مشارکت 82 درصد مردم قرچک در غربالگری الکترونیکی کرونا

به گزارش دَبی بلاگ، فرماندار شهرستان قرچک گفت: 82 درصد مردم این شهرستان با مراجعه به سامانه وزارت بهداشت، در طرح غربالگری الکترونیک بیماری کرونا شرکت نموده اند.

مشارکت 82 درصد مردم قرچک در غربالگری الکترونیکی کرونا

به گزارش خبرنگاران بهمن خطیبی روز پنجشنبه در بازدید از شبکه بهداشت و درمان شهرستان قرچک اظهارداشت: بیشاز 204 هزار نفر از جمعیت 270 هزار نفری شهرستان قرچک با مراجعه به سامانه www.salamat.gov.ir اطلاعات خود را در مورد علائم مربوط به ابتلاء به بیماری کرونا ثبت و در این طرح ملی شرکت نموده اند.

وی اضافه کرد: علاوه بر این، کارشناسان شبکه بهداشت و درمان به طور مستمر با استفاده از شماره تماس های ثبت شده در پرونده الکترونیک شهروندان در سامانه سیب (سامانه یکپارچه بهداشت) با مردم ارتباط گرفته و از شرایط سلامتی آنان آگاهی پیدا می نمایند.

این مسئول اعلام نمود: تمام افرادی که در طرح غربالگری بیماری کرونا شرکت می نمایند، به نزدیک ترین مرکز درمانی معرفی می شوند تا در صورت بروز مشکل و یا مشاهده علائم بیماری، بدون مراجعه به مراکز بیمارستانی، خدمات درمانی را دریافت نمایند.

خطیبی با قدردانی از همراهی تمامی مردم در روز طبیعت در عدم خروج از منازل گفت: مردم شهرستان قرچک با پذیرش مسئولیت اجتماعی مقابله با ویروس کرونا، روز سیزدهم فرودین ماه در منازل خود ماندند تا گامی اساسی در مقابله با شیوع ویروس کرونا برداشته گردد.

وی توضیح داد: قطعا با این احساس مسئولیت و همدلی می توان زنجیره انتقال ویروس کرونا را به طور کامل قطع و با همت تمامی مردمو مسئولان و ایثار تلاشگران عرصه سلامت، بر این بیماری غلبه کرد.

شهرستان قرچک با 270 هزار نفر جمعیت در 30 کیلومتری جنوب شرق تهران واقع شده است.

بر اساس آخرین آمار تا به امروز 47 هزار و 593 نفر به طور قطعی در کشور به ویروس کرونا مبتلا شده و 3 هزار و 36 نفر به علت ابتلا به این ویروس فوت نموده و 15 هزار و 473 نفر نیز بهبود یافته اند.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 2 خرداد 1399 بروزرسانی: 8 مهر 1400 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 7248

به "مشارکت 82 درصد مردم قرچک در غربالگری الکترونیکی کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مشارکت 82 درصد مردم قرچک در غربالگری الکترونیکی کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید