مجازات برخورد با کاندیداهای فریبکار در لایحه جامع انتخابات دیده شده است

به گزارش دَبی بلاگ، یک عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها با بیان اینکه قوانین انتخاباتی ما در حوزه برخورد با کاندیدهای دروغ گو و فضا ساز خلاء دارد، گفت: در لایحه جامع انتخابات بخشی برای برخورد با تخلفات انتخاباتی و افرادی که در انتخابات با نشر اکاذیب فضاسازی می کنند دیده شده است که با بررسی و تصویب آن این خلاء قانونی نیز برطرف خواهد شد.

مجازات برخورد با کاندیداهای فریبکار در لایحه جامع انتخابات دیده شده است

محمد محمودی شاه نشین در گفت وگو با خبرنگاران با اشاره به ضرورت اصلاح قوانین انتخاباتی در راستای برخورد با کاندیداهای دروغگو و معین مجازات برای آنان بیان نمود: همان طور که آقای کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان اشاره داشتند و از آنجا که ایشان تسلط کافی بر انتخابات دارند قوانین انتخاباتی ما در خصوص برخورد با افراد فریبکار ضعف و خلاء دارد.

وی در ادامه اظهار کرد: اکنون لایحه جامع انتخابات توسط وزارت کشور تهیه شده و اخیراً به مجلس آمده و در حال طی کردن مراحل خود در کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها است.

کننده مردم شهریار در مجلس شرح داد: در این لایحه بخشی برای برخورد با تخلفات انتخاباتی و افرادی که در انتخابات با نشر اکاذیب فضاسازی می کنند دیده شده است، علاوه بر تخلف بخشی به نام اعمال مجرمانه در این لایحه وجود دارد که ان شاءالله با بررسی و تصویب آن این خلأء قانونی نیز برطرف خواهد شد.

سخنگوی شورای نگهبان چند روز گذشته، در توئیتی با عنوان محاکمه به دلیل دروغ گویی در تبلیغات انتخاباتی!، نداشتن قوانین مناسب در خصوص فریب مردم در تبلیغات انتخاباتی را ضعف قانونی در قوانین انتخاباتی ایران دانست.

بوریس جانسون به دلیل دروغ گویی در تبلیغات انتخاباتی به دادگاه فراخوانده شده است. موضوعی که در قوانین انتخاباتی ایران به درستی در نظر گرفته نشده است و راه فریب مردم را بازگذاشته است.

pariha.com: پریها: اخبار، سرگرمی، ورزش، فال، پزشکی، سینما، هنر، گردشگری

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 8 آبان 1400 بروزرسانی: 8 آبان 1400 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 1253

به "مجازات برخورد با کاندیداهای فریبکار در لایحه جامع انتخابات دیده شده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مجازات برخورد با کاندیداهای فریبکار در لایحه جامع انتخابات دیده شده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید