مصرف غیرمجاز روزانه 300 مگاوات برق توسط استخراج کنندگان ارزهای مجازی

به گزارش دَبی بلاگ، سخنگوی صنعت برق با بیان اینکه مصرف غیرمجاز برق توسط استخراج کنندگان ارزهای مجازی از عوامل افزایش مصرف برق در کشور است، گفت: بیش از 300 مگاوات برق غیر مجاز توسط استخراج کنندگان ارزهای مجازی مصرف می گردد.

مصرف غیرمجاز روزانه 300 مگاوات برق توسط استخراج کنندگان ارزهای مجازی

به گزارش خبرنگاران، مصطفی رجبی مشهدی روز آدینه در تبادل نظر با ایرنا اضافه کرد: بالا رفتن نرخ بیت کوین که یک زمان هشت هزار دلار بود و اکنون به بیش از 30 هزار دلار رسیده سبب افزایش تعداد استخراج نمایندگان شده است.

وی اضافه کرد: ارزانی نرخ برق در کشورمان نیز عامل دیگری در افزایش علاقمندان به استخراج رمز ارزها شده است.

معاون برنامه ریزی مالی شرکت فراوری، انتقال و توزیع نیروی برق ایران گفت: بعضی ادعا می نمایند حدود 500 مگاوات برق توسط استخراج نمایندگان ارزهای مجازی به صورت غیرمجاز مصرف می گردد که البته میزان صحیحتر رقم بیش از 300 مگاوات است.

رجبی مشهدی این موضوع را یکی از عوامل افزایش مصرف برق این روزهای کشور برشمرد.

سخنگوی صنعت برق از کوشش برای برخورد با این مصرف نمایندگان غیر مجاز برق اطلاع داد و گفت: در صورت شناسایی، این افراد به مقام های قضایی معرفی می شوند.

وی اعلام کرد: سیاست وزارت نیرو، حمایت از تشکیل مزارع استخراج رمز ارزها در کشور و سایر مراکز استخراجی است که به صورت قانونی فعالیت می نمایند.

معاون برنامه ریزی مالی شرکت توانیر ادامه داد: با آن دسته از مراکز استخراج که به صورت غیرمجاز از برق با تعرفه ای به غیر از تعرفه مربوطه استفاده می نمایند، به شدت برخورد خواهد شد.

رجبی مشهدی شرح داد: در صورت شناسایی مراکز غیرقانونی استخراج رمز ارزها، جریان برق آنها قطع و علاوه بر معرفی افراد خاطی به مراجع قضایی، هزینه برق مصرفی و خسارت های وارده به شبکه برق نیز از متخلفان دریافت می گردد.

سخنگوی صنعت برق گفت: تا به امروز 24 مرکز استخراج رمز ارز با ظرفیت بیش از 310 مگاوات مجوز فعالیت گرفته اند.

وی اضافه کرد: تا به امروز هزار و 620 مرکز غیرمجاز با ظرفیت نزدیک به 250 مگاوات شناسایی شده اند که از این میان بیش از 500 مرکز (30 درصد) به یاری گزارش عاملان شناسایی، کشف شده است.

رجبی مشهدی اعلام کرد: عاملان شناسایی مراکز غیرمجاز استخراج رمز ارزها، تا سقف 10 میلیون تومان مشمول دریافت پاداش خواهند بود.

پیشتر سعید زرندی معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام نموده بود: فرصت یک ماهه برای خوداظهاری دستگاه های استخراج رمز ارز که از پنجم دی ماه داده شده قابل تمدید نیست.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 26 بهمن 1399 بروزرسانی: 8 مهر 1400 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 14846

به "مصرف غیرمجاز روزانه 300 مگاوات برق توسط استخراج کنندگان ارزهای مجازی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مصرف غیرمجاز روزانه 300 مگاوات برق توسط استخراج کنندگان ارزهای مجازی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید