محاسبات ریاضی پیروزی ترامپ را پیش بینی می نمایند

به گزارش دَبی بلاگ، چهار سال پیش در ماه اکتبر سال 2016، زمانی که بیشتر #نظرسنجی های افکارعمومی با اطمینان پیروزی هیلاری کلینتون را پیش بینی می کردند، دو مدل ریاضی به درستی پیروزی دونالد #ترامپ را در انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 پیش بینی کردند.

محاسبات ریاضی پیروزی ترامپ را پیش بینی می نمایند

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، چهار سال پیش در ماه اکتبر سال 2016، زمانی که بیشتر نظرسنجی های افکارعمومی با اطمینان پیروزی هیلاری کلینتون را پیش بینی می کردند، دو مدل ریاضی به درستی پیروزی دونالد ترامپ را در انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 پیش بینی کردند.

در حالی که نظرسنجی ها در ماه اکتبر سال 2020 نیز به نفع جو بایدن هستند، همان دو مدل ریاضی پیش بینی نموده اند که پرزیدنت ترامپ برنده انتخابات پیش رو خواهد شد.

پروفسور هلموت نورپات، از دانشکده علوم سیاسی دانشگاه استونی بروک ایالت نیویورک که طراح یکی از این دو مدل ریاضی است، در وب سایت خود می گوید: مدل اولیه، شانس انتخاب مجدد پرزیدنت دونالد ترامپ در برابر جو بایدن، نامزد حزب دموکرات، را 91 درصد پیش بینی نموده است. پیش بینی می گردد که پرزیدنت ترامپ 362 رای مجمع گزینندگان [آرای الکترال] و جو بایدن 176 رای را به دست آورد.

مدل پروفسور نورپات که برای اولین بار در سال 1996 منتشر شد، نتیجه 25 انتخابات از 27 انتخابات ریاست جمهوری گذشته از سال 1912 تا به امروز - از جمله پیروزی دونالد ترامپ در سال 2016 - را به درستی پیش بینی نموده است.

پیش بینی این مدل تنها دو بار - یک بار در رقابت نزدیک میان جان کندی و ریچارد نیکسون در انتخابات ریاست جمهوری سال 1960 و بار دیگر در پیروزی جورج دبلیو بوش در سال 2000 - اشتباه از آب درآمد.

آقای نورپات می نویسد: در سال 2016، هنگامی که نظرسنجی ها، کارشناسان، و پیش بینی نمایندگان پیروزی قاطع هیلاری کلینتون را پیش بینی می کردند، مدل اولیه عملا تنها مدلی بود که پیروزی دونالد ترامپ را پیش بینی نموده بود. [این مدل ریاضی] از هفتم ماه مارس آن سال، شانس پیروزی او را 87 درصد پیش بینی نموده بود.

پرفسور نورپات می گوید که مدل او شانس پیروزی بیشتری - 91 درصد - به پرزیدنت ترامپ می دهد و احتمال پیروزی جو بایدن را تنها 9 درصد پیش بینی می نماید.

پرفسور نورپات، که از دوم ماه مارس پیروزی دونالد ترامپ در انتخابات را پیش بینی نموده است، اعلام کرد: عقب افتادن از رقبای دموکرات برای او چیز تازه ای نیست. او در سال 2016 تقریباً هر لحظه در نظرسنجی ها از هیلاری کلینتون عقب بود و در نهایت در انتخابات پیروز شد.

آقای نورپات می گوید که این پیش بینی بدون قید و شرط و نهایی است و بنابراین دیگر به روز رسانی نخواهد شد.

دومین مدل ریاضی توسط مایکل ناکس، اقتصاد دان ارشد و مدیر استراتژی مورگانز فایننشال لیمیتد، بزرگترین شرکت بورس و مدیریت سرمایه در استرالیا، تهیه شده است.

این مدل در سرانجام ماه سپتامبر توسط مورگانز فایننشال لیمیتد منتشر شد و از شاخص های متعدد اقتصادی و اقتصادی، از جمله داده های بانک مرکزی آمریکا، استفاده نموده است. آقای ناکس در شرح مدل خود می گوید: مدل ما به ما می گوید که در این مورد پرزیدنت ترامپ با اختلاف 5.76 درصد در کسب بیشتریت آراء، جو بایدن را می برد.

آقای ناکس می گوید: از این رو، شانس پرزیدنت ترامپ برای انتخاب مجدد 89.6 درصد است. وی می افزاید که این، با پیش بینی 91 درصد شانس پیروزی که هلموت نورپات با استفاده از مدل اولیه خود برای ترامپ قائل شده، نیز سازگار است.

آقای ناکس می افزاید: مدل ما دیدگاه هلموت نورپات مبنی بر انتخاب مجدد ترامپ را تایید می نماید. وی تاکید می نماید که مدل او از همان محاسبات و داده های اقتصادی که در سال 2012 به درستی انتخاب مجدد پرزیدنت اوباما را پیش بینی نموده بود، استفاده نموده است.

شبکه فاکس نیوز گزارش داده است که پرزیدنت ترامپ روز دوشنبه در تماسی تلفنی با کارکنان کارزار انتخاباتی خود، ضمن پیش بینی پیروزی خود در روز سوم نوامبر، گفت: ما پیروز می شویم، و قدرتمندانه هم پیروز می شویم.

به گزارش فاکس نیوز، در این تماس تلفنی یک مقام کارزار انتخاباتی دونالد ترامپ اضافه کرد که نظرسنجی داخلی کارزار انتخاباتی ترامپ نشان می دهد، در حالی که 15 روز تا انتخابات مانده است، تیم [پرزیدنت ترامپ] جهت روشنی برای پیروزی در پیش دارد.

فاکس نیوز و ان پی آر گزارش داده اند که کارزار انتخاباتی بایدن روز شنبه یک یادداشت درون سازمانی سه صفحه ای به قلم جِن اومَلی دیلِن، مدیر این کارزار انتخاباتی، را برای هوادارانش ارسال نموده و در آن نسبت به احتمال پیروزی پرزیدنت ترامپ، با توجه به رقابت شانه به شانه در ایالات کلیدی، هشدار داده است. فاکس نیوز و ان پی آر می گویند که به نسخه ای از این یادداشت دست پیدا نموده اند.

خانم دیلِن در این یادداشت نوشته است: واقعیت این است که این رقابت به مراتب نزدیکتر از آن چیزی است که بعضی کارشناسان در توییتر و تلویزیون پیش بینی می نمایند. او می گوید: که حتی بهترین نظرسنجی نیز می تواند اشتباه باشد و متغیر هایی همچون مشارکت در انتخابات به این معنا است که ما، در بعضی از ایالت های چرخشی حساس [ایالت هایی که احتمال پیروزی هر یک از دو نامزد جمهوریخواه یا دموکرات در آن ها وجود دارد]اساساً برابر هستیم.

در یادداشت مدیر کارزار انتخاباتی بایدن آمده است: ما باید طوری مبارزه کنیم که انگار عقب هستیم. دیلن می افزاید: ما نمی توانیم خیالی آسوده و رضایت خاطر داشته باشیم؛ چرا که این حقیقت وجود دارد که دونالد ترامپ هنوز هم می تواند در این رقابت پیروز گردد.

pariha.com: پریها: اخبار، سرگرمی، ورزش، فال، پزشکی، سینما، هنر، گردشگری

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 8 آبان 1400 بروزرسانی: 8 آبان 1400 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 12569

به "محاسبات ریاضی پیروزی ترامپ را پیش بینی می نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "محاسبات ریاضی پیروزی ترامپ را پیش بینی می نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید