کردند قصد دارندسفر 20 روزه خود را کوتاه تر نمایند.

دیو میلیکن که یک کارمند بانک بازنشسته و یکی از اعضای این کاروان اروپایی است در گفت و گو با رویترز بیان نمود : این گروه تماما از افراد بازنشسته تشکیل شده است. سفر کردن برای ما باید با سرعت کم و آرامش بخش باشد. تیتر روزنامه ها برای ما نگران نماینده است و قرار است هند را زودتر از آنچه که برنامه ریزی نموده بودیم ترک کنیم.

تاج محل که در شهر آگرا واقع شده است هر ساله 6.5 میلیون جهانگرد را به این شهر می کشاند، و به وسیله بلیت های ورودی هر ساله در مجموع 14 میلیون دلار ایجاد درآمد می نماید. یک جهانگرد خارجی برای وارد شدن به محوطه تاج محل، 1,100 روپیه معادل 15 دلار پرداخت می نماید، این در حالی است که هزینه ورود به محوطه برای جهانگردان کشورهای همسایه کمتر خواهد بود.

در راستای جلوگیری از ایجاد خشونت و ناامنی، مقامات هند خدمات اینترتی تلفن همراه در آگرا را به حالت تعلیق درآورده اند.

ساندیپ آرورا - مدیر بنیاد توسعه جهانگردی آگرا - بیان نمود : مسدود کردن اینترنت، سفر و جهانگردی آگرا را حدود 50 تا 60 درصد تحت تاثیر قرار داده است.

مقامات کشورهای بسیاری از جمله ایالات متحده، بریتانیا، روسیه، سنگاپور و کانادا از شهروندان خود خواسته اند در صورت امکان از سفر به هند خودداری نمایند یا در صورت لزوم جوانب احتیاط را هنگام بازدید از شهرهای شاهد اعتراض های اخیر رعایت نمایند.

قانون جدید در خصوص هندوها، مسیحیان و سایر اقلیت های مذهبی که به طور غیرقانونی در هند زندگی می نمایند و می تواند نشان دهنده آزار و اذیت مذهبی در کشورهای مسلمانان نشین بنگلادش، پاکستان و افغانستان باشد، اعمال می گردد. این قانون در خصوص مسلمانان صدق نمی نماید. مردم هند می ترسند که این قانون وسیله ای برای هدف قرار دریافت مسلمانان گردد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 23 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 8 مهر 1400 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 6916

به "قوانین جدید شهروندی، صنعت گردشگری هند را به دردسر انداخت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قوانین جدید شهروندی، صنعت گردشگری هند را به دردسر انداخت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید