مرکل: پیروزی بر کرونا با واکسن در عرض چند ماه ممکن نیست

به گزارش دَبی بلاگ، صدر اعظم آلمان پیروزی بر کرونا با ابزار واکسن را در عرض چند ماه ممکن ندانسته و بخش های مراقبت های ویژه در آلمان هم درباره شیوع موج سوم کرونا بعد از تعطیلات کریسمس هشدار داده اند.

مرکل: پیروزی بر کرونا با واکسن در عرض چند ماه ممکن نیست

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از روزنامه پاسایر نویه پرسه، آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان در سخنانی درباره پیروزی بر ویروس کرونا از طریق واکسن هایی که به زودی در دسترس قرار می گیرد ابراز امیدواری کرده است. وی البته این پیروزی را در عرض چند ماه امکان پذیر ندانست.

مرکل در پیغام ویدئویی خود تاکید کرد: بعد از گذشت بیش از نه ماه از بحران کرونا اکنون نوری در پایان تونل دیده می شود. این امیدواری وجود دارد که به زودی یک یا چندین واکسن در دسترس قرار گیرد؛ در این صورت ما می توانیم به صورت گام به گام با این ویروس مبارزه کنیم.

وزیر بهداشت آلمان هم روز جمعه در برلین گفت که به دلیل تاخیر در راه اندازی زنجیره تولید واکسن شرکت آلمانی بیونتک و شرکت فایرز در هفته های اول دوزهای واکسن کم تری از آنچه انتظار می رود در دسترس قرار خواهد گرفت.

وزیر بهداشت آلمان واکسیناسیون سراسری در کشور را در این شرایط تا تابستان امکان پذیر دانست.

در این اوضاع بنیاد آلمانی حمایت از بیماران درآلمان درباره امیدهای واهی درباره پیروزی بر کرونا از طریق واکسن کرونا هشدار داده است.

اوژن بریش، از اعضای هیات مدیره این نهاد آلمانی در عین حال این مسئله را مهم ارزیابی کرد که حتی الامکان بسیاری از افراد در کشور واکسینه شوند. به گفته وی به این ترتیب زندگی با این ویروس موفقیت آمیزتر خواهد بود.

وی از اهداف واکسیناسیون را کاهش موارد سخت ابتلا به بیماری و کاهش مرگ های کرونایی ارزیابی کرده و این تصور که کسی که واکسن می زند دیگر به کووید 19 مبتلا نمی شود و ایمنی پیدا می کند را درست ندانست.

آلمان در آستانه کریسمس به شدت با شیوع گسترده موج دوم کرونا روبرو شده است. در این شرایط پزشکان بخش های مراقبت های ویژه درباره شیوع موج سوم کرونا بعد از تعطیلات هشدار داده اند.

پزشکان این بخش ها قواعد و محدودیت های اعمال شده از طرف دولت برای کریسمس و شب سال نوی میلادی را کافی ندانسته و درباره خطر وقوع موج سوم کرونا بعد از تعطیلات هشدار داده اند.

برنهارد تسویسلر، دبیر کل انجمن بیهوشی و مراقبت های ویژه آلمان (DGÄI) در گفتگویی با خبرگزاری آلمان درباره شیوع موج سوم کرونا با توجه به کافی نبودن محدودیت ها در دوران کریسمس هشدار داده است.

رئیس کلینیک بیهوشی در دانشگاه مونیخ آلمان هم با اشاره به اینکه قرنطینه موردی در کشور با شدت کم تر و آهسته تر از آنچه انتظار می رفت تاثیرات خود را نشان می دهد و به نظر می رسد اوضاع کمی آرام شده است در عین حال شرایط را بسیار مشکوک اعلام کرده و گفت: با این همه شرایط همچنان نگران کننده است.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و جهان را در کانال اینستاگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

وی درباره شرایط پر ازدحام بخش های مراقبت های ویژه در بیمارستان های آلمان هشدار داد.

بر اساس اطلاعات انستیتو رابرت کخ آلمان در 24 ساعت گذشته 23318 نفر در آلمان به کرونا مبتلا شده و 483 نفر دیگر هم در این مدت در اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده اند.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و جهان را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

رسانه های آلمانی گزارش دادند که شرکت های بیمه درمانی در آلمان در مجموع در 9 ماهه ابتدایی سال 2020 حدود 1.7 میلیارد یورو خسارت دیده اند.

وزیر بهداشت آلمان اعلام کرده که این بیماری همه گیر به صورت فزاینده ای تاثیرات آشکاری بر درآمد و هزینه شرکت های بیمه در کشور می گذارد.

تعداد بیماران کرونایی در بخش های مراقبت های ویژه آلمان برای اولین بار از مرز 4 هزار نفر عبور کرده است. روز جمعه انجمن بخش های پزشکی و مراقبت های ویژه آلمان (Divi) از بستری بودن 4011 نفر در بخش مراقبت های ویژه آلمان خبر داد. 60 درصد این بیماران به دستگاه های تنفسی نیاز دارند.

بر اساس جدیدترین آمارها تا به حال در آلمان 1157587 نفر به کرونا مبتلا شده و 18790 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 14 دی 1399 بروزرسانی: 8 مهر 1400 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 13934

به "مرکل: پیروزی بر کرونا با واکسن در عرض چند ماه ممکن نیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مرکل: پیروزی بر کرونا با واکسن در عرض چند ماه ممکن نیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید