مجوز واردات واکسن اروپایی کرونا لغو می گردد؟

به گزارش دَبی بلاگ، سخنگوی سازمان غذا و دارو درباره بعضی ابراز نگرانی ها از بروز عوارض انعقادی ناشی از تزریق واکسن آسترازنکا و تعلیق تزریق آن در بعضی کشورها، ضمن تاکید بر اینکه هنوز محموله ای از این واکسن به کشور وارد نشده، گفت: وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو در حال رصد موضوع هستند و به محض اینکه تغییری در مجوز مصرف اضطراری این واکسن صورت گیرد، اطلاع رسانی خواهد شد؛ اما تا امروز چنین اتفاقی نیفتاده است.

مجوز واردات واکسن اروپایی کرونا لغو می گردد؟

با ما سفر کنید و با تور اروپا ارزان از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش ایسنا، کیانوش جهانپور در پاسخ به سوالی درباره تعلیق تزریق واکسن آسترازنکا در چند کشور و نگرانی در خصوص بروز عوارض انعقادی ناشی از آن و همچنین شرایط خرید این واکسن از سوی ایران، گفت: با توجه به اینکه در زمینه مباحث مطرح شده درباره این واکسن، مستندات کامل نیست، موضوع استفاده از آسترازنکا چه در اروپا و چه در ایران در دست آنالیز است.

وی در پاسخ به سوال دیگری درباره سفارش ایران برای خرید واکسن از مجموعه کووکس و وجود واکسن آسترازنکا در مجموعه واکسن های سبد کووکس، گفت: در این زمینه با توجه به اینکه هنوز محموله ای وارد کشور نشده، طبیعتا امکان تغییر سفارش را داریم. شرکت تولیدی این واکسن در کره جنوبی و همچنین شرکت تولیدی آن در روسیه، هر دو مجوز مصرف اضطراری را دارند و هنوز تجدید نظری در این زمینه نشده است.

جهانپور اضافه کرد: همچنین در صورت ورود محموله به کشور اگر اطلاعات جدیدی دال بر مسائل و عوارض جانبی غیرمعمول این واکسن بر اساس شواهد و مدارک برای وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو احراز گردد، طبیعتا ورود و مصرف آن در کشور به حالت تعلیق درآمده و متوقف می گردد. اما تا امروز چنین موضوعی در آنالیز های ما احراز نشده است.

سخنگوی سازمان غذا و دارو گفت: همچنین به نظر می رسد در کشور هایی هم که مصرف این واکسن را به حالت تعلیق درآوردند به نوعی این موضوع هنوز احراز نشده است و برای مدت موقتی در مصرف آن احتیاط کردند. علاوه بر آن شائبه بعضی منازعات سیاسی پشت برده در بعضی کشور ها وجود دارد که قاعدتا در مباحث فنی و علمی ورودی ندارد.

جهانپور تاکید نمود: وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو در حال رصد موضوع هستند و به محض اینکه تغییری در مجوز مصرف اضطراری آن صورت گیرد، اطلاع رسانی خواهد شد؛ اما تا امروز چنین اتفاقی نیفتاده است.

منبع: فرارو
انتشار: 28 فروردین 1400 بروزرسانی: 8 مهر 1400 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 16533

به "مجوز واردات واکسن اروپایی کرونا لغو می گردد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مجوز واردات واکسن اروپایی کرونا لغو می گردد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید